سئو

چند فاکتور مهم در لینک دهی خارجی که باید به آنها توجه کنید

لینک‌ خارجی در سئو یکی از فاکتورهایی است که گوگل در تعیین نحوه و زمان رتبه بندی وب سایت شما به آن توجه می‌کند. به عبارت ساده، لینک‌های خارجی، هایپرلینک هایی در سایت شما هستند که به وب سایت دیگری پیوند داده می‌شوند. آیا نمی‌دانید چگونه می‌توانید ارزش سئو بیشتری را از لینک های خارجی در وب سایت خود بدست آورید؟ ما در این مقاله چند فاکتور مهم که باید در لینک دهی خارجی رعایت کنید را توضیح می‌دهیم.

در ادامه 5 عامل مهمی که باید قبل از افزودن لینک های خارجی برای سئو سایت خود در نظر داشته باشید را بررسی می‌کنیم.

اعتبار دامنه در لینک دهی خارجی

یکی از اولین چیزهایی که باید برای لینک دهی خارجی بررسی کنید اعتبار دامنه (DA) صفحه ای است که می‌خواهید به آن لینک دهید. Domain authority یک سیستم طراحی شده توسط Moz است. این عدد نشان دهنده احتمال ظاهر شدن یک وب سایت در نتایج تحقیق برای کلمات و عبارات خاص است.

DA بالا به این معنی است که گوگل به وب سایت اعتماد دارد و به احتمال زیاد ارزش محتوای آن را می‌بیند. به عنوان مثال، اگر دو صفحه وجود داشته باشد، یکی با DA 45 و دیگری با DA 80، صفحه دوم همیشه در نتایج جستجو برنده خواهد شد.

وقتی به صفحاتی با DA بالا پیوند می‌دهید، می‌تواند شهرت شما را نزد Google بهبود بخشد زیرا خوانندگان خود را به سمت محتوای ارزشمند هدایت می‌کنید. می‌توانید از ابزار رایگان Moz برای بررسی وب سایت ها قبل از پیوند دادن به آنها در وبلاگ خود استفاده کنید.

اعتبار دامنه
اعتبار دامنه در لینک دهی خارجی

در اینجا نرخ های مختلف DA آورده شده است:

  • اعتبار دامنه 40-50 متوسط ​​است.
  • 50-60 خوب
  • 60-75 عالی
  • 75+ بسیار عالی

تاریخ انتشار برای لینک سازی خارجی

در مرحله بعد، باید مطمئن شوید که پستی که به آن لینک می‌دهید اخیرا منتشر شده است یا حداقل در سال گذشته به روز شده است. در عصر دیجیتال، واقعیت ها به سرعت تغییر می‌کنند. اگر به اطلاعات قدیمی لینک خارجی دهید، ممکن است توسط گوگل جریمه شوید.

از استفاده از منابعی که بیش از دو سال قدمت دارند اجتناب کنید، مگر اینکه گوگل از طریق نتایج جستجو به آنها توجه زیادی داشته باشد.

انکر تکست مربوطه برای لینک خارجی

انکر تکست که برای لینک دهی خارجی استفاده می‌کنید به طور قابل توجهی بر سئوی شما تاثیر می‌گذارد. انکر تکست شما یک وعده به خوانندگان در وب سایت شما است. به عنوان مثال فرض کنید می‌خواستید دستور غذای ماهی سالمون را برای شام پیدا کنید. صفحه ای پیدا می‌کنید که در مورد ماهی قزل آلا و سبک های مختلف آشپزی صحبت می‌کند. ناگهان، یک لینک به نام سالمون خوشمزه  را مشاهده می‌کنید. روی آن کلیک می‌کنید و منتظر می‌مانید.

هنگامی که صفحه بارگیری می‌شود، متوجه می‌شوید که به یک وب سایت طبیعت هدایت شده اید که در مورد طبیعت ماهی قزل آلا در طبیعت بحث می‌کند. مطمئناً این چیزی نبود که شما به دنبال آن بودید.

در نتیجه دیگر به آن وب سایت اولیه اعتماد نخواهید کرد و به دنبال برنامه های شام در جای دیگری خواهید بود. شما هرگز نمی‌خواهید بازدید کننده خود را در موقعیت مشابهی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که محتوای طرف دیگر لینک شما به قول خود به خوانندگان عمل می‌کند.

لینک خارجی Nofollow در مقابل dofollow

در اینجا باید درباره تفاوت بین تگ های HTML nofollow و dofollow صحبت کنیم. این سیستم در سال 2005 معرفی شد و برای کمک به ادمین های وب برای مقابله با هرزنامه ها طراحی شد. لینک فالو (follow) به خزنده های گوگل نشان می‌دهد که لینک را دنبال کرده و ارزش ویژه آن را به سایت پیوند داده شده منتقل کنند. این امر می‌تواند در افزایش رتبه سایت مقصد لینک تاثیر گذار باشد. در مقابل نیز لینک خارجی نوفالو (Nofollow) قرار دارد که به خزنده ها می‌گوید که لینک را دنبال نکنید و از هیچ گونه لینکی عبور نکنید.

لینک خارجی
لینک خارجی Nofollow در مقابل dofollow

به اندازه کافی لینک داخلی و خارجی داشته باشید نه بیش از حد

در نهایت ایجاد تعادل بین پیوندهای داخلی و خارجی در هر صفحه ضروری است. اگر از هر یک از پیوندها بیش از حد استفاده کنید، ممکن است گوگل وب سایت شما را به عنوان هرزنامه در نظر بگیرد. به صورت کلی پیشنهاد این است که 4 الی 5 لینک داخلی و خارجی را در محتوای 1500 کلمه ای داشته باشید.

سخن پایانی

همانطور که دیدید فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید قبل از لینک سازی خارجی برای وب سایت خود آنها را بررسی کنید. در این مقاله ما پنج نکته کلیدی برای لینک دهی خارجی را بررسی کردیم که تعیین می‌کند این پیوندها در نهایت چگونه بر استراتژی سئو شما تاثیر می‌گذارند. به صورت کلی با داشتن لینک های خارجی معتبر می‌توانید اعتماد ایجاد کنید و شاهد افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود و تعامل و فروش خواهید بود.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 4 = 6

دکمه بازگشت به بالا
بستن