طراحی و ساخت وبسایت

چرا و چگونه UX اپلیکیشن موبایل خود را آزمایش کنیم؟

اگر می‌خواهید در دنیای کسب و کارهای آنلاین موفق شوید که در آن فروش‌های زیادی در دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود و ما دائماً از طریق تلفن‌های خود در حال مرور سایت ها هستیم، ارائه یک UX مناسب به کاربران خود ضروری است. UX تلفن همراه شما ممکن است به سرعت و به سادگی با انجام آزمایش قابلیت استفاده از تلفن همراه بهبود یابد. این مقاله تجربه کاربری یک برنامه در تلفن همراه یا UX اپلیکیشن موبایل را تعریف می‌کند و به شما نشان می‌دهد که چگونه آن را به درستی آزمایش و ارتقا دهید تا با نیازهای کاربرانتان مطابقت داشته باشد.

UX اپلیکیشن موبایل چیست؟

UX اپلیکیشن موبایل به تمام برخوردهای کاربر با اپلیکیشن موبایل شما، همراه با احساسی که هنگام استفاده از آن دارد، انجام کارهای خاص برای آنها در آنجا و تاثیر ماندگاری که محصول شما روی آنها می‌گذارد، اشاره دارد. تجربه کاربری در وب‌سایت‌های تلفن همراه توسط طراحان به‌عنوان «UX موبایل» نیز شناخته می‌شود.

چرا آزمایش UX موبایل مهم است؟

بر اساس برخی از آخرین آمار در مورد روند مصرف کنندگان، استفاده از تلفن همراه برای خرید و مرور آنلاین روزانه افزایش می‌یابد. در سال 2021، 58 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت آنلاین از طریق تلفن همراه انجام شده است.

اما این چه معنایی برای شما و کسب و کارتان دارد؟ خوب، اکنون زمان عالی برای شروع بهینه سازی وب سایت های تلفن همراه، آزمایش قابلیت استفاده و اطمینان از جذابیت آنها برای کاربران است. اگر چند سال پیش ریسپانسیو بودن سایت ها برای موبایل فقط یک گزینه بود، اکنون یک امر ضروری است.

بیش از نیمی از فروش سایت‌های ای کامرس یا تجارت آنلاین آنلاین از طریق موبایل انجام می‌شود. بنابراین وب سایت شما باید برای پاسخگویی به تمام نیازهای کاربران حتی در اندازه صفحه نمایش کوچک آماده باشد.

مکان و زمینه ای که تلفن های همراه در آن استفاده می شوند به طور قابل توجهی با رایانه های شخصی رومیزی متفاوت است، که در نظر گرفتن آن بسیار مهم است. دسک‌تاپ‌ها اغلب در خانه استفاده می‌شوند، با وقفه‌های غیرمنتظره کمتر و مصرف‌کنندگان زمان بیشتری برای فکر کردن به مسائل قبل از اقدام دارند. در مقابل، تلفن‌های همراه اغلب به‌عنوان پرکننده در حین فعالیت‌های دیگر یا در محیط‌های شلوغ و شلوغ (مثلاً هنگام تماشای فیلم) استفاده می‌شوند.

هنگام طراحی رابط کاربری تلفن همراه خود و رسیدن به اهدافی برای آزمایش قابلیت استفاده، همه باید این موارد را در نظر بگیرید.

به همین دلیل است که آزمایش UX اپلیکیشن موبایل موبایل شما بسیار مهم است، اما برای انجام درست آن به یک برنامه و روشی نیاز دارید که باید دنبال کنید و این دقیقاً همان چیزی است که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم.

UX موبایل خوب چقدر می‌تواند به تلاش های بازاریابی شما کمک کند؟

این بسیار مهم است که هنگام طراحی UX مناسب هنگام ساختن یک اپلیکیشن موبایل از پایه یا حتی هنگام طراحی نسخه موبایلی وب سایت خود، وقت خود را صرف کنید. اینها سه دلیل اصلی هستند که چرا آزمایش UX تلفن همراه شما برای اهداف بازاریابی که دارید بسیار مهم است:

  • تنظیم دقیق UX موبایل کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران شما می‌توانند به راحتی به اهداف خود در وب سایت شما دست یابند، خواه با خرید محصول یا خدمت شما، اشتراک در خبرنامه یا هر کار دیگری که نیاز دارید انجام دهند.
  • به شما کمک می‍کند تا تبدیل ها را افزایش دهید؛ اگر شخصی برنامه شما را دانلود کند اما در استفاده از آن یا یافتن چیزی که به دنبال آن است مشکل داشته باشد، احتمالا آن را ترک کرده و از یکی از رقبای شما استفاده خواهد کرد. امروزه مردم به سادگی وقت ندارند همه چیز را بفهمند. اگر در یک صفحه نمایش کوچک احساس حبس و گیجی کنند، از این برنامه استفاده نخواهند کرد. بنابراین، UX خوب موبایل کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران در هیچ کجا گیج نخواهند شد و به آرامی در قیف تبدیل پایین می‌روند.
  • برای مراقبت از تصویر شرکت: می‌توانید با سرمایه‌گذاری در ارتقای UX تلفن همراه خود، از مشکلات استفاده اجتناب کنید و اطمینان حاصل کنید که مردم از استفاده آنها از محصول شما راضی هستند. علاوه بر این، تجربه مثبت کاربر تلفن همراه به طور مطلوب بر کل شرکت منعکس خواهد شد.

چگونه UX سایت در موبایل را بهبود دهیم؟

بهترین نکته برای ایجاد یک UX خوب، طراحی با در نظر گرفتن کاربر است. با این حال، به دلیل اندازه صفحه نمایش کوچک، فرآیند طراحی UX برای برنامه های تلفن همراه می‌واند تا حدودی چالش برانگیز باشد. این در هنگام توسعه یک وب سایت تلفن همراه دشوارتر می‌شود زیرا باید نحوه قرار دادن تمام داده های دسکتاپ را در یک قاب 2-3 برابر کوچکتر بیابید.

تماشای تعامل کاربران با محصول شما در زمان واقعی و شناسایی هرگونه سردرگمی تنها روش برای درک رفتار واقعی آنها است. بیایید نگاهی به نحوه آزمایش UX تلفن همراه خود بیندازیم.

3 ابزار برتر برای تست UX اپلیکیشن موبایل یا سایت

  • ابزار UXtweak: این ابزار هم برای مبتدیان و هم برای محققین با تجربه یک گزینه عالی است. UXtweak به شما امکان دسترسی رایگان به ابزار تست تلفن همراه خود را می دهد، ابزاری که تمام قابلیت های لازم برای رفع مشکلات قابلیت استفاده را دارد. تجزیه و تحلیل عمیق، رابط کاربری دلپذیر و فیلترهای پیشرفته از مزایای اصلی این پلتفرم هستند. این برنامه یک طرح رایگان برای همیشه با محدودیت هایی ارائه می‌دهند که می توانید برای پروژه های در مقیاس کوچک استفاده کنید. طرح Pro از 80 دلار در ماه شروع می‌شود.
  • برنامه UserZoom: این پلتفرم تحقیقاتی کاربر عمدتاً شرکت ها و شرکت های بزرگ را هدف قرار داده است. UserZoom راه حل های خدمات کامل را ارائه می دهد و کمک بزرگی در بهبود UX وب سایت تلفن همراه شما خواهد بود. این برنامه به صورت آزمایشی رایگان در دسترس نیست. اشتراک های پولی از 50 هزار دلار در سال شروع می‌شود.
  • برنامه Userlytics: Userlytics یکی دیگر از پلتفرم های مفید برای آزمایش UX تلفن همراه شما است. مانند همه ابزارهای دیگر، آنها به شما امکان می‌دهند جلسات کاربر را ضبط کنید و ضبط را در داخل برنامه ذخیره کنید تا بتوانید بعداً آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

راهنمای گام به گام تست UX وب سایت موبایل شما

تست UX تلفن همراه شما می‌تواند نسبتاً سریع و آسان با یک ابزار تست موبایل خوب باشد. در این مقاله، با کمک یک پلتفرم تحقیقاتی UX به نام UXtweak، آزمایشی را تنظیم خواهیم کرد.

 تست UX وب سایت موبایل شما
راهنمای گام به گام تست UX وب سایت موبایل شما

این پلتفرم با هزاران ابزار مفید برای آزمایش کاربر است و آنها یک برنامه رایگان و برای همیشه مفید دارند که می‌توانید از آن برای  UX اپلیکیشن موبایل خود استفاده کنید.

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای راه اندازی اولین مطالعه خود انجام دهید.

  • یک مطالعه ایجاد کنید و آنچه را که قرار است آزمایش کنید انتخاب کنید. این پروژه می‌تواند یک وب سایت تلفن همراه، برنامه، نمونه اولیه یا نسخه آزمایشی یک برنامه باشد.
م تست UX وب سایت موبایل
راهنمای گام به گام تست UX وب سایت موبایل شما
  • وظایف واقعی را برای آزمایش کنندگان اضافه کنید: برای درک واقعی اعمال و اهداف کاربران خود، سعی کنید کارهای واقع بینانه ای بنویسید که سناریوهای واقعی کاربر را نشان می‌دهد. به عنوان مثال از آنها بخواهید ثبت نام کنند یا کالایی را به سبد خرید اضافه کنند.

قرار دادن وظایف خود در یک نظم منطقی که مطابق با نحوه استفاده واقعی از محصول شما باشد، یکی دیگر از تکنیک های خوب است. برای مثال، اگر برنامه‌ای را برای بانکداری الکترونیکی آزمایش می‌کنید، باید قبل از اینکه از آنها بخواهید حواله‌ای انجام دهند، وظیفه راه‌اندازی یک حساب را به پاسخگویان خود بدهید.

  • پرسشنامه را اضافه کنید: این کار کمک می‌کند تا جزئیات بیشتری در مورد پیشینه شرکت کننده، برداشت آنها از مطالعه و محصول به طور کلی به دست آورید و فقط آنها را بهتر بشناسید.

سخن پایانی

وقتی مطالعه به پایان رسید، انبوهی از داده ها برای تجزیه و تحلیل خواهید داشت. بهترین توصیه در اینجا این است که مسائل را اولویت بندی کنید و سعی نکنید همه چیز را به یکباره برطرف کنید. ویدیوهای ضبط ها را تماشا کنید، رفتار کاربران را تجزیه و تحلیل کنید و سپس تصمیمات طراحی خود را بر اساس نتیجه گیری قرار دهید. اکنون که اهمیت تست UX موبایل خود و سهولت آن را می‌ دانید، وقت آن است که اولین مطالعه خود را شروع کنید. وب سایت های تلفن همراه خود را آزمایش کنید و مشکلات قابلیت استفاده را قبل از اینکه خیلی دیر شود برطرف کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

57 − 48 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن