تبلیغات

نحوه تهیه طرح تبلیغاتی برای موفقیت در کمپین تبلیغاتی

تبدیل ایده برای یک کمپین تبلیغاتی به واقعیت ساده نیست، اما با یک برنامه تبلیغاتی دقیق و منظم، می‌توانید با اطمینان از ایده خود به سمت اجرا بروید. یک برنامه کمپین طرح تبلیغاتی موثر به شما کمک می‌کند تا در مسیر روشنی برای بازگشت سرمایه خود گام بردارید. در این مقاله توضیح خواهیم داد که یک طرح تبلیغاتی چیست و بخش‌های عمده‌ای را که باید در برنامه تبلیغاتی خود قرار دهید برجسته می‌کنیم تا بتوانید موفقیت کمپین تبلیغات بعدی خود را تضمین کنید.

طرح تبلیغاتی چیست؟

یک طرح تبلیغاتی استراتژی های شما را برای دستیابی به مخاطبان هدف و دستیابی به اهداف تبلیغاتی مشخص می‌کند. در یک طرح تبلیغاتی شما پیام های مهم و بودجه مورد نیاز را خلاصه می کنید و همه عناصر و اطلاعاتی که برای اجرای استراتژی تبلیغات خود نیاز دارید جمع آوری می‌کنید. قبل از اینکه به ایده های تبلیغاتی تاکتیکی خود بپردازید، اولین قدم این است که به کسانی که طرح تبلیغات شما را می‌خوانند، یک نمای کلی ارائه دهید.

یک نمای کلی از طرح تبلیغاتی خود ارائه دهید

با مشخص کردن عناصر زیر، هر کسی که طرح شما را می‌خواند، درک اساسی از کمپین شما و آنچه می‌خواهید انجام دهید خواهد داشت:

  • نام کمپین: نام کمپین تبلیغاتی را جذاب، منحصر به فرد و به راحتی قابل شناسایی کنید تا تیم شما بتواند از آن حمایت کند.
  • توضیحات کمپین: هدف شما از کمپین و طرح تبلیغاتی چیست؟ در 2 تا 3 پاراگراف توضیح دهید که الهام بخش کمپین شما چیست، چگونه با شرکت شما هماهنگ است، چه مشکلات مشتری را حل می‌کنید و نتایج نهایی کمپین چه خواهد بود.
  • مخاطب هدف: در حالت ایده‌آل، چه کسی این تبلیغات را دریافت می‌کند؟ شما می‌توانید بر اساس سن، جنس یا منطقه مشخص کنید کدام یک از شخصیت های خریدار خود را هدف قرار داده اید.
  • پلتفرم های تبلیغاتی: چگونه پیام خود را منتقل می‌کنید؟ در اینجا، پلتفرمی را که از آن استفاده می‌کنید، شناسایی کنید.
  • اهداف و بازگشت سرمایه: توضیح دهید که هدف نهایی کمپین شما چیست. بیشتر کمپین های تبلیغاتی برای ایجاد سود مستقیم یا بازگشت سرمایه در نظر گرفته شده اند، بنابراین اگر هدف شما این است، آن عدد را مشخص کنید.

پلتفرم های خود را برای تبلیغ انتخاب کنید

این مرحله جایی است که جزئیات بیشتری را در مورد خود تبلیغات و اینکه در کدام پلتفرم تبلیغ می‌شوند ارائه می‌دهید. برای هر تبلیغی که قصد دارید در این کمپین اجرا کنید، باید موارد زیر را ارائه دهید:

  • نام پلتفرم
  • نوع تبلیغ
  • توضیحات آگهی
  • جدول زمانی
  • بودجه

جدول زمانی خود را توسعه دهید

کار بر روی یک کمپین تبلیغاتی به زمان و منابع نیاز دارد. همه کسانی که درگیر اجرای یک طرح تبلیغاتی هستند می‌خواهند بدانند چه وظایفی را بر عهده دارند، چه زمانی موعد مقرر دارند و چه مدت باید آنها را انجام دهند. بنابراین، ایجاد یک جدول زمانی که تمام این اطلاعات را برای تیم شما مشخص می‌کند، ضروری است.

بودجه طرح تبلیغاتی خود را مشخص کنید

از آنجایی که ROI تضمین نشده است، بودجه می‌تواند چالش برانگیزترین بخش پروژه تبلیغاتی شما برای تایید باشد. به جای اینکه به سادگی بیان کنید ما برای این پروژه به 65000 دلار نیاز داریم، بودجه خود را به صورت تصویری دقیق سازماندهی کنید، مانند مثال زیر.

برای مثال، ممکن است از شما خواسته شود که طراح یا تیم فریلنسری ویدیویی دیگری را پیدا کنید که بتواند کار را با پول کمتری تکمیل کند. بنابراین، برای دفاع از اینکه کدام هزینه‌ها برای موفقیت کمپین ضروری است و کدام هزینه‌ها می‌توانید تجدیدنظر کنید، جلساتی برگزار کنید.

منابع اضافی را فراهم کنید

یک بخش منابع اضافی به عنوان ضمیمه برنامه تبلیغاتی شما عمل می‌کند. به عنوان مثال، کمپین تبلیغاتی را که الهام‌بخش این کمپین است با خوانندگان خود به اشتراک بگذارید، به صفحه محصولی که با این ابتکار تبلیغ می‌کنید پیوند دهید، یا به راهنمای سبک برند شرکت خود لینک دهید.

با یک جلسه آغازین کمپین را میزبانی کنید

پس از تکمیل طرح کلی، با تیم خود تماس بگیرید تا مفهوم کمپین، جدول زمانی و موارد قابل تحویل را توضیح دهید. سپس، همه آنها را جمع آوری کنید و طرح تبلیغاتی خود را ارائه دهید. در نهایت، هر گونه سوال و پیشنهاد را با مشارکت کنندگان پروژه باز کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 29 = 30

دکمه بازگشت به بالا
بستن