سئو

چگونه می‌توان عملکرد مقالات وبلاگ را افزایش داد؟ نکاتی برای بهبود عملکرد محتوا

آیا از عملکرد محتوای خود راضی هستید؟ تعداد کمی از تولیدکنندگان محتوا به این سوال پاسخ «بله» می‌دهند. حداقل نیمی از محتوای دیجیتال مورد توجه قرار نمی‌گیرد. در این مقاله چند ایده برای جذب ترافیک بیشتر از مقالات وبلاگ شما با  بهبود عملکرد محتوا وجود دارد.

اهمیت بهبود عملکرد محتوا

محتوای خوب یک چیز است، اما محتوای آنلاین عالی چیز دیگری است. محتوای عالی را چگونه تعریف می کنید؟ بله، باید به خوبی نوشته شود و به طرز اعتیادآوری قابل خواندن باشد و برای مخاطبان مورد نظر خود به بهترین شکل ممکن برسد.

اما باید نرخ تبدیل محتوا نیز بالا باشد؛ این نقطه تولید محتوا برای بازاریابان است. خبر خوب این است که محتوایی که برای ما کارایی بالایی دارد برای آنها یعنی خوانندگان ما مفید است. برای رسیدن به این برد بیایید ببینیم که چه کاری می‌توانید انجام دهید تا محتوای خود را از خوب به عالی و بسیار موفق تبدیل کنید.

از کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجوی مخاطبان هدف استفاده کنید

اگر می‌خواهید محتوای شما برای رسیدن به اهدافتان عملکرد بهتری داشته باشد، باید ترافیک مناسبی را جذب کنید. برای قیف کردن ترافیکی که به عملکرد و تبدیل بالا تبدیل می‌شود، بدانید که اهداف شما چگونه جستجو می‌کنند و از کدام کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

در اینجا توضیحات عمیق تری در مورد انواع هدف جستجو آورده شده است:

  •  اطلاعاتی – جستجوگران به دنبال اطلاعات هستند. آنها می‌خواهند پاسخی برای یک سوال یا راه حلی برای یک مشکل پیدا کنند.
  •  هدف ناوبری: جستجوگران به دنبال یک شرکت یا وب سایت خاص هستند. آنها لزوما نمی‌خواهند هیچ یک از محصولات خود را بخرند. آنها برای پیمایش به سایت کمک می خواهند. مثال: از آدرس وب‌سایت کتابفروشی محلی خود مطمئن نیستم، نام فروشگاه را جستجو می‌کنم و برای اطلاع از ساعات کاری فروشگاه از سایت بازدید می‌کنم.
  • هدف تحقیق: جستجوهایی با هدف تحقیقی بین اطلاعاتی و تراکنشی بودن قرار دارند. مردم به دنبال اطلاعات برای تحقیق در مورد خریدها و خدمات آتی هستند که ممکن است بخواهند بخرند یا شرکت هایی که ممکن است روزی بخواهند از آنها خرید کنند. مثال: من به یک جفت کفش ورزشی جدید نیاز دارم و بهترین معامله را می خواهم. من انواع و مارک ها را جستجو می‌کنم تا فروشگاه مقایسه کنم و با کیفیت ترین جفت را با کمترین قیمت پیدا کنم.
  • قصد معامله: جستجوگران آماده خرید هستند. آنها با کلمات کلیدی جستجو می‌کنند.

کلیدواژه‌هایی را که هدف جستجوی کاربران هستند، بر اساس عملکردی که می‌خواهید انجام دهند، هدف قرار دهید. به عنوان مثال، اگر هدف شما تبدیل لیست ایمیل است، روی جستجوگران با هدف اطلاعاتی تمرکز کنید زیرا ممکن است شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد در حوزه موضوعی خود بیابند.

برای بهبود عملکرد محتوا به سوالات مرتبط پاسخ دهید

در هر جایگاهی، سوالاتی که مردم درباره آنها بحث می‌کنند و به دنبال پاسخ هستند، کم نیست. هر بار که روی مقاله جدیدی کار می‌کنید، همیشه یک تحقیق سریع سؤال انجام دهید.

به طور کلی، پاسخ دادن به سوالات رایج در صفحات شما در سطوح مختلف کمک می‌کند:

  • شانس خود را برای رتبه بندی هر صفحه بهتر کنید (پاسخ دادن به سوالات محتوای مرتبط را به صفحات شما اضافه می کند)
  • آن را بیشتر برجسته کنید و همچنین محتوای خود را برای جستجوی بهتر بهینه کنید.
  • با پرداختن به پرسش‌های رایج، تعامل را بهبود بخشید

برای پیاده سازی طرح سوالات متداول در صفحه خود، تنها چیزی که نیاز دارید این است که به بیش از دو سوال در صفحه خود پاسخ دهید.

ایجاد و انتشار ویدیو

ویدیوها به دلیل توانایی خود در افزایش تعامل در تقریباً هر رسانه ای از جمله بازاریابی ایمیلی و رسانه های اجتماعی مشهور هستند. در واقع، تصور می‌شود که ویدیوها آینده وب رسانه‌های اجتماعی هستند.  پس چرا بیشتر از ویدیوها استفاده نمی کنید؟

این روزها ساختن ویدیوها بسیار آسان است. برای شروع تولید محتوای ویدیویی دیگر نیازی به سرمایه گذاری روی نرم افزارهای گران قیمت یا آموزش ندارید. شما به راحتی می توانید با استفاده از Zoom اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید. زیبایی عادت به ایجاد یک ویدیو در هر بار نوشتن مقاله این است که محتوای جذابی برای تبلیغ محتوای خود در رسانه های اجتماعی خواهید داشت.

فراخوان های درون محتوایی خود را متنوع کنید

بیشتر مقالات برای اطلاع رسانی یا سرگرمی نوشته شده اند، اما اگر در بازاریابی وبلاگ خود هوشمند هستید، همچنین می‌خواهید که این خوانندگان مشتری یا مشترک شما شوند.

در اینجا برخی از انواع CTA برای بهبود عملکرد محتوا آورده شده است:

  • برای دریافت کلیک بیشتر مقاله خود را به اشتراک بگذارید
  • در خبرنامه ایمیل شرکت کنید

سخن پایانی

ایجاد محتوای واقعا مفید و منحصر به فرد کلیدی است اما کافی نیست. در عصر اضافه بار اطلاعات، شما باید تلاش بیشتری برای جلب توجه و  بهبود عملکرد محتوا کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

27 − 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن