سئو

5 روند برتر SEO برای بهینه سازی سایت در سال 2023

سئو یکی از پویاترین حوزه های دیجیتال مارکتینگ است زیرا گوگل همیشه الگوریتم رتبه بندی خود را به روز می کند تا جستجو را به تجربه بهتری برای کاربران تبدیل کند. این بدان معناست که هر سال، بازاریابان این فرصت را دارند که روندهای سئو را که چشم انداز موتورهای جستجو را شکل می دهد، دوباره ارزیابی کنند. 5 روند برتر SEO که باید در سال 2023 مراقب آنها باشید و نحوه هماهنگ کردن استراتژی بهینه سازی سایت خود با آنها را بخوانید.

برترین روندهای بهینه سازی سایت

امسال همه چیز در مورد نمایش تخصص و ارزش در محتوای ما و ادامه ارائه صفحات وب با کارایی بالا برای کاربران است. این استراتژی‌ها همیشه در طول تاریخ سئو مهم بوده‌اند، اما گوگل در ارزیابی سیگنال‌ها و تعیین اینکه چه محتوایی واقعاً این استانداردها را دارد بهتر شده است.

1. تجربه دست اول در مورد یک موضوع (“E” جدید در EEAT)

از دسامبر 2022، مخفف محبوب EAT Google، (تخصص، اختیار، اعتماد) E: Experience اضافی دریافت کرده است. Google اکنون هنگام ارزیابی کیفیت محتوا، تجربه نویسنده یا سازنده را در نظر می گیرد.

بنابراین «تجربه» واقعاً به چه معناست؟ گوگل می‌خواهد ببیند که یک تولیدکننده محتوا تجربه‌ی دست اول و واقعی با موضوع مورد بحث دارد.

به عنوان مثال، من به عنوان بنیانگذار یک آژانس سئو، تجربه دنیای واقعی دارم و می توانم با اقتدار در مورد روندهای سئو که در سال 2023 بوجود می آیند صحبت کنم. با این حال، اگر بخواهم در یک وب سایت سلامت محتوایی در مورد علل شایع قلب ایجاد کنم. بیماری، که کیفیت محتوا را تضعیف می کند، زیرا من یک متخصص پزشکی نیستم و هیچ تجربه ای در زمینه مراقبت های بهداشتی ندارم.

این بدان معناست که وب‌سایت‌های بیشتری باید نگاه دقیق‌تری داشته باشند نه تنها به اینکه چه کسانی تولیدکنندگان محتوایشان هستند، بلکه روی چه موضوعاتی تمرکز می‌کنند.

2. محتوای هدفمند مخاطب، نه محتوای هدفمند ترافیک

یکی از دلایل این افزایش تاکید بر تجربه این است که تولید محتوای SEO در حال افزایش است. اما اگر وب‌سایتی که نرم‌افزار مالی می‌فروشد، پست‌های وبلاگی با دستور غذا تولید می‌کند، خزنده‌های Google مشکوک می‌شوند. زیرا آیا آن محتوا واقعاً به نفع مخاطبان هدف مشتریان نرم افزارهای مالی است؟ یا آیا به رتبه بندی وب سایت برای کلمات کلیدی با حجم بالا کمک می کند؟

شما از قبل پاسخ را می دانید. واقعیت این است، کسب‌وکارهایی که استراتژی محتوایشان این است که به سادگی به دنبال ترافیک جستجو باشند، بدون توجه به آنچه که کاربران واقعاً می‌خواهند، بعید است در سال 2023 موفقیت رتبه‌بندی را ببینند. چسبیدن به موضوع کلی و حوزه های صنعتی برای ایجاد محتوای با ارزش ضروری است.

مطمئن نیستید چه موضوعاتی را در محتوای خود جستجو کنید؟ یک ابزار برنامه ریزی محتوا می تواند به شما کمک کند تا موضوعات مرتبط با صنعت را که مخاطبان هدف شما در جستجوی آن هستند، کشف کنید. یک کلمه کلیدی را وارد کنید و ابزار بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط معنایی را که کاربران در نوار جستجو تایپ می کنند به شما نشان می دهد.

3. تأکید بیشتر بر اقتدار نویسنده

یکی دیگر از دلایل تاکید گوگل بر تجربه در بهینه سازی سایت افزایش رتبه محتوای تولید شده خودکار در SERP است. گوگل می خواهد مطمئن شود که محتوایی که در سال 2023 رتبه بندی می شود توسط افراد واقعی با مخاطبان واقعی تولید می شود.

بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا هم تجربه و هم اقتدار سازندگان خود را در این سال ارتقا دهید؟ اول از همه، مطمئن شوید که افرادی که محتوای شما را تولید می کنند، در واقع متخصص هستند. سپس، تجربیات خود را به روش های زیر ارتقا دهید:

  • بیوگرافی نویسندگان را برای ارتباط بهتر و کاملتر با دانش و زمینه های تخصص سازنده محتوای خود وارد کنید
  • صفحات نویسنده ایجاد کنید که در آن به تمام مقالات موجود در وب سایت خود که توسط نویسنده نوشته شده اند پیوند دهید
  • حساب‌های رسانه‌های اجتماعی سازندگان خود را پیوند دهید تا Google بتواند راحت‌تر از طریق سیگنال‌های اجتماعی بفهمد که آنها افراد واقعی و متخصص واقعی هستند.

4. محتوای رضایت بخش و مفید

به‌روزرسانی محتوای مفید Google در آگوست ۲۰۲۲ یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های مهم الگوریتم بهینه سازی سایت است که بر نحوه تولید محتوا در سال ۲۰۲۳ تأثیر می‌گذارد.

گوگل در طول تاریخ خود همیشه ارائه محتوای باکیفیت به کاربران را در اولویت قرار داده است. اما تأکید جدید آن بر «مفید» بیان می‌کند که کاربران باید از محتوایی که در SERP روی آن کلیک می‌کنند، احساس «رضایت» کنند.

با این حال، اندازه گیری یا کمی کردن رضایت کاربر آسان نیست. بنابراین منظور گوگل از مفید چیست؟ مطالبی که عبارتند از:

  • ساخته شده برای انسان، نه موتورهای جستجو.
  • برای مخاطب هدف مناسب است.
  • مرتبط با موضوع اصلی یا حوزه موضوعی وب سایت.
  • توسط سازندگان معتبر و با تجربه ایجاد شده است.
  • عمق دانش در مورد موضوع را نشان می دهد.

تحقیقات کلمات کلیدی خود را گسترش دهید تا اطلاعاتی فراتر از حجم جستجو را شامل شود. موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • چه نوع محتوایی برای جستجوهای خاص رتبه بندی می شود؟
  • مدت زمان محتوا چقدر است؟
  • به چه سوالاتی پاسخ می دهد؟
  • چه موضوعات فرعی یا سوالات مرتبط دیگری را بررسی می کند؟
  • چه لینک هایی در صفحه گنجانده شده است؟
  • خالق کیست؟
  • تجربه آنها چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی و تحقیق محتوا می‌تواند انواع بینش‌ها را در مورد این شاخص‌های کیفیت ارائه دهد، بنابراین مطمئن شوید که تنها با ترافیک ارگانیک بالقوه حواس‌تان پرت نمی‌شود.

5. AI محتوا و نرم افزار نوشتن محتوا

با وجود تمام به‌روزرسانی‌های سال 2022 که بر روی مبارزه با محتوای تولید شده خودکار متمرکز شده‌اند، استفاده از محتوای هوش مصنوعی احتمالاً در سال 2023 افزایش خواهد یافت.

تعداد برنامه های بازاریابی که اکنون سئو و هوش مصنوعی را ادغام می کنند در حال افزایش است و جای تعجب نیست زیرا این ادغام ها می توانند فوق العاده در زمان صرفه جویی کنند.  اکثر بازاریابان محتوا در طول سال گذشته از نسخه‌ای از این نوع تولیدکننده‌های محتوای هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن