سئو

5 راه برای بهبود سیگنال های اجتماعی برای سئو

سئو چند رشته ای است، به این معنی که کار بر روی سایر زمینه های استراتژی بازاریابی دیجیتال ما می تواند مزایای جانبی برای عملکرد صفحات وب ما در SERP ها داشته باشد. این شامل استراتژی رسانه های اجتماعی شما و تلاش برای بهبود سیگنال های اجتماعی صفحات وب می شود.

ارتباط بین بهبود سیگنال های اجتماعی و سئو یک رابطه غیرمستقیم است، به این معنی که سیگنال های اجتماعی بهبود یافته منجر به رتبه های بالاتر نخواهد شد. با این حال، تلاش‌ها برای بهبود دیده شدن رسانه‌های اجتماعی مطمئناً با تلاش‌های سئوی ما مرتبط است، به همین دلیل است که این رابطه برای بازاریابان دیجیتال مهم است.

سیگنال های اجتماعی چیست؟

سیگنال‌های اجتماعی اساساً هرگونه تعامل با نمایه رسانه اجتماعی یا محتوای آن است. از نقطه نظر بازاریابی رسانه های اجتماعی، این تعاملات صرفاً تعامل با رسانه های اجتماعی است، اما از نقطه نظر سئو، سیگنال هایی هستند که به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کنند تا هویت، محبوبیت و قابلیت اطمینان یک کاربر، نمایه یا پست را درک کنند.

وقتی به تمام پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی در آنجا فکر می کنید، انواع مختلفی از معیارها وجود دارد که می توانند به عنوان سیگنال های اجتماعی دسته بندی شوند. در اینجا برخی از رایج ترین آنها آورده شده است:

  • اینستاگرام:  فالو کردن، لایک کردن، اشتراک گذاری، موارد دلخواه، ذخیره.
  • توییتر : دنبال کردن، توییت، بازتوییت، نقل قول توییت، پاسخ
  • Pinterest : دنبال می کند، پین می کند، بازدید می کند
  • لینکدین : اتصالات، لایک، نظرات، اشتراک گذاری
  • Reddit : رأی موافق، نظرات

آیا سیگنال های اجتماعی یک عامل رتبه بندی هستند؟

گوگل هنگام تعیین نحوه رتبه بندی صفحات وب به بیش از 200 عامل رتبه بندی متکی است، اما بسیاری از سئو کارها در مورد نقش سیگنال های اجتماعی در رتبه بندی توافق کامل ندارند، که تا حد زیادی به دلیل پیام های مختلط گوگل در این زمینه است.

سیگنال های اجتماعی چگونه بر سئو تاثیر می گذارند؟

واقعیت این است که SEO ها هنوز از مطالعات و آزمایشات برای کشف تأثیر دقیق سیگنال های اجتماعی بر عملکرد SEO استفاده می کنند.

اگرچه در این صنعت اختلاف نظر وجود دارد، اما می‌توانیم استنباط‌های قوی در مورد تأثیر غیرمستقیم سیگنال‌های اجتماعی بر رتبه‌بندی بر اساس نحوه همپوشانی عوامل رتبه‌بندی تایید شده با حضور رسانه‌های اجتماعی یک وب‌سایت داشته باشیم.

پروفایل های رسانه های اجتماعی می توانند رتبه بندی شوند

گوگل پروفایل های رسانه های اجتماعی را ایندکس می کند، به این معنی که در نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی می شوند. از آنجایی که Google می‌خواهد وب‌سایت‌ها را با صفحات رسانه‌های اجتماعی مربوطه مرتبط کند، می‌توانیم مطمئن باشیم که Google به دنبال سیگنال‌هایی است که وب‌سایت‌های ما را به نشانی‌های اینترنتی نمایه خاص متصل می‌کند.

اگرچه برای رتبه بندی کلمات کلیدی هدف شما اهمیت کمتری دارد، اما نتایج جستجوی برند شما برای استراتژی مدیریت شهرت SEO شما مهم است. اگر نام کسب و کار خود را در گوگل جستجو کنید، احتمالاً صفحه فیسبوک، لینکدین یا توییتر شما در صفحه اول رتبه بندی می شود.

بهبود سیگنال های اجتماعی که در SERP ها منعکس می شود می تواند به اعتماد مخاطبان شما به برند شما کمک کند، به این معنی که اگر در جستجوی ارگانیک به صفحات وب شما برخورد کنند، در آینده کلیک های بیشتری خواهند کرد.

بهبود سیگنال های اجتماعی می تواند منجر به بک لینک های بیشتر شود

در طول تاریخ موتورهای جستجو، بک لینک ها همیشه مهم ترین عامل رتبه بندی بوده اند. اما اگر شخصی با یک لینک به یک صفحه وب توییت کند، در واقع هیچ ارزش لینکی را مانند بک لینک در یک صفحه وب به وب سایت شما ارسال نمی کند.

با این حال، اشتراک‌گذاری و انتشار محتوای شما در رسانه‌های اجتماعی به معنای ارسال ترافیک بیشتر به صفحات وب، توجه بیشتر به محتوای شما و احتمال بیشتری است که کاربر محتوا را ارزشمند بیابد و سپس پیوند به آن را انتخاب کند.

اولین قدم برای لینک شدن، دیده شدن است. رسانه‌های اجتماعی راهی عالی برای دیده شدن توسط مخاطبان بزرگ‌تر است و به همین دلیل است که می‌تواند بخشی از استراتژی لینک‌سازی شما نیز باشد .

محتوای با کیفیت هم در شبکه های اجتماعی و هم در جستجو به خوبی انجام می شود

فرض کنید یک صفحه وب هزاران بار در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. در میان این هزاران اشتراک ممکن است صدها هزار لایک، نظر و تعامل وجود داشته باشد .

اگر یک صفحه وب تا این حد اثبات اجتماعی دریافت کند، به احتمال زیاد حاوی محتوای بسیار ارزشمندی برای کاربر است.

اغلب، صفحات وب که رتبه خوبی در نتایج جستجو دارند، سیگنال های رسانه های اجتماعی قوی نیز دارند. اما همبستگی با علیت برابری نمی کند، به این معنی که دلیلی برای نتیجه گیری وجود ندارد که آن سیگنال های اجتماعی توسط گوگل برای ارزیابی کیفیت و تعیین رتبه بندی استفاده می شود.

با این حال، همانطور که محتوای با کیفیت در رسانه های اجتماعی پاداش می گیرد، گوگل نیز به آن پاداش می دهد. به هر حال، الگوریتم آن بر اساس EAT (تخصص، اقتدار و اعتماد) ساخته شده است.

تا زمانی که محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و برای سئوی ارگانیک بهینه سازی کنید، ایجاد محتوای با کیفیت به شما کمک می کند دیده شدن و عملکرد خود را در هر دو کانال دیجیتال بهبود بخشید.

بهبود سیگنال های اجتماعی برای سئو

به دلیل ارتباطات بالا، صرف زمان برای بهبود سیگنال‌های اجتماعی می‌تواند تأثیرات مثبتی بر سئو و سایر زمینه‌های استراتژی بازاریابی دیجیتال شما داشته باشد.

بنابراین در اینجا چند نکته برای بهبود سیگنال های اجتماعی به منظور ایجاد آن مزایای جانبی و بهبود دید آنلاین کلی صفحات وب شما وجود دارد .

1. وب سایت و صفحات نمایه رسانه های اجتماعی خود را پیوند دهید

همانطور که گفته شد، گوگل به دنبال اتصال وب سایت ها به حساب های رسانه های اجتماعی است. می توانید با اطمینان از پیوندهای وب سایت خود به صفحات نمایه رسانه های اجتماعی خود، و بالعکس، کار را آسان تر کنید.

این یک گام اساسی، اما مهم است. پیش از این، سئوکاران از طرحواره رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط مستقیم با صفحات رسانه های اجتماعی خود با گوگل استفاده می کردند، اما گوگل دیگر از این نوع طرحواره استفاده نمی کند.

2. صفحات پروفایل اجتماعی خود را بهینه کنید

درست مانند یک صفحه وب یا پست وبلاگ، صفحات نمایه رسانه های اجتماعی شما می توانند از بهینه سازی درون صفحه بهره مند شوند.

گنجاندن کلمات کلیدی هدف در درباره ما، خدمات، محصولات، یا سایر حوزه‌های قابل ویرایش که نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف اجازه می‌دهند، می‌تواند به درک Google از رابطه وب‌سایت شما با آن کلمات کلیدی کمک کند.

پر کردن تمام بخش‌های نمایه‌تان بسیار مهم است، زیرا Google محتوای این صفحات را خزیده و رندر می‌کند تا بفهمد تجارت شما چیست. هر منطقه فرصت های بیشتری را برای افزودن کلمات کلیدی مهم مرتبط با کسب و کارتان در اختیار شما قرار می دهد.

3. پنل دانش خود را قوی کنید

پانل های دانش گوگل یک ویژگی SERP است که تمام اطلاعات کلیدی در مورد یک نام تجاری، از جمله پروفایل های رسانه های اجتماعی را برای کاربران یکپارچه می کند. آنها اغلب برای جستجوهای مارک دار یا زمانی که شخصی نام کسب و کار شما را جستجو می کند رتبه بندی می کنند.

Google به‌طور خودکار پانل‌های دانش تولید می‌کند، به این معنی که اگر برند شما هنوز پانل‌های دانشی را ارائه نکرده باشد، راهی برای ارسال آن وجود ندارد.

اما اگر در کسب و کار شما یک پانل دانش ظاهر می شود، مطمئن شوید که آن را ادعا می کنید. این به شما امکان می دهد تا در مورد اطلاعاتی که در آنجا پر شده است ارتباط مستقیم بیشتری با Google داشته باشید.

4. محتوای خود را به طور مرتب در پلتفرم های اجتماعی تبلیغ کنید

اگر به طور مرتب محتوایی مانند وبلاگ، مقاله یا کتاب الکترونیکی را در وب سایت خود منتشر می کنید، باید به طور مرتب آن دارایی های محتوا را در حساب های رسانه های اجتماعی خود تبلیغ کنید.

هرچه پست ها و محتوای بیشتری را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، فرصت های بیشتری برای به دست آوردن آن لایک ها، نظرات، اشتراک گذاری ها و تعامل ها خواهید داشت.

5. افزونه های اجتماعی اضافه کنید تا محتوای خود را به راحتی به اشتراک بگذارید

گاهی اوقات، در صورتی که انجام این کار آسان باشد، بازدیدکنندگان وب سایت احتمال بیشتری برای به اشتراک گذاشتن محتوا دارند. افزودن افزونه‌های اجتماعی به سیستم مدیریت محتوای شما، اشتراک‌گذاری محتوای با کیفیت بالا را برای بازدیدکنندگان وب‌سایت در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود آسان می‌کند.

هنگامی که کاربر برای اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی خود کلیک می کند، پست بدون نیاز به انجام کار اضافی برای ایجاد یک پست رسانه اجتماعی جذاب، قابل کلیک و دوست داشتنی آماده است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 5 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن