سئو

چگونه داده های اینگیجمنت سایت را برای ارتقای وب سایت خود تفسیر کنیم؟

وب سایت شما یکی از حیاتی ترین ابزارهای بازاریابی و تعامل برای کسب و کار شما است. از آنجایی که احتمالاً زمان، تلاش و پول زیادی را برای طراحی سایت خود صرف کرده اید، باید مطمئن شوید که بیشترین سود ممکن را از آن به دست می آورید. در این مقاله قصد داریم به راه های تفسیر داده های اینگیجمنت سایت برای موفقیت آن بپردازیم.

اهمیت داده های اینگیجمنت سایت 

چگونه می‌توان فهمید که وب سایت شما به خوبی کار می‌کند؟ علاقه مردم را جلب کرده و بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل می‌کند؟ پاسخ داده های تعامل وب یا Web Engagement است.  داده های اینگیجمنت سایت می‌تواند به شما بگوید که چگونه مخاطبان هدف شما با وب سایت شما تعامل دارند و با اطلاعات و منابع موجود در آن درگیر هستند. می‌توانید داده‌های تعامل وب را با استفاده از ابزاری مانند Google Analytics اندازه‌گیری و ردیابی کنید، یا پلتفرم وب‌سایت شما ممکن است تجزیه و تحلیل داخلی ارائه دهد.

اما مهم‌تر از اینکه چگونه میزان مشارکت خود را در وب‌سایت خود اندازه‌گیری می‌کنید این است که چگونه داده‌های خود را به خوبی تفسیر می‌کنید و از آنها به نفع موفقیت کسب و کار خود استفاده می‌کنید. برای کمک به شما در شروع کار، سه معیار کلیدی تعامل وب و نحوه تفسیر آنها برای ارتقای عملکرد وب سایت شما را بررسی می کنیم:

  • منابع ترافیک
  • نرخ پرش
  • نرخ های تبدیل

هنگامی که بدانید هنگام بررسی  داده های اینگیجمنت سایت خود به چه چیزی نگاه می‌کنید، می‌توانید یک برنامه برای بهینه سازی بهتر وب سایت خود ایجاد کنید. این نکات می‌توانند به شما کمک کنند که آیا وب سایت خود را برای عملکرد موتور جستجو یا سئو به خوبی تنظیم می‌کنید.

نقش منابع ترافیک در تفسیر داده های اینگیجمنت سایت

منابع ترافیک چیست؟ این معیار تعامل وب به شما می‌گوید افراد از کجا می‌آیند تا به وب سایت شما برسند. شش منبع معمولی برای ترافیک سایت وجود دارد:

  • ترافیک مستقیم، که به بازدیدکنندگان سایتی اشاره دارد که آدرس وب سایت شما را مستقیماً در مرورگر خود تایپ می کنند یا روی یک نشانک کلیک می کنند.
  • ترافیک جستجوی ارگانیک، که بازدیدکنندگانی هستند که از موتورهای جستجو مانند گوگل به سایت شما کلیک می کنند، اما نه از طریق تبلیغات پولی.
  • ترافیک جستجوی پولی، که بازدیدکنندگانی هستند که بر روی یک تبلیغ پولی که در موتور جستجو برای یک عبارت جستجوی خاص قرار داده شده کلیک می کنند.
  • ترافیک ارجاعی، که به بازدیدکنندگانی که از طریق پیوندی در وب سایت دیگری وارد سایت شما می شوند، اشاره دارد.
  • ترافیک ایمیل، بازدیدکنندگانی هستند که روی لینکی به وب سایت شما در یک ایمیل کلیک می‌کنند.
  • ترافیک اجتماعی، که به بازدیدکنندگانی اطلاق می‌شود که پس از کلیک کردن روی پیوندی در یک پست رسانه اجتماعی یا بیو به وب‌سایت شما وارد می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد که بیشتر ترافیک وب‌سایت از جستجوی ارگانیک می‌آید، به این معنی که اکثر افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند چیزی را در Google تایپ می‌کنند و روی لینک وب‌سایت شما کلیک می‌کنند، زیرا به نظر می‌رسد ممکن است با آنچه که به دنبال آن هستند مطابقت داشته باشد.

چگونه منابع ترافیک را تفسیر کنم؟

هنگامی که شروع به جمع آوری اطلاعات در مورد نحوه ورود بازدیدکنندگان وب سایت خود به سایت خود می کنید، می توانید استراتژیک تر در مورد بهترین راه های افزایش ترافیک از آن منابع فکر کنید. این نمونه های بالقوه استفاده از این اطلاعات را به نفع خود بررسی کنید:

  • مشاهده می‌کنید که بیشتر بازدیدکنندگان صفحه کمک مالی غیرانتفاعی شما از اینستاگرام می آیند. با دانستن این موضوع، تصمیم می گیرید درخواست های کمک مالی بیشتری را در پست ها و استوری های اینستاگرام خود بگنجانید.
  • اگر متوجه شدید که بیشتر ترافیک وب سایت شما از جستجوی ارگانیک است، ممکن است با بهینه سازی مهم ترین صفحات خود برای کلمات کلیدی خاص مرتبط با سازمان و پیشنهادات آن، جریان ترافیک را محدودتر کنید.
  • شاید ترافیک جستجوی پولی برجسته ترین منبع ترافیک وب سایت غیرانتفاعی شما باشد. با دانستن این موضوع، ممکن است برای Google Ad Grant درخواست دهید، که به گفته Cornershop Creative، می‌تواند به شما کمک کند با افرادی که می‌خواهند بخشی از کار شما باشند، ارتباط برقرار کنید، اما در غیر این صورت هرگز نمی‌دانستند که سازمان شما آنجاست.

البته، فقط به این دلیل که شما برای افزایش ترافیک از یک منبع کار می‌کنید، به این معنی نیست که باید از منابع دیگر چشم پوشی کنید! این مانند قرار دادن تمام تخم مرغ های خود در یک سبد است. در عوض، تلاش‌های خود را به گونه‌ای گسترش دهید که همچنان از منابع مختلف ترافیک ایجاد کنید، حتی اگر برای مدتی به شدت روی یک کانال اصلی تمرکز کرده باشید.

تفسیر نرخ پرش سایت

نرخ پرش چیست؟ نرخ پرش یک معیار تعامل وب سایت بسیار ساده است. درصد بازدیدکنندگان سایت را به شما می‌گوید که در یکی از صفحات وب شما فرود می‌آیند و سپس آن را ترک می‌کنند یا «جهش می‌کنند». به عبارت دیگر، نرخ پرش درصد بازدیدکنندگانی است که به وب سایت شما به صورت عمیق نمی پردازند، بلکه فقط به یک صفحه نگاه می‌کنند.

نرخ پرش 56٪ تا 70٪ در سطح بالایی قرار دارد، اگرچه می تواند دلیل خوبی برای این اتفاق وجود داشته باشد و 41٪ تا 55٪ متوسط ​​در نظر گرفته می‌شود. نرخ پرش نرخ پرش بهینه در محدوده 26 تا 40 درصد خواهد بود.

چگونه نرخ پرش را تفسیر کنم؟

اگر متوجه شدید که نرخ پرش شما در محدوده بالاتری است که در بالا ذکر شد، باید برای کاهش آن تلاش کنید. به هر حال، نرخ پرش بالا به این معنی است که مردم به طور کامل با سایت شما درگیر نیستند. در اینجا چند نکته برای جلب توجه مخاطبان و نگاه کردن آنها به سایت شما وجود دارد:

  • محتوای با کیفیت ایجاد کنید. محتوای وب شما باید مردم را بیشتر بخواهد. به خصوص با محتوای نوشتاری، باید برای ایجاد محتوایی کار کنید که خواندن آن آسان و سرگرم کننده باشد. با استفاده از صدای برند خود و همیشه همدلی با مخاطبان خود، به عنصر انسانی تولید محتوا ضربه بزنید.
  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما یک تجربه کاربری عالی در دستگاه های تلفن همراه ارائه می‌دهد.
  •  بهینه سازی برای دسترسی برای اطمینان از اینکه وب سایت شما استانداردهای دسترسی به وب را دارد، اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای نوشته شده شما دارای سلسله مراتب سرفصل واضحی است که می تواند به بازدیدکنندگانی که با استفاده از صفحه خوان ها پیمایش می کنند، کمک کند. همچنین باید متن جایگزین را روی تصاویر و زیرنویس یا رونوشت برای عناصر چندرسانه ای قرار دهید. حتی می‌توانید یک ویجت دسترسی به وب‌سایت خود اضافه کنید و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا اقداماتی مانند تغییر رنگ سایت به مقیاس خاکستری یا تنظیم فونت‌ها برای خوانایی بیشتر انجام دهند.

آخرین نکته در مورد نرخ پرش: اگر نرخ پرش شما در یک صفحه خاص کمی بالا به نظر می‌رسد، نترسید! ابتدا کمی جستجو کنید تا زمینه را درک کنید. اگر وبلاگ غیرانتفاعی شما دارای نرخ پرش بالایی است، ممکن است به این دلیل باشد که مدتی است پستی ارسال نکرده اید.

نرخ تبدیل چیست؟

نرخ تبدیل به شما می‌گوید که چند درصد از بازدیدکنندگان وب سایت یک اقدام مورد نظر را انجام داده اند. می‌توانید نرخ تبدیل را به عنوان درصدی از بازدیدکنندگان وب سایت در نظر بگیرید که به مشتریان یا حامیان نام تجاری یا مأموریت شما تبدیل می شوند.

اقدام مورد نظری که بازدیدکنندگان شما انجام می‌دهند می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. در اینجا چند نمونه هستند:

  • دانلود وایت پیپر
  • اهدای کمک مالی
  • خرید محصول یا خدمات
  • پر کردن فرم تماس یا درخواست دمو
  • ثبت نام برای خبرنامه ایمیل
  • به اشتراک گذاری یک پست وبلاگ در رسانه های اجتماعی

البته، شما می خواهید نرخ تبدیل شما تا حد امکان بالا باشد. نرخ تبدیل بر اساس همه چیز از مکان بازدیدکنندگان و سال گرفته تا اقدام خاصی که در نظر دارید متفاوت خواهد بود.

چگونه نرخ تبدیل را برای بررسی داده های اینگیجمنت سایت تفسیر کنیم؟

نرخ تبدیل شما به شما می گوید که آیا صفحات اقدام یا حتی فراخوان برای اقدام اولیه (CTA) آنچه را که می خواهید انجام می‌دهند یا خیر. هنگامی که برای مدتی تبدیل‌ها را برای صفحات اکشن با بالاترین اولویت خود ردیابی کردید، حس خوبی از عملکرد معمولی صفحه خود خواهید داشت، که می‌تواند نقطه شروعی را در تلاش برای بهبود آن به شما بدهد.

برای بهبود نرخ تبدیل در صفحات اکشن خود، مطمئن شوید که محتوای نوشته شده شما قوی است. به عنوان مثال، اگر CTA را نوشته اید، آیا آنها جذاب هستند؟ آیا آنها واقعاً باعث می شوند مردم احساس کنند مجبور به انجام کار هستند؟

همچنین باید فرم هایی را که برای تکمیل تبدیل ها استفاده می کنید، بهینه کنید. استفاده از آنها را آسان کنید، با حداقل مراحل برای کاربر و تجربه ای منسجم و امن که خیال او را راحت می‌کند (به خصوص اگر در حال خرید یا کمک مالی هستند).

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 8

دکمه بازگشت به بالا
بستن