تبلیغات

چند اشتباه مهم هنگام طراحی لوگو برای کسب و کارها 

همه می‌توانند اشتباه کنند و از آنها درس بگیرند، اما وقتی نوبت به طراحی لوگو برای کسب و کار شما می‌رسد، اشتباهات احتمالاً اولین چیزی است که می‌خواهید از آن اجتناب کنید. گاهی اوقات این اشتباهات می‌توانند به معنای شکست کسب و کار شما باشند و بیش از یک مدیریت بد یا تصمیمات اشتباه تجاری، به کسب و کار شما آسیب وارد کنند.

اشتباهات رایج طراحی لوگو برای کسب و کار

آیا می‌دانید اشتباهاتی که طراحان گرافیک در طراحی لوگو برای کسب و کار مرتکب می‌شوند چیست؟ اگر نه، در این مقاله نکاتی وجود دارد که به اشتباهات مهمی اشاره می‌کنند که طراحان گرافیک باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنند. ما لیستی از 8 اشتباه مهم در هنگام طراحی لوگو را به شما ارائه می‌دهیم. برخی از آنها ممکن است خنده دار به نظر برسند در حالی که برخی دیگر واقعا ساده لوحانه هستند.

لوگوی بیش از حد سرگرم کننده

در طراحی لوگو برای کسب و کار حس شوخ طبعی مورد نیاز است و بسیار از آن قدردانی می‌شود، اما شما باید بدانید که کجا باید دور طنز خط بکشید. تلاش بیش از حد برای خنده دار و سرگرم کننده کردن لوگوی ممکن است منجر به عواقب غیرقابل پیش بینی شود. اگر از طنز سیاه یا مبتذل استفاده کنید، احتمالاً توجه زیادی را به خود جلب خواهید کرد.

شما قطعا به هدف خود خواهید رسید و مردم به لوگوی شما خواهند خندید. با این حال، طنز سیاه همیشه مفید نیست.

طراحی لوگو برای کسب و کار
طراحی لوگو برای کسب و کار

این لوگو مربوط به یک شرکت ژاپنی به زودی در بین کاربران اینترنت محبوبیت دیوانه‌واری پیدا کرد، اما هیچ مشتری دیگری به شرکت اضافه نکرد. آنها ترجیح می‌دهند به آن بخندند اما داروخانه های دیگر را انتخاب کنند (زیرا کوداوارا یک شرکت داروسازی است).

لوگوی بی معنی

لوگوی شما ماموریت شرکت شما را نشان می‌دهد، با شرکت شما مرتبط است و به همین دلیل است که باید در انتخاب آن بسیار مراقب باشید. تصور کنید که ماه ها وقت صرف کرده اید و یک لوگوی مناسب انتخاب کرده اید و حالا بالاخره آن را دارید.

شما آن را بر روی هدایای مختلف چاپ می‌کنید و به عنوان قدردانی از کار با شما به مشتریان خود می‌دهید. سپس، پس از اینکه متوجه شدید مشتریان شما هدایای شما و به خصوص لوگوی شما را دوست دارند، خوشحال می‌شوید. یک روز یکی از مشتریان سپاسگزار شما نزد شما می آید و از شما می‌پرسد که معنای آن دو نوار سبز رنگ که روی لوگوی شما نشان داده شده است چیست و شما پاسخ می دهید که آنها اصلاً معنایی ندارند.

طراحی لوگو برای کسب و کار
طراحی لوگو برای کسب و کار

لوگوی شما باید معنادار باشد. به عنوان مثال مرسدس بنز را در نظر بگیرید. سه خط در لوگوی آنها نماد رهبری سه عنصر آب، زمین و هوا است. در واقع، مرسدس رهبری خود را ثابت کرده است و بنابراین لوگوی آن به راحتی قابل درک است.

انتخاب فونت نامناسب در طراحی لوگو برای کسب و کار

از دیگر اشتباهات طراحی لوگو فونت نامناسب است. حروف در لوگوی شما بیشترین بخش اطلاعات را دارند. آنها اولین چیزی هستند که مشتریان شما آگاهانه به آن اشاره می‌کنند. به همین دلیل است که اگر فونت اشتباهی را انتخاب کنید، لوگو می‌تواند بی فایده در نظر گرفته شود.

طراحی لوگو برای کسب و کار
طراحی لوگو برای کسب و کار

فونت می‌تواند پیش پا افتاده و قدیمی باشد. به عنوان مثال در مورد Comic Sans MS یا Times New Roman صحبت می‌کنیم، چند لوگوی طراحی موفق را متوجه شده اید که حاوی فونت هایی مانند آن هستند؟ این فونت‌ها بیشتر توسط آماتورها استفاده می‌شوند.

فونت های بسیار زیاد

اکنون می‌دانید که انتخاب فونت چقدر در طراحی لوگو مهم است و می‌خواهید بهترین کار را در این زمینه انجام دهید. به همین دلیل است که چندین فونت عالی پیدا می‌کنید. بدون دانستن اینکه کدام یک را انتخاب کنید، تصمیم می گیرید همه آنها را در لوگوی خود قرار دهید تا به دیگران فرصت لذت بردن از آنها را بدهید. در نتیجه مشتریان شما کاملا مطمئن نیستند که به کجا نگاه کنند و شما ناگهان متوجه می شوید که این تصمیم بسیار بسیار بدی بوده است.

لوگوی کپی

طبیعی است که شما در حال مرور بسیاری از لوگوهای دیگر باشید تا بفهمید که می‌خواهید لوگوی شما چگونه باشد. حتی ممکن است لوگوهایی پیدا کنید که فکر می‌کنید برای شما عالی هستند.

در این مورد، سعی کنید درک کنید که دقیقا چه چیزی در مورد این لوگوها بسیار عالی است. ممکن است ترکیب رنگ ها، برخی اشکال خاص و غیره باشد. سپس از طراحان حرفه ای بخواهید که به شما کمک کنند.

انتخاب رنگ ضعیف در طراحی لوگو برای کسب و کار

دو بار یا حتی سه بار به رنگ ها فکر کنید. پس از آن، به مخاطبان هدف خود فکر کنید و اینکه آیا آن رنگ‌ها به روشی که شما نیاز دارید درک می‌شوند یا خیر. اگر رنگ‌های اشتباهی انتخاب کنید، لوگو مطمئناً شما را شکست خواهد داد.

گوش ندادن به پیشنهادات و توصیه های طراح خود

سعی کنید به سخنان دیزاینر خود گوش دهید؛ در چنین شرایطی او بهترین دوست شما خواهد بود. از برقراری ارتباط با او نترسید زیرا هدف هر دوی شما یکسان است.

غلط املایی در لوگو

در آخر احمقانه ترین اشتباه در طراحی لوگو برای کسب و کار داشتن غلط املایی است. شما یک لوگوی عالی با مناسب ترین رنگ ها، فونت های جالب و خود مفهومی جذاب دارید و در آخر می‌بینید که یک اشتباه املایی در لوگوی خود نیز دارید. متاسفانه چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. اگر در لوگوی خود اشتباهی داشته باشید، هیچکس به شما اعتماد نخواهد کرد، این یک واقعیت است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

55 − 46 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن