بازاریابی

برترین روندهای ایونت مارکتینگ برای سال 2023

در دنیای دیجیتالی امروزه، رویدادهای زنده و تجربیات چهره به چهره بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند. بیش از 60 درصد از بازاریابان بر این باورند که رویدادهای زنده یا ایونت ها مهم ترین کانال بازاریابی آنها هستند. ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویداد در حال ورود به دنیای جدیدی است و محبوبیت آن روز به روز افزایش می‌یابد.

تاثیر هوش مصنوعی بر ایونت مارکتینگ

هوش مصنوعی فناوری بازاریابی را در سال‌های اخیر متحول کرده است و این روند با رشد جمع‌آوری داده‌ها و پیچیده‌تر شدن پلتفرم‌ها ادامه خواهد یافت. از هوش مصنوعی می‌توان برای موثرتر و کارآمدتر کردن بازاریابی رویداد استفاده کرد و کارهای تکراری را از دست بازاریابان انسانی دور کرد تا زمان بیشتری برای ارائه راه حل های خلاقانه داشته باشند.

پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند در تمام مراحل برنامه‌ریزی و بازاریابی رویداد، از مدیریت فروش بلیط و فروش گرفته تا شخصی‌سازی تجربیات و تبلیغات و خودکارسازی پیگیری‌های پس از رویداد، کمک کنند. هوش مصنوعی حتی می تواند به ایجاد یک تجربه شبکه بهتر برای شرکت کنندگان در رویداد کمک کند.

ویدئوی تعاملی و ایونت مارکتینگ

مدتی است که پیش‌بینی می‌شود ویدیو از محتوای آنلاین مبتنی بر متن پیشی بگیرد. در حالی که این واقعیت ممکن است در آینده همچنان وجود داشته باشد، تاثیر و اهمیت ویدیو را نمی توان انکار کرد.

اکنون ویدئوها برای ایجاد تجربه‌ای تعاملی‌تر و شخصی‌شده‌تر در حال تکامل هستند. برخی از تحقیقات می‌گویند که 90 درصد از مصرف‌کنندگان ویدیوها را تماشا می‌کنند تا به آنها در تصمیم‌گیری خرید کمک کند. هرچه بتوانید ویدیوهای خود را تعاملی تر کنید، احتمال اینکه مشتریان شما رویداد شرکت شما را به رویداد دیگری انتخاب کنند، بیشتر می شود.

ویدیوی تعاملی بسیار جذاب است و می تواند راهی موثر برای ارتقای رویداد شما باشد. چه برای ایجاد هیجان و هیاهو قبل از رویداد یا برای افزایش تعامل در رویداد، استفاده از ویدیوی تعاملی تجربه را از تماشای غیرفعال به لذت‌بخش‌تر و خاطره‌انگیزتر تغییر می‌دهد.

تجربیات شخصی در بازاریابی رویداد

تجربه‌های شخصی‌شده می‌تواند به سادگی سفارشی کردن منوی غذا و میان‌وعده در دسترس مهمانان باشد، اما می‌تواند به رویدادی بسیار خاطره‌انگیز و لذت‌بخش‌تر منجر شود. از آنجایی که در افزایش بازگشت سرمایه بازاریابی رویداد بسیار موثر است، از هر 10 برنامه‌ریز رویداد، 9 نفر از نوعی شخصی‌سازی استفاده می‌کنند.

شرکت‌کنندگان در رویداد می‌خواهند احساس ارزشمندی و قدردانی داشته باشند، زیرا وقت خود را برای حضور در این مراسم صرف کرده‌اند و موفقیت ایونت مارکتینگ شما به این نکته بستگی دارد.

در حالی که داده ها می توانند در ایجاد تجربیات شخصی بسیار مفید باشند، مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ جایگزینی برای تعامل چهره به چهره قدیمی وجود ندارد. وقت گذاشتن برای ارتباط با افراد به نوعی باعث افزایش سطح رضایت و افزایش اعتماد به برند می شود.

داده های ایونت در زمان واقعی

داده‌ها نه تنها به تجربیات شخصی بیشتری اجازه می‌دهند، بلکه برنامه‌ریزان و سازمان‌دهندگان رویداد را قادر می‌سازند تا عملکرد رویدادشان را در زمان واقعی ببینند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا اقداماتی را برای بهبود فوری انجام دهند.

فن‌آوری بازاریابی که دسترسی به داده‌های رویداد بلادرنگ را فراهم می‌کند، می‌تواند به بازاریابان این امکان را بدهد که ببینند کدام گفتگوها و موضوعات محبوب‌ترین هستند، میزان حضور و رضایت آنها، و حتی محاسبه بازگشت سرمایه در زمان واقعی.

داده‌های بی‌درنگ نیز می‌توانند با داشتن اطلاعات دقیق و به‌روز درباره ثبت‌نام، فروش بلیت، و اطلاعات دقیق مشتری و اطلاعات جمعیتی، به برنامه‌ریزی و آمادگی قبل از رویداد به شما کمک کنند.

با ارائه مکانی (مجازی یا فیزیکی) برای امتیاز دهی به سخنرانان و شرکت در نظرسنجی درباره UX کلی رویداد خود، داده های زمان واقعی را در رویداد بعدی خود بگنجانید.

استفاده از قدرت داده می تواند به افزایش ROI رویداد شما کمک کند و اطمینان حاصل کند که از هر رویداد بیشترین بهره را می‌برید، به جای اینکه منتظر بمانید تا رویداد بعدی برای اعمال آنچه یاد گرفته اید باشید.

ایونت واقعیت افزوده یا مجازی

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به طور فزاینده ای توسط برندها برای ارائه تجربیات فراگیرتر و جذاب تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. AR و VR را می‌توان برای هر چیزی استفاده کرد، از ارائه یک تجربه سرگرم کننده برای افزایش آگاهی و درک برند گرفته تا میزبانی یک رویداد کاملا دیجیتالی که مردم فقط می توانند به صورت مجازی در آن شرکت کنند. در مقیاس کوچک‌تر، AR و VR می‌توانند برای نشان دادن محصولات و تجربیات استفاده شوند.

سخن پایانی

ایونت های مجازی پس از همه گیری، رهبری بازاریابی را به دست گرفتند. اکنون که به آرامی به رویدادهای حضوری باز می‌گردیم، حتی با اقدامات احتیاطی جدید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که همه از این فرصت استفاده کنند و صدها نفر آنها را احاطه کنند. بهترین راهکار رویدادهای هیبریدی به صورت آنلاین و حضوری است. اگر در زمینه برگزاری ایونت خود و ایونت مارکتینگ سوالی دارید می‌توانید از متخصصین بیزینس کوچینگ ما در آکادمی آموزشی نعمتی کمک بگیرید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن