کوچینگ

چرا در سال ۲۰۲۲ به بیزینس کوچ نیاز داریم

بیزینس کوچ کیست؟

کوچینگ ازجمله واژه‌هایی است که همه ما‌ بارها آن را شنیده‌ایم و‌ تا حدی با مفهوم آن‌ آشنایی داریم. کوچینگ به معنای راهنمایی در تقویت استعداد‌ها به‌منظور دستیابی به اهداف می‌باشد. کوچینگ در زمینه‌های مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای مثال از این علم می‌توان ‌در حوزه سلامت، رشد فردی، روابط عاطفی و…. استفاده نمود. اما یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توان از روش کوچینگ برای پیشرفت هرچه بیشتر در آن استفاده کرد، کسب‌وکار می‌باشد. امروزه همه کسب‌‌وکارها به‌منظور دستیابی هرچه سریع‌تر به اهدافشان، از روش کوچینگ استفاده می‌نمایند. حال برای اینکه هر برندی بتواند از این علم بهره ببرد، نیاز به استخدام یک بیزینس کوچ‌ یا کوچ کسب و کار خواهد داشت.

کوچ‌های کسب‌و‌کار در‌واقع افرادی هستند که در گذشته ازجمله کارآفرینان موفق بوده‌اند و حتی برند‌های شناخته‌شده‌ای در بازار دارند. این افراد تجربه خود را در اختیار مدیران بیزینس‌ها قرار داده و به آن‌ها در تعیین اهداف، از بین بردن ریسک و چالش‌ها، اجرایی نمودن استراتژی‌ها و …. کمک می‌کنند. حال شاید تصور کنید که یک کوچ کسب‌وکار تمام این  فعالیت‌ها را برایتان انجام خواهد داد. اما دراین‌باره باید بگوییم به‌هیچ‌عنوان این‌گونه نبوده و درواقع کوچ هیچ امری را برای شما‌ به انجام‌ نمی‌رساند! به‌این‌علت که کوچ نیروی کار بیرینس شما نیست، بلکه به‌عنوان‌ یک راهنما به برند شما کمک می‌کند.

کوچ با طرح پرسش‌های سازنده و برخی سؤالات، کمک می‌کند تا شما بتوانید مشکلات کسب‌وکار را به شیوه خودتان حل نمایید و موانع را از بین ببرید. درواقع بیزینس کوچ باعث رشد فردی مدیران کسب‌و‌کار شده و بازدهی عملکرد آن را بسیار بهبود می‌بخشد. به زبان ساده‌تر باید گفت کوچ به‌عنوان‌ مربی کسب‌وکار به شمار می‌رود.

چرا در سال ۲۰۲۲به بیزینس کوچ نیاز داریم؟

دارا بودن یک‌ کسب‌و‌کار موفق و پر‌درآمد در سال ۲۰۲۲ می‌تواند نسبت به سال‌های قبل کمی پر چالش‌تر باشد. به‌این‌علت که در حال حاضر رقبای هر بیزینس، رشد زیادی داشته و رقابت با آن‌ها بسیار دشوار است. به همین علت تنها ابزاری که در سال ۲۰۲۲ می‌تواند رشد کسب‌و‌کار شمارا تضمین کند کوچینگ می‌باشد. شما چه یک شرکت بزرگ و شناخته‌شده داشته باشید و چه بخواهید یک کارگاه کوچک تأسیس کنید، به‌هرحال برای رشد و توسعه مجموعه خود به بیزینس کوچ نیاز خواهید داشت. همچنین استخدام کوچ کسب‌و‌کار می‌تواند مزایای فراوانی برایتان به همراه داشته باشد.

این ‌مزایا مهم‌ترین دلایل نیاز شما در سال ۲۰۲۲ به کوچ کسب‌و‌کار خواهند بود. در زیر به برخی از این مزایا اشاره نموده‌ایم:

  • تقویت مهارت‌ها و افزایش اعتمادبه‌نفس

در مرحله اول کوچینگ کسب‌وکار باعث تقویت مهارت‌های شما خواهد گردید. با استفاده از این علم می‌توانید استعداد‌هایتان را درزمینهٔ کسب‌و‌کار پرورش دهید و تمامی موانع و مشکلاتی که وجود دارند را از سر راه بردارید. در‌نتیجه وقتی با کوچینگ به توانمندی بسیار زیادی برسید، اعتمادبه‌نفس بالایی نیز خواهید داشت.

  • ترسیم نقشه راه موفقیت

دیگر دلیلی که باعث می‌شود شما در سال ۲۰۲۲ به کوچ کسب‌وکار نیاز داشته باشید، ترسیم نقشه راه موفقیت می‌باشد. بیزینس کوچ شمارا در ترسیم چشم‌اندازی از اهداف مدنظر و آینده ایده آل راهنمایی نموده و می‌توانید نقشه راه موفقیتتان را طراحی کنید. این نقشه در درجه اول باعث می‌شود تا شما نسبت به انجام فعالیت‌های مفید برای دستیابی اهدافتان متعهد‌تر شوید و راه برایتان روشن‌تر شود.

  • ایجاد تعادل میان زندگی و کسب‌و‌کار

شما کار می‌کنید که زندگی کنید و در‌واقع زندگی نمی‌کنید که کار کنید! این جمله به این معناست که تنها رشد کسب و کارتان نباید در اولویت باشد و شما می‌بایست میان کار و زندگی نیز تعادل برقرار نموده تا از زندگی هم لذت ببرید. بیزینس کوچ در این زمینه نیز به شما کمک‌ خواهد کرد.‌ در سال ۲۰۲۲ مشکلات کسب‌و‌ کار‌ها به‌مراتب بیشتر است. به همین علت بسیاری از مدیران بیزینس‌ها به‌شدت درگیر کار بوده و درصد زیادی از وقت خود را برای رشد کسب‌وکارشان صرف می‌کنند. حال کوچ کسب‌و‌کار به این‌گونه افراد کمک می‌کند که مشکلات خود را سریع‌تر حل‌ نموده و اوقات فراغت بیشتری نیز داشته باشند.

علت نیاز به بیزینس کوچ در قرن حاضر

مهم‌ترین عناصر در رابطه بیزینس کوچ و صاحبان کسب‌وکار‌ها

صاحبان یا مدیران یک کسب‌وکار افرادی هستند، که باید در بازه‌های زمانی مختلف در جلسات کوچینگ حضور یابند. صاحبان کسب‌و‌کارها باید همواره جهت ایجاد ارتباط مؤثر با کوچ خود تلاش نموده و به برخی عناصر در روابط خود توجه نمایند. به‌طورکلی وجود چندین عنصر در رابطه کوچینگ کسب‌وکارها بسیار مهم است.‌ در زیر این عناصر مهم را ذکر نموده‌ایم:

  • احترام

اولین عنصری که باید در رابطه کوچ و مدیران کسب و کار وجود داشته باشد، احترام است. هر دو طرف باید تا حد امکان با نهایت صمیمیت و احترام به یکدیگر برخورد داشته باشند. وجود این احترام در رابطه کوچینگ باعث شده، تا مدیران احساس دوستی و راحتی بیشتری با بیزینس کوچ خود داشته باشند و بتوانند راهنمایی‌های سازنده‌تری از او دریافت کنند. علاوه بر این هردو طرف باید به حقوق یکدیگر نیز احترام بگذارند.

  • اعتماد

اعتماد دیگر عنصر مهم در رابطه کوچ و صاحبان کسب‌و‌کار خواهد بود. صاحبان یک‌ برند باید به متخصص کوچ ‌خود اعتماد زیادی داشته و نظرات او را اعمال نمایند. اگر این عنصر در روابط کوچینگ کسب و کار وجود نداشته باشد، در‌واقع افراد نمی‌توانند به‌خوبی این علم بهره ببرند، زیرا هرلحظه احساس می‌کنند که ممکن است نظرات کوچ آن‌ها صحیح نباشد.

  • زمان

زمان نیز عنصر بسیار مهمی در رابطه بیزینس کوچ و‌ مدیران کسب و‌ کار است. هم‌ کوچ و هم مدیر کسب‌و‌کار باید برای زمان یکدیگر ارزش زیادی قائل باشند.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با “انواع کوچینگ” مقالات مرتبط به آن را مطالعه نمایید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + = 13

دکمه بازگشت به بالا
بستن