اخبار

ایلان ماسک می گوید درآمد تبلیغات توییتر 50 درصد کاهش یافته است

ایلان ماسک، مدیر اجرایی اسپیس ایکس و تسلا و مالک توییتر، به شرکت در کنفرانس فناوری Viva که به نوآوری و استارت‌آپ‌ها در مرکز نمایشگاهی Porte de Versailles در پاریس، فرانسه، 16 ژوئن 2023 اختصاص دارد، فکر می‌کند. او اخیرا از کاهش درآمد تبلیغات توییتر گفت.

به گفته ایلان ماسک، توییتر هنوز هم بیشتر از آنچه که به دست می آورد، پول خرج می کند. در ساعات اولیه صبح شنبه، میلیاردر در توییتی نوشت که این شرکت به دلیل کاهش تقریبا 50 درصدی درآمد تبلیغات توییتر و بار بدهی سنگین، از یک جریان نقدی منفی مداوم رنج می برد. ماسک می‌گوید:

به دلیل کاهش 50 درصدی درآمد تبلیغاتی به اضافه بار بدهی سنگین، ما همچنان دارای جریان نقدی منفی هستیم. قبل از اینکه از هر چیز دیگری لذت ببریم، باید به جریان نقدی مثبت برسیم.

این اعتراف در همان هفته ای صورت می گیرد که برنامه اشتراک درآمد تبلیغات توییتر شروع به پرداخت پول به برخی سازندگان، از جمله تعداد انگشت شماری از اینفلوئنسرهای افراطی کرد. او همچنین قبلاً گفته بود تقریباً همه تبلیغ‌کنندگانی که پس از تصاحب او در ماه اکتبر پلتفرم را ترک کرده بودند، “یا برمی‌گردند” یا “گفتند که باز خواهند گشت.”

بر اساس برآورد شرکت تحقیقاتی Sensor Tower که با بلومبرگ به اشتراک گذاشته شده است، مخارج تبلیغاتی طی یک دوره دو ماهه ابتدای سال جاری با 89 درصد کاهش به 7.6 میلیون دلار رسیده است. به گفته رویترز، توییتر به دلیل بدهی‌هایی که در زمانی که ماسک آن را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خصوصی کرد، پرداخت سود سالانه حدود ۱.۵ میلیارد دلار دارد.

این آخرین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد اقدامات تهاجمی کاهش هزینه‌های ماسک در سال گذشته برای قرار دادن شرکت در یک پایه مالی محکم کافی نبوده است. همچنین نشان می‌دهد که مدیرعامل تازه منصوب شده شرکت، لیندا یاکارینو، کارش را برای بازسازی پایگاه تبلیغاتی توییتر انجام می‌دهد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن