تبلیغات

آیا طراحی لوگو حرفه ای می‌تواند به یک کسب و کار برای دستیابی به اهدافش کمک کند؟

همانطور که همه ما می‌دانیم که لوگو یک علامت گرافیکی، نشان یا نمادی است که برای شناسایی یک شرکت یا کسب و کار استفاده می‌شود. طراحی لوگو حرفه ای می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا نسبت به رقبا بیشتر دیده شود، آگاهی از برند را بهبود بخشد و همچنین به افراد کمک می‌کند تا شرکت خود را متمایز کنند.

اهمیت طراحی لوگو حرفه ای برای کسب و کارها

یک لوگوی خوب، لوگوی است که مطابق با صنعت یا خدمات شما باشد. اگر یک کسب و کار خدمات حرفه ای (در مقابل یک محصول) هستید، معمولاً لوگوی ساده تر بهتر است. لوگو باید به گونه ای طراحی شود که شما را از دیگران متمایز کند و وفاداری به برند را تقویت کند.

در این دنیای رقابتی، برای کسب‌وکارها داشتن یک عنصر که بتواند آنها را از رقبا متمایز کند، بسیار مهم است. اکثر صاحبان مشاغل هنوز بر این باورند که لوگو اهمیتی ندارد و نمی‌تواند به وب سایت آنها کمک کند تا به رسمیت شناخته شود. با این حال، در واقعیت، لوگوها اهمیت خاص خود را دارند که به هیچ قیمتی نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

طراحان برای ایجاد یک هویت منحصر به فرد در بازار که می‌واند نشان دهنده کسب و کار آن باشد، یک لوگو ایجاد می‌کنند. آنها مطمئن می‌شوند که لوگو کاملاً بر تصویر تجاری تأثیر می‌گذارد و در عین حال به تبلیغات آن کمک می‌کند. در واقع، آنها بر روی رنگ و زیبایی لوگو تمرکز می‌کنند تا بتواند تلاش های بازاریابی کلی افراد را بهبود بخشد و در عین حال رویکرد بازاریابی آنها را ارتقا دهد.  در ادامه چند شرکت معروف را که در طراحی لوگو حرفه ای موفق بوده‌اند را به عنوان مثال بررسی می‌کنیم.

طراحی لوگو حرفه ای مثل کوکاکولا

کسب و کارها به سادگی می‌خواهند از طریق لوگوهای خلاقانه خود به مشتریان و شرکای تجاری خود نزدیک شوند. آنها از لوگوهای خود در همه جا برای بهبود تصویر برند خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال کوکاکولا را در نظر بگیرید، این برند تصویر خاص خود را دارد که به هیچ قیمتی نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

طراحی لوگو حرفه ای
طراحی لوگو حرفه ای مثل کوکاکولا

کوکاکولا استراتژی خاص خود را دارد که نمی‌توان آن را به چالش کشید. به عنوان مثال، هیئت مدیره آن همیشه در میدان نیویورک تایمز وجود دارد، که آن را شکست ناپذیر و بالاتر از هر رقیب دیگری می کند. آنها معتقدند که کوکاکولا بدون توجه به رقابت و همچنین سناریوی بازار باید در صدر باقی بماند.

لوگوی Oppo و Vivo

دومین نمونه Oppo و Vivo هستند. آنها لوگوی خود را به گونه ای ساخته اند که به یک هنجار تبدیل شده است زیرا این تجارت همه شهرهای دیگر را در دره آبی و سبز رنگ کرده است. این نشان دهنده اشتیاق آنها به طراحی لوگو و رقابت است. لوگوهای آنها منحصر به فرد است و تصویری متمایز را منتشر می‌کند.

لوگوی Oppo و Vivo
لوگوی Oppo و Vivo

در واقع، اگر آن‌ را از نزدیک ببینید، متوجه می‌شوید که کاملاً ساده هستند، بدون هیچ پیچیدگی یا اصطلاحاتی، که نشان‌دهنده سادگی است.

لوگوی سامسونگ

البته سامسونگ (یک شرکت چند ملیتی کره جنوبی) نیازی به معرفی ندارد. این شرکت یک رهبر تجاری در دسته های مختلف مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها، تلویزیون ها، لوازم خانگی و غیره است. آنها بر جهان حکومت می‌‌کنند و به راحتی نمی‌توان آنها را شکست داد. البته، استراتژی های بازاریابی زیادی پشت موفقیت آنها وجود دارد، اما لوگوی سامسونگ برجستگی خاص خود را دارد، که آن را غیرقابل شناسایی و همچنین شکست ناپذیر نگه می‌دارد. این علامت طراحی نیست، صرفاً گروهی از حروف الفبا است. این نشان می‌دهد که یک برند متمایز به یک طراحی لوگو حرفه ای و متمایز نیاز دارد که بتواند آن را به سطح بالاتری از برتری برساند.

اگر به طور کلی در مورد چنین لوگوها و داستان هایی در پشت آنها صحبت کنیم، متوجه خواهید شد که آنها قابل توجه، ساده و البته قابل مشاهده هستند. آنها همچنین به یاد ماندنی هستند و به راحتی قابل شناسایی هستند.

با توجه به طراحی لوگو می توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید

با توجه به ایده های طراحی لوگو برای کسب و کار می توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید. اگر از نحوه انجام مراحل کسب‌وکار آگاه نیستید، باید داستان‌ها و رویکردهای آن‌ها را بخوانید زیرا با گذشت زمان تغییر می‌کنند. وقتی به نقاط عطف رسیدید، باید داستان خود را در پشت لوگو توضیح دهید. امروزه، رسانه‌های اجتماعی بال‌هایی را برای بازاریابان خلاق فراهم کرده‌اند و آن‌ها از آن برای ایجاد آرم‌های درخشان استفاده می‌کنند که می‌توانند برجسته باشند و از یک کسب‌وکار حمایت کنند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

35 − = 33

دکمه بازگشت به بالا
بستن