مدیریت

5 توصیه اساسی برای ریبرندینگ یا بازسازی برند 

هر برند داستانی دارد که در طول زمان ساخته شده است. برندها باید یک استراتژی متمایز بر اساس آن داستان ایجاد کنند تا در بازار رقابتی باقی بمانند و با مشتریان ارتباط برقرار کنند. به عنوان یک عنصر مهم از هویت یک کسب و کار، شرکت ها نمی‌توانند برند خود را نادیده بگیرند یا بگذارند کهنه شود برای همین گاهی به بازسازی برند یا ریبرندینگ نیاز دارند.

بازسازی برند یا ریبرندینگ چیست؟

کسب و کارها باید گاهی برای مرتبط ماندن با بازار، به‌طور دوره‌ای برند خود را بازسازی کنند تا هویت شرکتی و برند خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که تکامل و چشم‌انداز شرکت برای آینده را منعکس کند.

اگرچه تغییر نام تجاری می‌تواند موثر باشد، اما همچنین می‌تواند پیچیده باشد و خطرات قابل توجهی را به همراه داشته باشد. اگر نام تجاری مجدد به خوبی اجرا نشود، شرکت در معرض خطر ایجاد سردرگمی در بین مشتریان و از دست دادن سهم بازار قرار می‌گیرد.

پس از بررسی چالش‌های فرآیند تغییر نام تجاری شرکت، در این مقاله پنج نکته آورده شده است که می‌تواند به شما کمک کند از دام‌های رایج بازسازی برند اجتناب کنید:

 چه موقع زمان تغییر نام تجاری یا بازسازی برند است

زمان بندی تغییر نام تجاری شرکت شما می‌تواند چالش برانگیز باشد. برخی از شرکت های معتبر ممکن است تمایل به ایجاد ظاهر و احساس جدید داشته باشند در حالی که سازمان های ریسک گریز ممکن است برای ایجاد تغییر تردید بیشتری داشته باشند.  چندین شاخص وجود دارد که باید در نظر داشته باشید که می‌تواند به شما در درک درستی زمان‌بندی بازسازی برند کمک کند.

در اینجا چند هدف تجاری وجود دارد که ممکن است نشان دهنده نیاز به تجدید نام تجاری باشد:

  • گسترش به بازارهای جدید: شرکت شما می‌خواهد بر ادراکات مشتریان در مورد محصول یا خدمات جدیدی که ارائه می‌دهید تأثیر بگذارد.
  • تقویت حضور در بازار: عملکرد فعلی شما ضعیف یا راکد است و سازمان شما می‌خواهد جای پای قوی‌تری در بازار ایجاد کند.
  • مدرن تر و مرتبط تر به نظر می‌رسد: ظاهر و احساس برند شما منعکس کننده زیبایی شناسی مدرن نیست؛ باعث می‌شود شرکت شما در پس زمینه محو شود.
  • متمایز شدن از رقبا: نام تجاری موجود شما بسیار شبیه به همتایان شما است و از دیگر افراد متمایز نیست.
  • منعکس کننده ادغام یا اکتساب: این شرکت به یک برند جدید نیاز دارد تا نماد یک ترکیب تجاری اخیر باشد.
  • مدیریت شهرت پس از یک حادثه عمومی: شرکت شما باید بهبود یابد و تعهد خود را برای انجام بهتر انجام دهد.
  • سرمایه گذاری بر روند فعلی: از روندهای به موقع برای نشان دادن موقعیت خود به عنوان یک سازمان مدرن و آینده نگر استفاده کنید.
  • ساده کردن پیام شما: بعد از اینکه کارمندان طی سال‌ها تغییراتی را انجام دادند، به یک صدا و پیام برند ثابت نیاز دارید.

مشتریان خود را درک کنید

قبل از شروع فرآیند ریبرندینگ، بازار هدف و مشتریان فعلی و درک آنها از شرکت شما را بررسی کنید. در نظر بگیرید که آیا در حال حاضر به مشتریان مورد نظر خود دسترسی پیدا کرده اید یا خیر و چگونه نام تجاری شما باید تغییر کند تا بتواند بخش های جدید مشتریان را جذب کند یا موفقیت را با مشتریان فعلی عمیق تر کند.

مهم است که به عنوان بخشی از این تحقیق با مشتریان و ذینفعان فعلی مصاحبه کنید تا در مورد آنچه که آنها در مورد برند فعلی می‌پسندند یا دوست ندارند و نظرات آنها را در مورد ایده های اولیه خود جمع آوری کنید. هدف خود را با جمع آوری یادداشت هایی در مورد احساسات مشتری یا احساساتی که مشتریان هنگام تعامل با برند شما تجربه می‌کنند، داشته باشید.

بازسازی برند یا ریبرندینگ
بازسازی برند یا ریبرندینگ

این بازخورد ممکن است به شما کمک کند تا درک عمیق‌تری از نحوه تغییر برند شما در تکرار بعدی خود پیدا کنید. مطمئن شوید که قصد و هدف تغییر نام تجاری و بازسازی برند را برای مقابله با هرگونه مقاومت احتمالی در بین این گروه ها به وضوح بیان می‌کنید.

تحقیق و توسعه یک برنامه استراتژیک

یک مرحله گسترده یادگیری و کشف می‌تواند به شما کمک کند رویکرد کلی خود را شکل دهید. این فرآیند باید شامل بررسی عمیق برندهای رقبای برتر شما باشد تا متوجه شوید که آنها چقدر شبیه یا متفاوت از برند شما هستند و متوجه شوید که آیا عناصری وجود دارد که می‌خواهید هنگام تغییر نام تجاری شرکت شما به آنها توجه داشته باشید.

قبل از ارسال یک RFP برای پشتیبانی برندینگ از یک آژانس، ایده روشنی داشته باشید که به چه نوع شریکی نیاز دارید و چه نوع شریکی به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود برسید. به عنوان مثال، آیا فقط به دنبال به روز رسانی هویت بصری خود هستید؟ یا آیا به دیدگاهی در مورد چگونگی تغییر تجربه مشتری خود نیاز دارید؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا به دنبال شریک مناسب باشید.

تجربه کلی مشتری را ارزیابی کنید

علاوه بر توسعه عناصر بصری جدید مانند لوگو، پالت های رنگی و عناصر طراحی، مهم است که به تغییراتی که باید در تجربه مشتری گسترده تر ایجاد کنید، توجه داشته باشید. به هر حال، روش‌هایی که مشتریان با شرکت شما درگیر می‌شوند، بخشی از برند کلی سازمان است و ادراکات مشتریان را درباره کسب‌وکار شما شکل می‌دهد.

در نظر بگیرید که آیا شرکت شما باید پیام خود را نیز تغییر دهد تا با نام تجاری جدید هماهنگ شود. هنگام بررسی کانال های متعلق به دنبال راه هایی برای ساده سازی محتوا و افزودن باشید. بررسی کنید که پیام‌ها در وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ و سایر مطالب عمومی شرکت شما یکسان باشد. تیم های بازاریابی و خدمات مشتری خود را درگیر کنید تا دریابید که آیا می‌توانید ناوبری وب سایت را بهبود ببخشید یا گرایش های پشتیبانی مشتری قابل توجهی وجود دارد که نشان دهنده یک نقطه دردناک قابل توجه است که باید به آن پرداخته شود.

هدف کلی شما از این تمرین باید اطمینان از نشان دادن ارزش شرکت، محصول یا خدمات خود به مشتری باشد. به آنها کمک کنید بفهمند چرا باید شما را به جای یک رقیب انتخاب کنند و یک تجربه مشتری برجسته ایجاد کنند که رضایت شما را تضمین کند.

با احتیاط عمل کنید

بازسازی برند شما باید از داخل شرکت، با رهبران و کارمندان شرکت شروع شود. مزایای کسب و کار تغییر نام تجاری را بیان کنید تا همه کارکنان درک محکمی از هدف آن داشته باشند. هدف باید مدیریت عدم قطعیت یا نگرانی ها با همراهی ذینفعان داخلی در سفر باشد.

هنگامی که کارمندان در هیئت مدیره هستند، زمان آن فرا می‌رسد که با برند جدید ارتباط خارجی برقرار کنید. با ایجاد یک سری پیام‌ها از طریق ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی، باعث ایجاد هیجان در برند جدید شوید. قبل از ارسال پیام های عمومی، یک پرسش متداول ایجاد کنید که می‌تواند در وب سایت شما منتشر شود یا به صورت داخلی برای پاسخ به سؤالات پیش بینی شده استفاده شود. در صورت امکان، برند را به یکباره تغییر دهید تا سردرگمی را از بین ببرید و از انتقال آرام اطمینان حاصل کنید.

همچنین می‌توانید از طریق وبلاگ شرکت خود، در رسانه‌های اجتماعی یا از طریق خبرنامه خود، داستان تغییر نام تجاری را بگویید. این کار می‌تواند بر هدف برندسازی مجدد تاکید کند، پیشرفت‌هایی را که بر اساس نظرات مشتری انجام داده‌اید به نمایش بگذارد یا نگاه‌های پشت صحنه توسعه برند جدید را به اشتراک بگذارد.

سخن پایانی

علیرغم خطرات بالقوه تغییر نام تجاری یا بازسازی برند (ریبرندینگ)، این فرآیند می‌تواند در تقویت موفقیت آینده یک شرکت موثر باشد. تغییر نام تجاری در نهایت فرصتی برای شرکت ها برای ارتباط بهتر با مشتریان خود و یک سرمایه گذاری ارزشمند است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 20 = 21

دکمه بازگشت به بالا
بستن