طراحی و ساخت وبسایت

نحوه ساخت اینفوگرافیک برای افراد غیر حرفه‌ای

آیا گرافیک‌های زیبا و آموزنده‌ای را که در چند سال گذشته در سراسر رسانه‌های اجتماعی ظاهر شده‌اند، دیده‌اید؟ این «اینفوگرافیک‌ها» موضوعات، مفاهیم و داده‌هایی را که ممکن است بیش از حد دست و پا گیر یا پیچیده باشند، به شکل بصری و خلاصه توضیح می‌دهند. اینفوگرافیک‌ها قرن‌هاست که وجود داشته‌اند، اما استفاده از آن‌ها با وب منفجر شده و در روندهای اصلی رسانه‌های اجتماعی نقش داشته است. ساخت اینفوگرافیک برای نوع ارتباط سریع و جلب توجه در اینترنت و استراتژی بازاریابی مدرن عالی است.

محبوبیت و اهمیت ساخت اینفوگرافیک

اگرچه اینفوگرافیک‌ها به اندازه چند سال پیش محبوب نیستند، اما آنها همچنان در فهرست دارایی‌های محتوایی که بازاریابان به آن‌ها تکیه می‌کنند، قرار دارند. در طول سال 2021، آنها پنجمین نوع محتوای ایجاد شده و استفاده شده برای بازاریابان B2B قبل از کتاب‌های الکترونیکی، مقالات، پادکست‌ها و گزارش‌های تحقیقاتی بودند.

این روزها، برای ساخت اینفوگرافیک به صورت سریع و آسان برای فیدهای وب سایت و رسانه های اجتماعی خود، مجبور نیستید یک طراح گرافیک باشید و قطعاً لازم نیست آنها را از ابتدا بسازید. در این مقاله یک راهنمای گام به گام برای افراد غیر حرفه‌ای در مورد نحوه  ساخت اینفوگرافیک آورده شده است.

مرحله 1: بدانید که می‌خواهید اینفوگرافیک شما با چه چیزی ارتباط برقرار کند

چه نوع اطلاعاتی را می خواهید با  ساخت اینفوگرافیک به دست آورید؟ پاسخ به این سوال، طراحی اصلی اینفوگرافیک شما را تعیین می‌کند. در اینجا چند روش متداول استفاده از اینفوگرافیک آورده شده است:

  • برای نشان دادن فرآیندها: اینفوگرافیک ها برای توضیح یک سری مراحل یا پیشرفت یک فرآیند یا سیستم مفید هستند. عناصر بصری مانند فلش‌ها و خطوط زمانی، که جهت و جریان را نشان می‌دهند، به‌شدت در این موارد به چشم می‌خورد. در این اینفوگرافیک، زمانی که می‌خواستیم یک روز متوسط ​​از زندگی یک مدیر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را نشان دهیم، با یک قالب طولانی و پیمایشی برای نشان دادن زمان در حال گذشتن رفتیم.
  • برای نشان دادن یا خلاصه کردن داده ها: نمودارها می‌توانند به تنهایی اینفوگرافیک باشند. اما آنها همچنین می‌توانند در تصاویر بزرگتر ترکیب شوند تا مروری جامع از داده ها ارائه دهند. رنگ ها و شکل های مختلف برای جداسازی نقاط داده مختلف در این نوع اینفوگرافیک ها مفید است.
    گاهی اوقات، داده هایی که خلاصه می‌کنید نسبت ها و درصدهای ساده ای ندارند. اینجا جایی است که می‌توانید واقعاً خلاق باشید، مانند این اینفوگرافیک زیر، که در آن از روزهای تقویم و متن واضح پررنگ برای خلاصه کردن بهترین زمان‌ها برای پست کردن در رسانه‌های اجتماعی استفاده کردیم.
نحوه ساخت اینفوگرافیک
نحوه ساخت اینفوگرافیک برای افراد غیر حرفه‌ای
  • برای مقایسه: هنگام مقایسه اطلاعات با یکدیگر، اینفوگرافیک ها با عناصر بصری آینه ای گزینه مناسبی هستند. نمودارها و فهرست‌های کنار هم به سرعت تفاوت‌ها و شباهت‌ها را نشان می‌دهند.

مرحله 2: ابزار ساخت اینفوگرافیک خود را انتخاب کنید

در این مرحله، احتمالاً از خود می پرسید: از کجا می توانم یک اینفوگرافیک ایجاد کنم؟ خوشبختانه برای غیر طراحان در همه جا، هزاران برنامه کاربردی مبتنی بر وب، کاربرپسند و همچنین نرم افزارهای مستقل وجود دارد که قالب هایی برای ایجاد محتوای بصری با کیفیت ارائه می‌دهد.

بسیاری از ابزارهای  ساخت اینفوگرافیک گزینه‌های رایگان و پولی دارند، بنابراین می‌توانید قالب‌های رایگان را امتحان کنید، ببینید آیا نرم‌افزار را دوست دارید یا خیر و با پیچیده‌تر شدن نیازهایتان، به برنامه‌های پولی ادامه دهید. توجه داشته باشید که برخی از سازندگان اینفوگرافیک رایگان به طور خودکار واترمارکی را با نام تجاری خود اضافه می‌کنند که فقط در صورت مشترک شدن در یکی از طرح های پولی آنها می توانید آن را حذف کنید.

  • در سال‌های اخیر، Canva برای همه، از تولیدکنندگان محتوا گرفته تا افرادی که دارای حساب اینستاگرام و اخباری برای اشتراک‌گذاری هستند، تبدیل به یک ابزار محبوب شده است. محبوبیت آن به لطف رابط کاربری آسان، طراحی های مناسب رسانه های اجتماعی و نسخه رایگان با کیفیت بالا است. کنوا می‌تواند انواع محتوای بصری دیجیتال ایجاد کند، اما می توانید از مجموعه قالب های اینفوگرافیک رایگان و پولی آن نیز انتخاب کنید. این یک گزینه عالی برای بازاریابان محتوا و بازاریابان غیر محتوا است.
  • Snappa: اسنپا نرم‌افزار دیگری برای  ساخت اینفوگرافیک است که ده‌ها الگوی اینفوگرافیک را برای شروع کار و همچنین دسترسی به کتابخانه‌ای از نمادها و اشکال ارائه می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را در ظاهری چشم‌نواز کنار هم بگنجانید.

مرحله 3: از یک الگو استفاده کنید

هر یک از خدمات ساخت اینفوگرافیک متفاوت است، اما به طور کلی، شما از بین یک کتابخانه قالب انتخاب می‌کنید یا با استفاده از کتابخانه گرافیکی و تصاویر آنها ایجاد می‌کنید. متن الگوی ساختگی را با متن خود جایگزین کنید. در صورت لزوم کادرهای متن و سایر عناصر را اضافه کنید و رنگ ها و فونت ها را متناسب با نیاز خود تغییر دهید.

اگر یک طراح غیر حرفه ‌ای هستید که از ابزار طراحی گرافیکی استفاده می‌کنید که مخصوص اینفوگرافیک نیست، وحشت نکنید. قالب‌های اینفوگرافیک پولی و رایگان برای برنامه خاص شما، در قالب فایل‌های قابل دانلود، فقط با یک جستجوی موتور جستجو فاصله دارند.

مرحله 4: کارهای نهایی و جزئیات نهایی را مرور کنید

مهم نیست که از چه ابزاری برای ایجاد اینفوگرافیک خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که عنوانی را در بالای آن قرار دهید. عنوان اولین چیزی است که بینندگان می‌خوانند، بنابراین باید کوتاه، جلب توجه و به سرعت اطلاعاتی را که نشان داده می‌شود، توصیف کند.

اگر از منابع خارجی برای ایجاد اینفوگرافیک خود استفاده کرده اید، آنها را در پایین ذکر کنید. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید قبل از اینکه اینفوگرافیک خود را تمام شده بپرسید و پاسخ دهید:

  • آیا تمام نسخه ها دقیق، ویرایش و تصحیح شده اند؟
  • آیا تمام اعداد یا سایر نقاط داده ارائه شده را دوباره بررسی کردید؟
  • آیا جریان منطقی دارد؟
  • آیا همه چیز به درستی تراز و اندازه است؟
  • آیا فونت قابل خواندن است؟
  • به طور کلی، آیا درک آن برای مخاطب مورد نظر آسان است؟
  • آیا قابل خواندن است؟

مرحله 5: اینفوگرافیک جدید خود را ذخیره کرده و به اشتراک بگذارید

با ذخیره اینفوگرافیک خود در برنامه مورد نظرتان، ادامه دهید و آن را با فرمتی که به بهترین وجه متناسب با نیاز شما باشد دانلود کنید. PDF یا SVG گزینه های رایجی برای گرافیک هستند که می‌توانید در یک پست وبلاگ، صفحه وب یا ایمیل جاسازی کنید. وقتی صحبت از پست‌ها در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و پینترست می‌شود، PNG و JPG نیز گزینه‌های عالی هستند.

سخن پایانی

همانطور که دیدید، ساخت اینفوگرافیک برای غیر حرفه ای واقعا آسان است. برای استفاده از این استراتژی بازاریابی مهم، لازم نیست یک طراح گرافیک با تجربه باشید. ابزارهایی را که در بالا توضیح دادیم را بررسی کنید و از امروز شروع به ساختن  طراحی اینفوگرافیک خود کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 89 = 95

دکمه بازگشت به بالا
بستن