تبلیغات

انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای رشد برند تجاری

تبلیغات در شبکه های اجتماعی روشی مستقیم برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه با اجرای تبلیغات پولی یا رایگان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است و امروزه 33 درصد از کل هزینه تبلیغات برندها را به خود اختصاص می‌دهد. اگر هدف شما دستیابی سریع و کارآمد به مخاطب به روشی مقرون‌به‌صرفه است، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی یکی از ضروری‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است.

اما چگونه تبلیغات در شبکه های اجتماعی را شروع کنیم و چگونه می‌توانیم از آن برای رشد برند خود استفاده کنید؟

تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست؟

تبلیغات در شبکه های اجتماعی به کسب و کارها و سازندگان این امکان را می‌دهد تا از طریق تبلیغات متمرکز، خریداران احتمالی و مخاطبان مرتبط را هدف قرار دهند. این روش یکی از سریع‌ترین و مستقیم‌ترین راه‌ها برای رویارویی با مشتریان بالقوه کاملاً ناآگاه و هدف قرار دادن مجدد افرادی است که از قبل بخشی از قیف بازاریابی شما هستند.

در مقایسه با روش‌های تبلیغات سنتی، رسانه‌های اجتماعی به دلیل الگوریتم‌های جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های هدفمند، کنترل بیشتری بر روی افرادی که تبلیغات را می‌بینند، ارائه می‌کنند. بنابراین تبلیغات در شبکه های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا به اهداف زیر برسید:

  • ایجاد و تقویت آگاهی از برند.
  • گسترش دسترسی به مخاطبان گسترده تر.
  • ترافیک را به حداکثر برسانید و سرنخ های با کیفیت ایجاد کنید.
  • افزایش دیده شدن نام تجاری
  • بازگشت سرمایه (ROI) بهتر

بیایید به انواع مختلف تبلیغات رسانه های اجتماعی که می‌توانید برای استراتژی تبلیغاتی خود در نظر بگیرید، نگاهی بیندازیم.

5 نوع تبلیغات در شبکه های اجتماعی

همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی به شما امکان می‌دهند محتوا و تبلیغات را در قالب های مختلف به اشتراک بگذارید. برای یک استراتژی موثر، باید بفهمید که کدام فرمت‌ها برای برند شما بهتر کار می‌کنند و سپس از آنها استفاده کنید. در اینجا خلاصه ای از پنج نوع رایج از قالب های تبلیغاتی آورده شده است:

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی با مانع نسبتاً کمتری برای ورود در مقایسه با کانال‌های تبلیغاتی سنتی و بازده سرمایه‌گذاری بالا، نوید ارتباط قوی‌تر با مخاطب را می‌دهد و تجربه مخرب کمتری را ارائه می‌دهد. این ادعا توضیح می‌دهد که چرا انتظار می‌رود دو پلتفرم برتر رسانه های اجتماعی یعنی اینستاگرام و فیس بوک، تنها در سال 2022 به درآمد 136 میلیارد دلاری از تبلیغات برسند.

ماهیت پویای تبلیغات ویدیویی آنها را به یکی از موثرترین انتخاب ها تبدیل می‌کند. تبلیغات ویدیویی مؤثر، تبلیغاتی هستند که توجه را جلب می‌کنند و سپس پیام مورد نظر را به وضوح به مخاطب مورد نظر منتقل می‌کنند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی از طریق عکس

تا زمان ظهور تبلیغات ویدیویی، تبلیغات مبتنی بر تصویر محبوب‌ترین انواع تبلیغات رسانه‌های اجتماعی بودند و احتمالاً هنوز هم هستند. طبق یک مطالعه در فیس بوک، تبلیغات عکس دارای ساده ترین فرمت هستند که نوید نتایج بهتری نسبت به هر نوع تبلیغات دیگری می‌دهد.

تبلیغات از طریق استوری

تبلیغات استوری ابتدا با ظهور اسنپ چت و سپس استوری اینستاگرام و فیس بوک محبوب شد. بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه استوری های اینستاگرام را مرور می‌کنند. وقتی صحبت از تبلیغات در شبکه های اجتماعی می‌شود، تبلیغات استوری به ویژه در اینستاگرام، یکی از راه های در حال رشد برای تبلیغات است.

تبلیغات از طریق استوری
تبلیغات از طریق استوری

برای تاثیر بهتر می توانید به راحتی تبلیغات ویدیویی استوری اینستاگرام ایجاد کنید. انجام این کار با استفاده از سازنده تبلیغات اینستاگرام InVideo بسیار آسان است.

تبلیغات از طریق Carousel

تبلیغات Carousel دارای نرخ کلیک 72 درصد بالاتری نسبت به سایر قالب های تبلیغاتی هستند. از طرف دیگر، برندها همچنین می‌توانند ویژگی های مختلف یک محصول را در چندین اسلاید برجسته کنند. این قالب تبلیغاتی همچنین برای به اشتراک گذاشتن چندین گواهینامه بهترین کاربرد را دارد.

تبلیغات تعاملی

تبلیغات تعاملی امروزه ناشناخته ترین قالب در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. تبلیغات تعاملی اساساً طراحی شما را زنده می‌کند و کاربران را تشویق می‌کند تا به‌جای صرفاً مصرف منفعلانه، با محتوای تبلیغاتی تعامل فعال داشته باشند و با آن درگیر شوند.

با استفاده از این قالب از تبلیغات در شبکه های اجتماعی برندها می‌توانند به طور موثر تجربه ای سرگرم کننده ارائه دهند و توجه بینندگان را به خود جلب کنند.

سخن پایانی

پس از اینکه نوع تبلیغ خود را انتخاب کردید، باید یک استراتژی محکم برای هدایت کمپین‌های خود داشته باشید. با پاسخ دادن به اساسی ترین سوالات، پایه و اساس مناسبی برای استراتژی تبلیغات خود ایجاد کنید. به عنوان مثال این سوالات را در نظر بگیرید:

  • چرا می‌خواهید این کمپین را اجرا کنید؟ اهدافی که می‌خواهید از طریق این کمپین به آنها برسید چیست؟
  • چه کسی را هدف قرار می‌دهید؟ مخاطب اصلی شما از نظر ویژگی های جمعیت شناختی و رفتاری چگونه به نظر می‌رسد؟
  • مخاطب شما چه چیزی را می‌خواهد ببیند؟ خریدار ایده آل شما چه چیزهایی را پسندیده و یا دوست ندارد؟
  • چگونه می‌خواهید برند خود را به تصویر بکشید؟ صدا و شخصیت برند شما چیست که این تبلیغات باید آن را منعکس کند؟

پاسخ به این سؤالات چارچوب اساسی مورد نیاز شما را برای تولید تبلیغات خیره کننده ایجاد می‌کند. تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند استراتژی بازاریابی شما را تقویت کند تا دسترسی به برند را تقویت کند و تعامل را افزایش دهد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

34 + = 40

دکمه بازگشت به بالا
بستن