سئو

انواع تولید محتوا چیست؟ چگونگی تصمیم گیری برای انتخاب نوع تولید محتوا

تولید محتوا بخش اصلی استراتژی بازاریابی هر برند در سال 2023 است، اما اجرای آن می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. روش‌های مختلفی برای تولید محتوا وجود دارد و قطعاً کسب و کارها در تولید محتوا برای جذب مخاطبان خود و جذب مشتریان جدید مجبور نیستند به تنهایی این کار را انجام دهند. در واقع، اکثریت قریب به اتفاق کسب و کارها در حال حاضر تولید محتوای خود را به نحوی برون سپاری می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع تولید محتوا بپردازیم.

نکات کلیدی:

  •  بازاریابی محتوا نسبت به روش های بازاریابی سنتی با کسری از هزینه سرنخ و تبدیل بیشتری به دست می آورد.
  • تولید محتوای داخلی به شما کنترل کامل می‌دهد، اما هزینه‌های مداوم زیادی را به همراه دارد.
  • آژانس های بازاریابی خدمات جامع محتوایی (از جمله تولید محتوا) را ارائه می‌دهند.
  • برون سپاری فریلنسر یک گزینه انعطاف پذیر است اما نیاز به مدیریت دقیق دارد.
  • بسیاری از شرکت ها ترکیبی از سه نوع تولید محتوا را برای رفع نیازهای منحصر به فرد خود به کار می‌گیرند.
  • برای تعیین بهترین رویکرد برای کسب و کار خود، باید عواملی مانند بلوغ استراتژی فعلی، ترکیب تیم داخلی و بودجه فعلی بازاریابی محتوا را ارزیابی کنید.

تولید محتوا چیست و چرا باید آن را انجام دهید؟

ایجاد محتوا توسعه دارایی های با ارزش است که استراتژی بازاریابی محتوای شما و سایر تلاش های تولید و فروش را تقویت می‌کند. این شامل انواع مختلفی محتوا عبارتند از:

  • مقالات وبلاگ
  • فیلم
  • کتابهای الکترونیکی
  • ایمیل ها
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • اینفوگرافیک

هر کسب و کار نیاز به تولید محتوا دارد اما باید با انواع تولید محتوا نیز آشنا باشد. امروزه، خریداران B2B و B2C اکثر تحقیقات و کشف برند خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. محتوا همان چیزی است که نشان دهنده برند شماست و در این مدت یک ارتباط اولیه با مشتریان بالقوه ایجاد می‌کند.

هنگامی که محتوا با در نظر گرفتن سئو ایجاد می‌شود، همچنین همان چیزی است که توجه خزنده های وب گوگل را به خود جلب می‌کند و وب سایت شما را در SERP های گوگل رتبه بندی می‌کند و به طور قابل توجهی دید آنلاین شرکت شما و آگاهی از برند را افزایش می‌دهد.

امروزه ثابت شده است که بازاریابی محتوا موثرترین روش بازاریابی برای برندها است. در مقایسه با سایر انواع بازاریابی سنتی، 3 برابر سرنخ ها و 6 برابر تبدیل ها را با کسری از هزینه به دست می آورد.

انواع تولید محتوا چیست؟

در بخش بعدی، 4 نوع اصلی روش تولید محتوا یا انواع تولید محتوا را بررسی خواهیم کرد.

تولید محتوا توسط تیم داخل

تولید محتوای داخلی به این معنی است که تمام محتوا توسط تیم بازاریابی داخلی شما ایجاد می‌شود. مزیت آشکار این رویکرد این است که شما کنترل کامل و دید در فرآیند تولید محتوا را دارید. نویسندگان، طراحان و استراتژیست های بازاریابی که روی محتوای شما کار می‌کنند، همگی با برند شما آشنا هستند. ایجاد محتوای داخلی همچنین می‌تواند در هزینه شما صرفه جویی کند زیرا نیازی به پرداخت هزینه به مشارکت کنندگان خارجی ندارد.

اما با برخی از مشکلات احتمالی نیز همراه است. اگر تخصص مناسبی در تیم داخلی خود نداشته باشید، در معرض خطر صرف زمان، تلاش و منابع زیادی برای محتوایی هستید که بازگشت سرمایه مورد انتظار شما را به دست نمی آورد.

استخدام و نگهداری یک تیم داخلی نیز می تواند گران تمام شود. کارمندان تمام وقت با حقوق، مزایا و هزینه های تجهیزات همراه هستند. اگر از قبل تیمی برای ایجاد محتوا ندارید، ساختن آن احتمالاً گران‌تر از برون‌سپاری به یک آژانس یا نویسندگان آزاد است که در بخش‌های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

برون سپاری تولید محتوا به آژانس بازاریابی

استخدام یک آژانس بازاریابی محتوا جامع ترین رویکرد برای برون سپاری است و برای مشاغلی که اهمیت تولید محتوا را درک می کنند اما منابع لازم برای انجام آن را در داخل ندارند، گزینه بسیار خوبی است. آژانس های بازاریابی محتوا معمولاً یک مدل خدمات مدیریت شده ارائه می‌دهند که به این معنی است که آنها تولید محتوا و همچنین مواردی مانند استراتژی سئو و گزارش عملکرد را انجام می‌دهند.

برون سپاری تولید محتوا به فریلنسر

راه دیگر برای برون سپاری استخدام فریلنسرها برای اجرای پروژه ها برای شما است. شما می‌توانید نویسندگان، طراحان، ویراستاران، تولیدکنندگان ویدئو و موارد دیگر را با شرایط و نرخ های انعطاف پذیر استخدام کنید.

اگر تیم مناسبی برای تنظیم و مدیریت استراتژی محتوای خود دارید اما در اجرا به پشتیبانی نیاز دارید، فریلنسینگ ممکن است رویکرد شما باشد. اگر قصد دارید فریلنسر هایی را برای کمک به ایجاد محتوا و استراتژی استخدام کنید، مطمئن شوید که یک نفر (یا چند نفر) دارید که کارها را به خوبی اجرا می‌کنند.

تولید محتوا به روش ترکیبی

آخرین نوع در انواع تولید محتوا یک رویکرد ترکیبی برای تولید محتوا است. این روش دقیقاً این گونه به نظر می‌رسد: ایجاد محتوای داخلی، برون سپاری آژانس و برون سپاری فریلنسر را بسته به نیازهای فعلی کسب و کار ترکیب م‌کند.

به عنوان مثال، شاید وبلاگ ها در داخل نوشته و منتشر می‌شوند، اما کتاب های الکترونیکی، اینفوگرافیک ها و سایر دارایی های طراحی شده توسط یک آژانس مدیریت می‌شوند. شاید آژانسی را استخدام کنید تا به شما در توسعه و ترسیم استراتژی خود کمک کند، سپس نویسندگان آزاد را استخدام کنید تا تولید محتوای واقعی را انجام دهند. برای کمک گرفتن از یک بیزینس کوچینگ برای موفقیت استراتژی تولید محتوای خود می‌توانید از آکادمی نعمتی نیز کمک بگیرید.

کدام نوع از انواع تولید محتوا برای شما مناسب است؟

مزایا و معایب بالقوه ای برای هر یک از انواع تولید محتوا وجود دارد. هیچ رویکرد یکسانی برای همه وجود ندارد و بزرگترین عامل تعیین کننده موفقیت معمولاً این است که چگونه رویکرد با منابع و نیازهای شرکت هماهنگ است.

بنابراین چگونه می دانید کدام یک برای کسب و کار شما بهترین است؟ چند عامل کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

  • منابع داخلی: ترکیب فعلی تیم محتوای شما چگونه است؟ پهنای باند مناسب برای تولید محتوا چقدر است؟ آیا آنها دانش و تجربه مناسبی برای ایجاد محتوایی دارند که کارآمد باشد؟
  • بلوغ بازاریابی محتوا: آیا در حال حاضر یک استراتژی محتوا دارید؟ اگر چنین است، آیا کار می‌کند؟ آیا برای توسعه استراتژی یا تولید محتوا به پشتیبانی نیاز دارید؟
  • استراتژی: چه نوع محتوایی در استراتژی محتوای فعلی شما گنجانده شده است
  • بودجه: بودجه شما برای تولید محتوا چقدر است؟
امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

76 − = 68

دکمه بازگشت به بالا
بستن