طراحی و ساخت وبسایت

6 دلیل برای اینکه پاپ آپ ها در سایت شما نرخ تبدیل را افزایش نمی‌دهند

اگر فکر می‌کنید استفاده از پنجره‌های بازشو یا پاپ آپ در سایت منسوخ شده بهتر است که بدانید POPUP ها این پتانسیل را دارند که نرخ تبدیل شما را تا 150٪ افزایش دهند. نکته کلیدی این است هنگام طراحی سایت از انجام اشتباهاتی که باعث جریمه شدن سایت شما در گوگل می‌شود و دلیلی برای ترک بازدیدکنندگان سایت شما ایجاد می‌کنند، اجتناب کنید.

نکات کلیدی برای استفاده از پاپ آپ در سایت:

  • یک تبلیغ پاپ آپ خوب انجام شده، نرخ تبدیل را تا 42٪ افزایش می‌دهد.
  • با کپی دقیق و پیشنهادات غیر قابل مقاومت آن را ساده و ارزشمند نگه دارید.
  • نمای بصری درون خود پاپ آپ و محل قرارگیری آن بسیار مهم است.
  • همیشه آزمایش کنید که چه چیزی برای مخاطبان شما بهتر است و پاپ آپ های خود را مرتباً بهینه کنید.

آیا استفاده از پاپ آپ در سایت مهم است؟

اول از همه، هدف از ایجاد تبلیغات پاپ آپ چیست؟ POPUP شما باید یک CTA قدرتمند، واضح و قابل اجرا باشد. اما، مانند تمام جنبه های بازاریابی، آنها باید به روش خاصی اجرا شوند تا موثر باشند.

ماهیت یک پاپ آپ مزاحم است، حتی در نامش هم وجود دارد؛ اما گوگل از سال 2017 تبلیغاتی را که سرزده تلقی می‌شود جریمه کرده است. پاپ آپ ها فقط زمانی ظاهر می‌شوند که کاربر می‌خواهد صفحه شما را ترک کند، بنابراین تجربه خود را در وب سایت شما خراب نمی‌کند.

پاپ آپ در سایت هنگامی که به درستی و با سلیقه انجام شود (معروف به تجربه کاربر شما نمی‌شود)، می‌توانند با نرخ شگفت انگیزی تبدیل شوند. میانگین نرخ تبدیل برای پاپ آپ ها 11.09٪ است که در حال حاضر یک عدد بسیار چشمگیر است؛ پاپ آپ های بهینه شده در برخی موارد تا 42 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت را تبدیل می کنند.

بنابراین چگونه می‌توانید POPUP های خود را بهینه تر استفاده کنید؟ در اینجا مواردی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

6 اشتباه رایج در استفاده از پاپ آپ 

1. پیشنهاد ضعیف

بزرگترین مسئله ای که در نهایت بر موفقیت یک پاپ آپ تأثیر می گذارد به پیشنهادی که ارائه می‌کنید مربوط می‌شود. به طور واضح، اگر پیشنهاد شما ضعیف باشد، مخاطبان شما تبدیل به این موضوع نمی‌شوند.

اما یک پیشنهاد ضعیف دقیقاً چگونه است؟ در اینجا چند سؤال وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا پیشنهاد شما خیلی ضعیف است:

  • آیا فکر می‌کنید پیشنهاد شما ارزش چیزی را دارد که می‌خواهید؟ مصرف کنندگان به طور طبیعی نسبت به ارائه اطلاعات شخصی خود به شرکت ها و برندها محتاط هستند. آیا پیشنهادی که ارائه می کنید ارزشش را دارد؟ اگر تنها چیزی که قول می‌دهید به‌روزرسانی‌ها و اعلان‌های ایمیل در ازای انتخاب شرکت است، احتمالاً پاسخ منفی است. بازدیدکنندگان وب سایت شما باید احساس کنند که به چیز خاصی دسترسی دارند که هیچ کس به آن دسترسی نخواهد داشت مگر اینکه مشترک شوند.
  • رقبای شما با پاپ آپ در سایت خود چه چیزی ارائه می‌دهند؟ آیا اخیراً از وب سایت های رقبای خود بازدید کرده اید؟ چه نوع پیشنهاداتی را به بازدیدکنندگان وب سایت ارائه می‌کنند؟ چگونه آن پیشنهادات با شما مقایسه می‌شود؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می‌کند تا پیشنهادات بازشو قانع کننده تری برای مشتریان بالقوه خود ایجاد کنید.
  • آیا پیشنهاد شما به اندازه کافی خاص و مرتبط است؟ آیا پیشنهاد شما به طور خاص برای مخاطبان شما قانع کننده خواهد بود؟ آیا آنها در عرض چند ثانیه پس از دیدن پنجره بازشو احساس خواهند کرد که باید شرکت کنند؟ اگر چنین است، احتمالاً یک پاپ آپ دارید که تبدیل می شود. برای اینکه پیشنهاد خود را خاص و مرتبط کنید، باید از تصاویر و زبان مناسب استفاده کنید.

برای ایجاد پیشنهادات قوی‌تر، ۳ نکته زیر را اجرا کنید:

  • نکته 1: از مشتریان خود بپرسید. به منظور تعیین اینکه کدام پیشنهادها برای بازدیدکنندگان وب سایت شما قانع کننده تر است، کمی وقت بگذارید و از بهترین و وفادارترین مشتریان خود سوال کنید. برای آنها ایمیل بفرستید یا با آنها تلفنی صحبت کنید تا در مورد سه گزینه صحبت کنید.
  • نکته 2: خاص باشید. اطمینان حاصل کنید که زبان و تصاویر شما به خوبی با مخاطبی که می‌خواهید جذب کنید، هماهنگ باشد. مشخص باشید و به بازدیدکنندگان وب سایت خود کمک کنید تا بفهمند چرا باید به طور خاص با CTA که در پاپ آپ خود قرار داده اید درگیر شوند.
  • نکته 3: اغلب تست کنید. اجازه ندهید که پنجره‌های بازشو برای مدت طولانی باقی بمانند. همیشه زبان، گرافیک، رنگ دکمه، اندازه، مکان و پیشنهادات مختلف را آزمایش کنید.

2. کپی بیش از حد پاپ آپ در سایت

به دلیل حجم اطلاعاتی که می‌خواهید در پاپ‌آپ خود جمع کنید، تبدیل‌ها و تعامل شما ممکن است کم باشد. اطلاعات بیش از حد در پاپ آپ شما می تواند مردم را غافلگیر کند، به خصوص اگر برای اولین بار از فروشگاه شما بازدید می کنند. وقتی سعی می‌کنید کپی‌های زیادی را در پاپ‌آپ خود اضافه کنید، می‌تواند آن را خیلی شلوغ، خیلی  پر صدا یا خیلی قوی جلوه دهد.

قبل از اینکه استراتژی پاپ آپ خود را به طور کلی کنار بگذارید، ارزش دارد که از سایر افراد بازخورد دریافت کنید تا مشخص شود چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. دوستان، اعضای خانواده یا همکاران خود را در این صنعت استخدام کنید و از آنها بخواهید که نگاهی به پاپ آپ شما بیندازند.

اگر پاپ آپ شما مردم را به سمتی که انتظار داشتید سوق نمی‌دهد، ممکن است به این دلیل باشد که نوشته شما به اندازه کافی قانع کننده نیست.

3. تصویر ضعیف

در تجارت الکترونیک، تصاویر بصری همه چیز هستند. نمی‌توانید مشتریان آنلاین را به خرید سوق دهید بدون اینکه تصاویری مؤثر در فروشگاه تجارت الکترونیک شما قرار داده شده باشد. تصاویری با موقعیت مناسب و تولید شده می تواند به ایجاد هویت برند، متمایز شدن از رقبا، جذب مشتری ایده آل شما و فروش محصولات بیشتر کمک کند.

از تصاویر یا پس زمینه های پیچیده برای پاپ آپ در سایت خود استفاده نکنید. روی محصول و نوع فردی که از استفاده از آن سود می‌برد تمرکز کنید.

4. مکان یا زمان بندی بد

به منظور دریافت هر نوع بازگشت سرمایه از نمایش پاپ آپ ها به بازدیدکنندگان فروشگاه تجارت الکترونیک خود، باید مطمئن شوید که در مکان های مناسب و در زمان مناسب نمایش داده می‌شوند. یک پاپ آپ با قرار دادن نامناسب یا زمان بندی نامناسب می‌تواند تصور اولیه اشتباهی را به جا بگذارد، مانع از پیشبرد خریدهای مشتریان بالقوه شود، یا بدتر از همه، بازدیدکنندگان را از وب سایت و فروشگاه شما به طور کلی دور کند.

:پاپ آپ های خوش آمدگویی صفحه اصلی را حداقل 5 تا 7 ثانیه به تاخیر بیندازید. به بازدیدکنندگان این فرصت را بدهید تا قبل از بمباران پیشنهادی، صفحه اصلی شما را برای چند ثانیه ببینند و با آن آشنا شوند.

5. تاکید بیش از حد بر فروش

برای برنده شدن در تجارت الکترونیک امروز، نمی‌توانید فقط محصولات را بفروشید، باید تجربیات را بفروشید. مصرف کنندگان آنلاین می‌خواهند با برندهایی تعامل داشته باشند که به آنها در ایجاد تجربیات و خاطرات کمک می‌کند. آن‌ها می‌خواهند با شرکت‌هایی درگیر شوند که می‌توانند به آنها در دستیابی به اهدافشان کمک کنند.

درک کنید که مخاطب شما چگونه ترجیح می‌دهد با شما ارتباط برقرار کند. هنگام ساختن پاپ آپ و نوشتن کپی از زبانی استفاده کنید که آنها به دیدن و شنیدن آن عادت دارند.

6. پاپ آپ بهینه نشده

اگر پنجره‌های بازشو تبدیل نمی‌شوند و برای راه‌اندازی انواع مختلف برای بازدیدکنندگان وب‌سایت خود وقت نمی‌گذارید تا ببینند و با آن‌ها تعامل داشته باشند، فرصت بزرگی را برای آشنایی با مخاطبان خود و آنچه واقعاً آنها را وادار می‌کند از دست می‌دهید. نتایج را مرور کنید، اطلاعات بینش را جمع‌آوری کنید، و تغییراتی را متناسب با آن ایجاد کنید تا تبدیل‌های بیشتری را افزایش دهید.

نکته کلیدی این است که همیشه نسخه‌های مختلف پاپ‌آپ‌های خود را آزمایش کنید تا بهترین گزینه برای مخاطبانتان را پیدا کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 59 = 64

دکمه بازگشت به بالا
بستن