سئو

تاثیر هوش مصنوعی در سئو چیست و چگونه سئو را تغییر می‌دهد؟

هوش مصنوعی یک فناوری به سرعت در حال گسترش است که در آینده، استراتژی‌ها و ابزارهای سئو را برای کسب‌وکارها آموزنده‌تر و ارزشمندتر می‌کند. هوش مصنوعی و بازاریابی دیجیتال به طور فزاینده ای به سیستم های یکپارچه تبدیل می شوند و با سرعتی سرسام آور سرعت می گیرند و توانایی بازاریابان و توسعه دهندگان را برای انجام فعالیت های مختلف افزایش می‌دهند. اما تاثیر هوش مصنوعی در سئو چیست؟

اثرات رشد هوش مصنوعی در سئو

هوش مصنوعی برای چیزی بیش از تحقیقات بازار استفاده می‌شود. می‌تواند داده ها را به طور قابل توجهی بیشتر از هر سازمان تحقیقاتی بازاری که امروزه فعالیت می‌کند طبقه بندی کند، زیرا برای جمع آوری داده ها به روش های ایستا متکی نیست. از مهم ترین اثرات هوش مصنوعی در سئو این است که، هوش مصنوعی محتوای بهتری ایجاد خواهد کرد.

عملکرد هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی محتوا بسیار متفاوت است. هوش مصنوعی در سئو می‌تواند به بازاریابان دیجیتال کمک کند تا بهمن داده‌های موجود در اینترنت را درک کنند، روند تولید محتوا را تسریع بخشد، و از جمله موارد دیگر، یک استراتژی محتوای مؤثر ایجاد کنند.

در اینجا چهار راه وجود دارد که هوش مصنوعی بازاریابی محتوا را بهبود می بخشد.

  1. استفاده از هوش پیش بینی کننده برای ایجاد تجربیات منحصر به فرد

هوش پیش‌بینی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا نیازهای مشتریان فردی را بهتر درک کنند و محتوا را برای برآورده کردن آن خواسته‌ها و علایق تنظیم کنند.

  1. ایجاد و مدیریت محتوا

تهیه محتوای مرتبط و جذاب به صورت روزانه یک تلاش زمان‌بر است. از سوی دیگر، فناوری‌های بازاریابی محتوای فعلی به طور قابل‌توجهی به تعیین اینکه کدام موضوعات در بین عموم مردم محبوب هستند کمک می‌کنند. بررسی محتوا هنوز زمان و تلاش قابل توجهی را می طلبد، چه رسد به تهیه محتوایی که هم مرتبط با آنچه مخاطب شما می خواهد بخواند و هم جذاب باشد.

  1. توسعه بینش های مبتنی بر داده برای تصمیم گیری های هوشمندانه تر

امروزه بیشتر محتواها عمدتاً به بررسی دستی کوه‌هایی از داده‌ها متکی هستند. هنگامی که ما به داده‌ها تکیه می‌کنیم، مقدار زیادی از آن برای جداسازی مؤثر سیگنال از نویز است.

خوشبختانه هوش مصنوعی (AI) وجود دارد! این بینش‌های مبتنی بر داده‌ها را برای تشکیل یک استراتژی محتوای یکپارچه بهتر از افراد ارائه می‌کند.

  1. به حداکثر رساندن ارزش محتوا

نقش موتورهای جستجو یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. در روند رتبه بندی صفحات، موتورهای جستجو در طول زمان دقیق تر و معتبرتر شده اند.

به دلیل تأثیر هوش مصنوعی بر سئو، بازاریابان باید تصویر بزرگ و نحوه کار همه جنبه های بازاریابی دیجیتال با هم برای رسیدن به هدف نهایی سازمان را در نظر بگیرند.

تبلیغات PPC، بازاریابی ایمیلی، ردیابی داده ها، وبلاگ نویسی و بازاریابی رسانه های اجتماعی به دلیل سئو در حال تغییر هستند.

در نتیجه، تکنیک‌های کاملی از جمله یادگیری ماشین، اتوماسیون و هوش مصنوعی (AI) را می‌توان برای اطمینان از اینکه هر جنبه‌ای از بازاریابی دیجیتال به بهبود رتبه‌بندی صفحات کمک می‌کند استفاده کرد.

هوش مصنوعی جستجوی صوتی را بهبود می‌بخشد

از آنجایی که جستجوهای صوتی محاوره ای هستند، باید برای آنها بهینه سازی کنید. به بیان دیگر، شما باید کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید و مهمتر از آن، تضمین کنید که محتوای شما در سه نتیجه برتر برای آن جستجوها قرار می گیرد.

در مورد جستجوی صوتی صفحه ای از نتایج برای انتخاب وجود ندارد و تنها یک نتیجه وجود دارد و شما باید اولین نتیجه برای جستجوهای مربوط به نام تجاری خود و کلمات کلیدی و عبارات مهم باشید.

با ظهور جستجوی صوتی، گوگل تاکید بیشتری بر فناوری هوش مصنوعی کرده است و به دستیار گوگل خود اجازه می‌دهد تا مکالمات شبیه انسان را انجام دهد. این به این معنی است که مشتریان می‌توانند سؤالات خود را به صورت مکالمه بپرسند و همچنان پاسخ های صحیح را دریافت کنند.

تحقیق هوش مصنوعی و کلمات کلیدی

برای اینکه شانسی برای رتبه‌بندی مناسب برای تمام عبارات مهم جستجو داشته باشیم، مجبور بودیم چندین صفحه از یک وب‌سایت را برای عبارات مختلف اما نزدیک به هم بهینه کنیم.

بر اساس این توصیه، تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی احتمالاً ترافیک بسیار مرتبط با رقابت کم را به همراه خواهد داشت. عقل مرسوم این بود که هر چه تعداد صفحات وب سایت شما بیشتر باشد، برای سئو بهتر است.

با این حال، این منجر به ایجاد وب سایت های متورم و تکراری شد. همچنین تعیین اینکه کدام صفحه در SERP ها باید در اولویت قرار گیرد برای گوگل دشوار می‌کند. یادگیری ماشین و الگوریتم‌هایی مانند RankBrain برای همیشه نحوه استفاده از کلمات کلیدی را تغییر می‌دهند.

سخن پایانی

سئو مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به پیش‌بینی الگوهای رفتاری مشتری، بهینه‌سازی استراتژی‌های توسعه محتوا و تحقق پتانسیل کامل تجزیه و تحلیل داده‌ها در زمان واقعی کمک کند. اگر می‌خواهید کسب و کارتان پیشرفت کند، هوش مصنوعی در سئو یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن