سئو

بهینه سازی محتوا چیست و چه مزایایی برای وبلاگ شما دارد؟

بهینه سازی محتوا (Re-optimizing Content) همواره یکی از اصلی ترین استراتژی های سئو یا بهینه سازی سایت بوده است که برای افزایش ترافیک وبلاگ می‌تواند استفاده شود. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که بهینه‌سازی مجدد محتوا چقدر خوب کار می‌کند و آیا ارزش وقت گذاشتن را دارد؟

بهینه سازی محتوا چیست؟

در ساده‌ترین شکل، بهینه‌سازی مجدد محتوا، فرآیند به‌روزرسانی محتوای موجود با اضافه کردن موارد جدید به منظور افزودن ارزش به محتوای اصلی است. راه های زیادی برای بهینه سازی محتوا وجود دارد. در اینجا چند روش را معرفی می‌کنیم:

  • افزودن محتوای بصری جدید، مانند یک اینفوگرافیک، به وبلاگ موجود برای جذب خوانندگانی که بیشتر یادگیرندگان بصری هستند.
  • افزودن یک فیلم آموزشی برای کمک به توضیح بیشتر در مورد موضوعی که در حال پوشش آن هستیم.
  • جایگزینی نمونه های منسوخ شده در یک پست وبلاگ خلاصه با نمونه های بهتر و جدیدتر.
  • اضافه کردن شکاف‌های موضوعی گمشده که رقبای ما پوشش می‌دهند.
  • بازنویسی کامل محتوا به نفع یک موضوع با هدف بهتر.

در همه موارد، ما محتوای موجود را به نوعی تنظیم می‌کنیم تا برای مخاطبانمان بهتر شود. در حالت ایده آل، آن محتوا در جستجوی ارگانیک نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.

چرا باید بهینه سازی محتوا را انجام دهیم؟

احتمالاً زمان و انرژی قابل توجهی را برای ایجاد محتوای عالی برای برند خود صرف کرده اید  و دقیقاً می‌دانید که برای هر کلمه منتشر شده چقدر تلاش می‌شود. در فرآیند تولید محتوا مراحلی از قبیل برنامه ریزی، تحقیق، نگارش، بررسی، ویرایش کپی، تصحیح، تنظیم تصاویر مفید و در نهایت کلیک کردن روی «انتشار» پس از پایان کار وجود دارد. همه اینها به زمان و مشارکت چندین ذینفع نیاز دارد.

این به نفع شماست که از زمان و سرمایه گذاری پولی که برای تک تک محتوایی که برای برند خود ایجاد می‌نید محافظت کنید و مطمئن شوید که محتوای شما مطابق انتظارات شما یا فراتر از آن عمل می‌کند.

دلیل اصلی بهینه سازی مجدد محتوا، جذب ترافیک واجد شرایط بیشتر به وب سایت شما است. با بهینه سازی مجدد محتوای موجود، یک پست وبلاگ یا صفحه فرودی را که از قبل برای مخاطبان شما کار می‌کند را تقویت می‌کنید. علاوه بر این:

گوگل به محتوای جدیدتر پاداش می‌دهد

هر بار که یک پست وبلاگ را دوباره بهینه می‌کنیم، تاریخ انتشار آن را به روز می‌کنیم تا زمان ایجاد تغییرات را منعکس کند. ما همچنین مقاله را به صورت دستی برای فهرست مجدد به Google ارسال می‌کنیم تا احتمال بیشتری وجود داشته باشد که Google در سریع‌ترین زمان ممکن متوجه به‌روزرسانی‌های محتوای ما شود.

ما نمی‌گوییم که شما می‌توانید به سادگی با تغییر تاریخ انتشار به یک مقاله و تغییر نکردن چیز دیگری به نتایج مشابهی دست یابید، اما تاریخ انتشار جدیدتر احتمالاً سیگنالی برای Google و جستجو گران است که محتوای شما تازه است و احتمالا حاوی اطلاعات مفید و مرتبط است. آنها ممکن است بیشتر روی محتوای شما کلیک کنند. آیا تا به حال به تاریخ انتشار نتایج برتر نگاهی انداخته اید و انتخاب کرده اید که روی جدیدترین آنها کلیک کنید؟

به‌روزرسانی تاریخ انتشار محتوا همزمان با بهینه‌سازی مجدد، تلاش ما برای ارائه بهتر رفتار جستجوگران و تشویق کلیک‌های بیشتر است.

جامع بودن موضوع (نه تعداد کلمات) منجر به کلیک بیشتر می‌شود

وقتی قصد داریم یک پست وبلاگ یا یک صفحه فرود را دوباره بهینه کنیم، فقط به دنبال افزایش تعداد کلمات آن نیستیم زیرا تعداد کلمات طولانی تر همیشه برابر با کلیک بیشتر نیست. در عوض ما در بهینه سازی محتوا برای جامعیت موضوع تلاش می‌کنیم و گاهی اوقات بخش هایی را که دیگر مرتبط نیستند حذف می‌کنیم.

آنچه مهم است این است که محتوای خود را با رقبای موجود در فضا مقایسه می‌کنیم و راه هایی را برای بهبود آنچه که از دست می‌دهیم پیدا می‌کنیم. در نتیجه، محتوای ما زمینه بیشتری را پوشش می‌دهد و برداشت‌های بیشتری را دریافت می‌کند و در نهایت، کلیک‌های بیشتری دریافت می‌کند.

با بهینه سازی مجدد محتوا چه چیزی را به دست می‌آوریم؟

با تقویت پیام خود حول موضوع هدف و افزودن ارزش به محتوای خود با بهینه سازی مجدد، به گوگل دلایل بیشتری برای ارائه محتوای خود به کاربران خود می‌دهید.

در یک سناریوی بهینه‌سازی مجدد کامل، گوگل متوجه می‌شود که شما اطلاعات مفیدتری ارائه کرده‌اید، محتوای شما در جستجوی کلمه کلیدی هدف شما رتبه بالاتری خواهد داشت و کلیک‌های بیشتری به صفحه خود خواهید داشت و بهتر از همه، آن کلیک ها بازدیدکنندگان خواهند بود که علاقه زیادی به آنچه کسب و کار شما برای ارائه دارد، دارند.

افزودن اطلاعات بیشتر به یک پست وبلاگ یا صفحه فرود موجود، محتوای شما را جامع تر می‌کند. شما طیف وسیع تری از موضوعات مرتبط را پوشش می‌دهید و بنابراین شانس بیشتری برای رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی متفاوت وجود دارد.

هر چه شانس بیشتری برای رتبه بندی برای این موضوعات متفاوت داشته باشید، بهتر است. هرچه بیشتر در جستجو ظاهر شوید، کاربران بیشتری برند شما را شناسایی خواهند کرد. حتی ممکن است مستقیماً شروع به جستجوی نام تجاری شما کنند.

چگونه تعیین کنیم کدام محتوا را بهینه کنیم؟

در ادامه یک چک لیست برای بهینه سازی محتوا ارائه می‌دهیم:

  • 1. به دنبال صفحاتی باشید که در رتبه بندی یا ترافیک تخمینی افت داشته اند. این اولین پرچمی است که ممکن است بخواهید محتوای خود را مجدداً بهینه کنید.
بهینه سازی محتوا
بهینه سازی محتوا چیست و چه مزایایی برای وبلاگ شما دارد؟
  • 2. امتیاز محتوای فعلی را در یک ابزار TF-IDF بررسی کنید تا ببینید آیا جایی برای بهبود وجود دارد یا خیر. اگر امتیاز محتوای شما کمتر از امتیاز توصیه شده ابزار است، نشانه ای است که احتمالاً موضوعی را برای پوشش دادن ندارید.
  • 3. تغییرات رتبه‌بندی/نوسان‌پذیری رتبه SERP را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی در صفحه اول تغییر کرده است. نگاهی به 10 موقعیت برتر رتبه بندی و چگونگی تغییر آن نتایج در طول زمان بیندازید. یک SERP با نوسانات زیاد یا رقبای جدید که به صفحه اول می‌آیند، نشانه خوبی است که برای رقابتی ماندن باید محتوای خود را بهبود بخشید.
بهینه سازی محتوا
بهینه سازی محتوا چیست و چه مزایایی برای وبلاگ شما دارد؟
  • 4. به نتایج فعلی در صفحه یک نگاه کنید و تعیین کنید که آیا هنوز می‌توانید به طور واقع بینانه صفحه را رتبه بندی کنید. اگر برای SERP از رتبه بالاتری برخوردار شده اید و نمی‌توانید به طور منطقی به صفحه اول بازگردید، ممکن است تلاش های شما در جای دیگری مصرف شود.
  • 5. ترافیکی را که ممکن است از رتبه بندی صفحه یک خود به دست آورید، تخمین بزنید. فراموش نکنید که کلیک‌ها هر چه در صفحه‌ای که رتبه‌بندی می‌کنید کاهش می‌یابد.
  • 6. از خود بپرسید: آیا این به اندازه کافی خوب است؟ اگر بله، پس به بهینه سازی مجدد ادامه دهید!

سخن پایانی

بهینه سازی مجدد محتوا یک استراتژی محبوب است که باعث می‌شود به محتوای قدیمی خود جان تازه ای بدهید. زمانی که محتوایی را می‌‌نویسید، می‌خواهید مخاطبان شما آن را بخوانند تا بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید. به هر حال، هدف اصلی بازاریابی محتوا جذب مخاطبان و مشتریان هدف شماست.

در حالی که ایجاد محتوای عالی برای نمایش وب سایت شما در مقابل مخاطبان ضروری است، انجام این کار کافی نیست. شما باید محتوای خود را به خوبی توزیع و سپس به روز رسانی کنید. باید آن را به روز و بهینه نگه دارید تا مطمئن شوید که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بالا می‌رود. به این فرآیند بهینه سازی مجدد گفته می‌شود.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن