مدیریت

فریلنسر کیست و وظایفش چیست؟

فریلنسر کیست و وظایفش چیست؟

اساسا، فریلنسر (آزادکاری) به زمانی گفته می شود که فرد برای خودش کار می کند. این فرد در واقع برای شرکت های مختلف کار نخواهد کرد. این در حالی است که فریلنسرها در عین اینکه برای شرکت ها و سازمان های مختلف کار میکنند اما در نهایت به خود اشتغالی مشغول اند.

فریلنسر کیست؟

فریلنسر معمولا وظایف بسیاری دارد که ممکن است که کارمندان سنتی آن ها را انجام ندهند. در واقع زمانی که شما به آزادکاری مشغول باشید خواهید دید که می توانید آگاهی های مختلفی را به کسب و کار خود در این زمینه اضافه کنید. فریلنسر بودن همچنین به شما کمک خواهد کرد که در توصیف بخش های مختلف و همچنین کارهایتان و مشتریان بالقوه هم فعالیت های مختلفی داشته باشید.

نحوه یافتن کار به عنوان فری

اینکه شما بتوانید به عنوان یک فریلنسر به دنبال کار باشید و شغل مناسبی پیدا کنید تماما به خودتان بستگی دارد. در واقع در این زمینه سایت های مختلفی مشغول به فعالیت هستند که راه حل های عالی را برای شروع و جست و جوی کار به شما خواهد داد. به تازگی سایت FlexJobs هم لیستی از 30 شرکت برتر را در این زمینه برای مشاغل آزاد ایجاد کرده است که این بدین معناست که بیشترین میزان فریلنسر را داشته است.

مزایا و معایب فریلنسر بودن

freelancer
freelancer

در واقع می توان گفت که فریلنسر بودن دارای مزایا و معایب بسیاری است. شما می توانید به عنوان یک فریلنسر کنترل را روی بخش های مختلفی کاری که انجام می دهید داشته باشید و در این زمینه سودهای کلان را نیز به دست آورید. زمانی که شما به عنوان یک آزادکار فعالیت می کنید تفاوتی ندارد که آیا میخواهید در یک فضای باز کار خود را انجام دهید یا در صندلی کنار راننده! در واقع این شما هستید که تعیین می کنید چه شغل هایی را می خواهید و برای چه مشتریانی میخواهید کار کنید و همچنین اینکه دستمزد شما چقدر است. در نهایت هم بسته به سطح تخصص خودتان می توانید ساعت های کاری خود را مشخص کنید و به صورت تمام وقت و پاره وقت به کار بپردازید. البته دقت داشته باشید که باید هزینه ها را به صورت تمام وقت پرداخت کنید.

انعطاف پذیری و همچنین کار از راه دور هم ممکن است که برای شما بسیار سخت باشد. شما در واقع در بیشتر اوقات باید روی پروژه های مستقل در این زمینه فعالیت کنید و ساعت های کاری شما هم می تواند متفاوت تر از آن چیزی باشد که انتخاب می کنید. در نهایت شما می توانید به طور کامل از مهلت ملاقات خود استفاده کنید اما باید تصمیم بگیرید که در کی و کجا کار خواهید کرد.

معایب فریلنسر بودن

در نهایت می توان گفت که با تمام ویژگی های مثبتی که فریلنسر بودن داراست اما باز هم دارای یک سری مسئولیت است که ممکن است برای شما منفی باشد. شما به عنوان یک فریلنسر در واقع صاحب کسب و کار خود هستید و برای اینکه بتوانید کار خود را انجام دهید باید مالیات پرداخت کنید و فاکتورهای خود را نیز داشته باشید. شما همچنین می توانید پرداخت های دریافتی و بیمه های درمانی را نیز پیدا کنید و هر روز نرم افزارها و فناوری های مورد نیاز خود را به روز کنید.

جشن و یا سندروم قحطی یکی از مشکلاتی است که فریلنسرها به وفور به آن برمیخورند. در واقع می توان گفت که اگر شما به عنوان یک آزادکار فعالیت می کنید باید بدانید که ممکن است یک ماه کار به صورت عالی داشته باشید و این در حالی است که ماه دیگر نمی توانید کارهای خود را انجام دهید چرا که کاری در بازار وجود ندارد. دقت داشته باشید که داشتن صفات و خصوصیات خوب به عنوان یک فریلنسر از جمله مهمترین نکاتی است که باید به آن ها دقت کنید. شما باید خودتان انضباط داشته باشید چرا که در غیر این صورت هیچ فردی شما را کنترل نخواهد کرد. با فریلنسر بودن شما در واقع رئیس خودتان هستید. پایداری هم همیشه مهم است.

بهتر است که زمانی که کار خود را به عنوان یک آزادکار شروع می کنید در تلاش باشید تا بتوانید این کارها را به خوبی انجام دهید. انعطاف پذیری هم از جمله مهم ترین ویژگی های یک فرد به عنوان یک آزادکار است.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

61 + = 64

دکمه بازگشت به بالا
بستن