سئو

بازاریابی بین کانالی چیست و چه مزایایی دارد؟

برای درک بازاریابی بین کانالی یا Cross channel marketing، ابتدا باید با کانال های بازاریابی آشنا باشید، که همه مکان های مختلفی هستند که می توانید کسب و کار خود را چه به صورت آنلاین وچه آفلاین تبلیغ کنید. ممکن است بیشتر از آنچه فکر می‌کنید از کانال‌ها استفاده کنید، زیرا هر زمانی که با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار می‌کنید فرصتی برای بازاریابی برندتان است. این بدان معناست که هر چیزی مانند تبلیغات رادیویی، چت زنده در وب سایت شما، پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما، تبلیغات جستجوی آنلاین و موارد دیگر همگی می توانند کانال های بازاریابی در نظر گرفته شوند.

بازاریابی بین کانالی به این معنی است که از چندین مکان، پلتفرم یا سایر اشکال ارتباطی برای تبلیغ برند خود، به طور کلی در قیف فروش خود استفاده می کنید. بازاریابی بین کانالی بر سفر مشتری متمرکز است، به این معنی که شما پیشنهادات خود را در هر کانال مطابق با مرحله آنها در قیف سفارشی می کنید. این امر بازاریابی شما را یک قدم جلوتر می برد، جایی که نه تنها از چندین کانال بازاریابی استفاده می کنید، بلکه مطمئن می شوید که هر یک از آنها برای ایجاد یک تجربه بازاریابی یکپارچه و مشتری محور همسو هستند.

تفاوت بین بازاریابی بین کانالی و چند کاناله چیست؟

بازاریابی بین کانالی اغلب با بازاریابی چند کاناله اشتباه گرفته می شود، بنابراین در اینجا یک تفکیک سریع وجود دارد؛ با بازاریابی چند کاناله، از چندین کانال برای دستیابی به مشتری خود استفاده می کنید، اما کانال ها اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک نمی گذارند. ممکن است همچنان یکپارچگی برند را در بین کانال‌ها حفظ کنید، اما پیشنهادات شما ممکن است همیشه با جایی که مشتری در سفر خود در آن قرار دارد هماهنگ نباشد.

فرض کنید شما یک ارائه دهنده فناوری اطلاعات هستید. شخصی برای مهاجرت ابری در گوگل جستجو می کند و یک تبلیغ جستجو برای خدمات شما می بیند. آنها روی آن کلیک می کنند و به سایت شما می روند اما خارج می شوند. بعداً آنها به فیس بوک می روند و آگهی خدمات شما را می بینند، اما روی آن کلیک نمی کنند. هفته بعد، آنها به لینکدین می روند و در آنجا تبلیغی را برای دانلود گزارش معیارهای سازمانی شما می بینند. با بازاریابی متقابل، چندین کانال اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، بنابراین پیشنهادی که یک فرد در هر کانالی می‌بیند با تعامل قبلی او با کسب و کار شما (در هر کانال دیگری) تعیین می‌شود.

در استراتژی بین کانالی، شما مطالبی را انتخاب کرده اید که نیازهای مشتریان شما را در طول سفرشان برآورده می کند. این بدان معناست که در حالی که یک استراتژی بازاریابی چند کانالی مهم است، شما در حالت ایده‌آل می‌خواهید که برخی از این کانال‌ها در یک سیستم بین کانالی درگیر شوند.

آیا بازاریابی بین کانالی برای شما مناسب است؟

همانطور که بازاریابی در یک کانال بهتر از بدون کانال است و بازاریابی چند کاناله بهتر از تک کاناله است، بازاریابی متقابل در نهایت بهتر از چند کاناله است. برای شما مناسب است اگر…

  • شما می خواهید نتایج خود را به حداکثر برسانید. از آنجایی که بازاریابی متقابل شامل سفارشی کردن پیشنهادات شما در مرحله یک فرد در قیف است، شانس تبدیل آنها در هر یک از آن نقاط بسیار بیشتر است. بعلاوه، این رویکرد شخصی سازی شده کمک می کند تا برند شما به یاد ماندنی تر شود و شانس شما را برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان افزایش می دهد.
  • شما وقت محدودی دارید. بسیاری از مردم فکر می کنند که بازاریابی چند کاناله زمان زیادی می برد. اما وقتی تلاش‌های خود را در بین پلتفرم‌ها متحد می‌کنید، می‌توانید فرایندهایی مانند ایجاد دارایی و گزارش‌دهی را ساده کنید.
  • شما از نظر بودجه محدود هستید. تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید. اگر از نظر بودجه محدود هستید، به جای اینکه همه آن را صرف یکی از پلتفرم‌ها کنید، فرصت‌های زیادی می‌خواهید تا بیشترین استفاده را از آن در پلتفرم‌ها بکار ببرید.
  • شما مخاطبان شلوغی دارید. اکثر مردم در بسیاری از مکان‌ها در سرتاسر وب پرش می‌کنند، با بازاریابی متقابل شما مخاطبان خود را در هر مرحله از قیف فروش جذب می‌کنید.

مزایای بازاریابی بین کانالی

در حالی که در بالا به برخی از جوانب مثبت بازاریابی متقابل اشاره کردیم، ممکن است بخواهید هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این استراتژی برای شما مناسب است، این آمار را نیز در نظر بگیرید:

  • مصرف کننده معمولی قبل از تبدیل شدن به مشتری باید حداقل هفت بار با یک برند تعامل داشته باشد. بازاریابی بین کانالی به شما کمک می کند تا هر یک از این برخوردها را فوق العاده مرتبط کنید و حتی تعداد برخوردهای مورد نیاز را کاهش دهید.
  • 87 درصد از مصرف کنندگان از برندها می خواهند که تجارب ثابت تری ارائه دهند. با بازاریابی چند کاناله، محتوای شما برای هر پلتفرم ساید می شود. در حالی که با بازاریابی متقابل، می‌توانید تجربه یکپارچه برند را در طول سفر خریدار ارائه دهید .
  • برندهایی که از سه یا چند کانال بازاریابی استفاده می کنند، نرخ تبدیل 287 درصدی بالاتری دارند.
  • کسب‌وکارهایی که در چندین کانال با افراد ارتباط برقرار می‌کنند، می‌بینند که تقریباً 90 درصد از مشتریانشان بعداً برای خرید بیشتر برمی‌گردند. این بدان معنی است که بازاریابی متقابل می تواند وفاداری به برند شما را در طول زمان افزایش دهد.

واضح است که بازاریابی بین کانالی در رسیدن به اهداف بازاریابی شما غیر قابل مذاکره است.

بازاریابی چند کاناله شما باید شامل چند کانال باشد؟

ارائه یک تعداد مجموع کانال برای همه انواع کسب و کار منطقی نیست، زیرا هر سازمان مجموعه ای منحصر به فرد از اهداف و چالش ها دارد. چیزی که واقعاً به آن بستگی دارد این است که چگونه می توانید آن کانال ها را با یکدیگر متصل کنید و آنها را در سیستم بازاریابی خود ادغام کنید.

حتی با این وجود، ممکن است تلاش‌های چند کانالی در کنار تلاش‌های متقابل شما انجام شود – زیرا امکان اتصال تک تک کانال‌ها و تلاش‌ها وجود ندارد. بنابراین اگر مطمئن نیستید از چند کانال تبلیغاتی استفاده کنید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

بودجه

بودجه بازاریابی شما تعیین می کند که چه مقدار یا چه مقدار ممکن است بتوانید برای هر یک از کانال های مورد نظر خود اختصاص دهید.

این بدان معنا نیست که کسانی که بودجه بازاریابی هیولایی دارند باید تا آنجا که ممکن است خود را در بسیاری از کانال ها به کار گیرند، یا اینکه بازاریابی با بودجه کمتر معادل کانال های کمتر است. بیشتر در مورد نحوه تخصیص بودجه به هر کانال بسته به نیاز خود فکر کنید.

اگر برای محاسبه این به کمک نیاز دارید، ما منابع زیادی در مورد آن داریم مانند این پست در مورد ایجاد بودجه بازاریابی شما . با این حال، یک قانون سرانگشتی خوب این است که 5 تا 10 درصد از درآمد شما باید صرف بودجه بازاریابی شما شود. برای مشاغل بزرگتر، این عدد می تواند به 14٪ یا بیشتر برسد.

حضار

هنگامی که کانال های خود را انتخاب می کنید، مشتری ایده آل خود را تصور کنید. از چند کانال استفاده می کنند ؟ سبک زندگی روزمره آنها چگونه است؟ کجا زندگی می کنند و چند سال دارند؟ پرسیدن سوالات اکتشافی از خود در مورد مخاطبانتان می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که برای دسترسی موثر به آنها در هر مرحله به چند کانال نیاز دارید.

اهداف

اهداف بازاریابی کسب و کار شما بر تعداد کانال هایی که انتخاب می کنید نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر به دنبال افزایش حضور آنلاین خود هستید ، ممکن است لازم باشد رسانه های اجتماعی را به عنوان یک کانال اضافی برای استراتژی خود اضافه کنید، حتی اگر قبلاً آن را امتحان نکرده باشید.

منابع

زمان نیز یک عامل خواهد بود زیرا، در پایان روز، یک فرد یا تیم تنها می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد. با این حال، ممکن است ابزارهای دیگری در دسترس داشته باشید که می تواند مدیریت بین کانالی را آسان تر کند. ببینید آیا ممکن است راهی برای خلاصه کردن گزارش‌های خود در کانال‌ها داشته باشید یا پلتفرم‌هایی وجود دارد که بتوانید از آن برای ارسال چندین دارایی بازاریابی به طور همزمان استفاده کنید. این ابزارهای صرفه جویی در زمان می توانند به شما کمک کنند تا کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهید.

بازاریابی بین کانالی ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید

بسیاری از آنها بازاریابی بین کانالی موفق را برای کسب و کار خود امکان پذیر نمی دانند. با این حال، این راهنمای کامل بازاریابی بین کانالی ثابت می کند که می تواند یک استراتژی قابل دوام برای هر کسی باشد. با کمی خودارزیابی، صبر و کمک ابزارها یا پلتفرم های آنلاین، استراتژی بازاریابی متقابل شما می تواند به شما کمک کند تا مشتریان را برای رشد پایدار کسب و کار به دست آورید و حفظ کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن