مدیریت

چگونه نیازهای رایج مشتری را شناسایی و برآورده کنیم؟

برای به دست آوردن مزیت رقابتی در بازار امروز چه چیزی لازم است؟ شما می‌توانید استدلال کنید که قیمت، در دسترس بودن محصول، کیفیت، شهرت شرکت و سهولت انجام تجارت، همگی عامل مهمی در به دست آوردن سهم بازار هستند. اما یک قدم به عقب بردارید و خواهید دید که همه این عناصر در مورد توانایی شناسایی و رفع نیازهای رایج مشتری هستند.

کسب و کار ها باید در چشم انداز تجاری که به سرعت در حال تحول امروز هستند، رقابتی باقی بمانند. اگر محصول یا خدمات ارائه شده شما نتواند نیازهای مصرف کننده را برآورده کند، مشتری به سادگی به سراغ رقیب شما خواهد رفت. البته این برای تجارت بد است، بنابراین مهم است که در حال حاضر و در طول زمان از آنچه مشتریان شما می‌خواهند و به آن نیاز دارند، بمانید.

چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که انتظارات و نیازهای رایج مشتری را برآورده می‌کنید؟ در اینجا راهنمای کامل چگونگی شناسایی و برآوردن 10 نیاز رایج مشتری را بررسی می‌کنیم.

نیازهای رایج مشتری چیست؟

پاسخ واحد برای این سوال وجود ندارد، زیرا نیازهای رایج مشتری می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. این می تواند یک نیاز مبتنی بر محصول برای تکمیل یک هدف باشد. یا می‌تواند یک مرکز تماس باشد که می تواند قبل از اینکه مشتری از شما سفارش دهد به سؤالات مربوط به محصول خاص پاسخ دهد.

یک تعریف جامع از نیازهای مشتری این است:

نیازهای مشتری نیازهای شناخته شده و ناشناخته ای هستند که مشتری شما برای برآورده کردن آنها به شما یا یک رقیب متکی است. به کلمه ناشناخته توجه کنید. مواقعی وجود دارد که یک مصرف کننده همیشه نمی‌داند که از یک کسب و کار به چه چیزی نیاز دارد یا می‌خواهد، اما وقتی آن را ببیند آن را تشخیص می‌دهد.

درک همه احتمالات نیازهای مشتری به معنای درک سفر مشتری است. سفر مشتری مسیری است که مشتریان شما هنگام اقدام با شرکت شما طی می‌کنند. برای مثال، اقدام ممکن است خرید یا ثبت نام در یک باشگاه وفاداری باشد.

چرا شناسایی نیازهای مشتری اهمیت دارد؟

فعال بودن در شناسایی نیازهای مشتری مطمئن ترین استراتژی برای رشد و موفقیت بلندمدت است. روابط قوی با مشتریان ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد که واقعاً به آنها اهمیت می‌دهید و نه فقط برای فروش. هنگامی که به کسب و کاری تبدیل می‌شوید که بر اساس مفهوم تمرکز بر مشتری ساخته شده است، چند اتفاق می‌تواند رخ دهد:

  • وفاداری مشتری افزایش می‌یابد: شرکت های مشتری محور می‌دانند که وقتی می‌توانند نیازهای مشتری را پیش بینی و حل کنند، شانس بیشتری برای ایجاد وفاداری با آن مشتری دارند. وفاداری یکی از عالی ترین شکل های چاپلوسی برای برندها است. از آنجایی که طرفداران وفادار شما اغلب به عنوان سفیران برند رایگان عمل می کنند، هزینه های جذب مشتریان جدید را کاهش می دهد. همچنین می‌تواند به شما کمک کند بدون اتکا به بازاریابی گران‌قیمت، کسب‌وکار تکراری کسب کنید.
  • شهرت برند رشد می‌کند: وقتی به انتظارات مشتری دست یابید، نظر آنها نسبت به شما افزایش می‌یابد. به طور مداوم به انتظارات مشتری دست یابید و آنها برای رفع نیازهای آینده به سراغ شما خواهند آمد.
    شما تبدیل به برندی می‌شوید که آنها می‌توانند برای برآورده کردن نیازهای مشتری به آن اعتماد کنند. هر چه رابطه ای که با مشتریان خود ایجاد می‌کنید قوی تر باشد، اگر روزی انتظارات آنها را برآورده نکنید، آنها بخشنده تر خواهند بود.
  • شناسایی نیازهای مشتری بخشی از فرهنگ شما می‌شود: تمرین مکرر چیزی باعث می‌شود آن چیز بیشتر به یک عادت تبدیل شود. نیازی نیست که به دفعات به نیازهای رایج مشتری فکر کنید یا برای به دست آوردن نتایج مشابه تلاش کنید. زمانی که شما به یک کسب و کار مشتری محور تبدیل می شوید، چیزی مشابه اتفاق می افتد. به جای اینکه شناسایی نیازهای مشتری را به یک کار روزمره تبدیل کنید، می‌توانید آن را در فرهنگ شرکت خود بسازید و فرصت های بیشتری را برای ارائه به دست آورید.

متداول ترین نیازهای رایج مشتری چیست؟

خریداران به دلایل مختلف به کسب و کارها برای راه حل مراجعه می‌کنند. برخی به دنبال کاهش درد مشتری هستند، مانند ساده کردن یک کار یا رفع مشکل. دیگران ممکن است شما را برای صرفه جویی در پول انتخاب کنند، یا پول بیشتری خرج کنند تا تجربه بهتری نسبت به پیشنهاد رقیب شما داشته باشند.

برخی از رایج ترین نیازهای مشتری عبارتند از:

  • قیمت یا بودجه: مشتریانی که در محدوده قیمتی خاصی خرید می‌کنند یا به بودجه محدودی محدود می‌شوند، محصولات، خدمات و شرکت‌هایی را که با آنها تجارت می‌کنند، انتخاب می‌کنند.
  • راحتی: مشتریان به طور فزاینده ای تمایل کمتری به گذراندن مسیر طولانی برای برآورده کردن نیازهای خود دارند. آنها به محصولاتی نیاز دارند که راه حل های مناسبی برای مشکلاتشان باشد و به شرکت هایی نیاز دارند که مکان یابی و خرید آن محصولات را راحت کنند.
  • عملکرد محصول: گاهی اوقات، مشتریان محصولات را بر اساس روشی که برای رفع نیازهای اساسی کار می‌کنند، انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال، یک صاحب کسب و کار در حال حرکت ممکن است یک سیستم تلفن ابری را به جای یک سیستم داخلی انتخاب کند تا بتواند با خارج از دفتر تماس بگیرد.
  • طراحی محصول: مشابه عملکرد، مشتریان ممکن است محصولی را بر اساس طراحی انتخاب کنند.
  • سازگاری: کسب‌وکارهایی که محصولات مکمل را ارائه می‌کنند باید در نظر بگیرند که این محصولات چگونه با هم برای کاربر نهایی کار می‌کنند. به همین ترتیب، سایر محصولاتی که مشتریان شما استفاده می‌کنند را در نظر بگیرید و ببینید که چگونه ارائه محصول شما می تواند مکمل آنها باشد.
  • کیفیت محصول: مشتریانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری‌شان در یک محصول ماندگار شود و ارزش پول خود را به دست آورند، اغلب بر کیفیت محصول تمرکز می‌کنند.
  • اطلاعات: صفحه ای که اطلاعات بیشتری را قبل از خرید یک مورد ارائه می‌دهد. مشتریانی که آماده خرید نیستند ممکن است به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشند. محتوای محصولات یا خدمات شما، مانند وبلاگ‌های آموزشی، ویدیوهای آزمایشی، نظرات و پرسش‌های متداول می‌تواند به آنها کمک کند تا پاسخ سؤالات خود را بیابند و با اطمینان به جلو حرکت کنند. مطالعه موردی نیز ممکن است سودمند باشد.

چگونه نیازهای مشتری را پیش بینی و برآورده کنیم

چگونه برندها می‌توانند نیازهای رایج مشتری را به طور ثابت پیش بینی و برآورده کنند؟ بیایید به برخی از روش‌های تحلیل نیاز مشتری نگاه کنیم که می‌تواند شما را در مسیر درست راهنمایی کند.

بازخورد مشتری را بخواهید

وقتی می‌خواهید بدانید مشتریانتان چه نیازهایی دارند و از شما چه می‌خواهند، چرا مستقیماً به سراغ منبع بروید؟ روابط با مشتری با بازخورد صادقانه و متفکرانه رشد می کند. این فرصت شماست تا به ذهن مشتریان خود وارد شوید، یاد بگیرید که چه چیزی آنها را وادار می کند و درک کنید که آنها چگونه به شرکت شما نگاه می کنند.

می‌توانید از طریق نظرسنجی‌های ایمیلی، گروه‌های متمرکز یا فرم‌های آنلاین، مجموعه بازخورد مشتریان را به بخشی طبیعی از انجام تجارت تبدیل کنید. یا می‌توانید منابع بازخورد ناخواسته مانند نظرات آنلاین یا نظرات رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنید. بازخوردی را که جمع آوری می‌کنید در شناسایی نیازهای مشتری که ممکن است نادیده گرفته اید به خوبی استفاده کنید.

تحقیقات مشتری انجام دهید

اگر ترجیح می‌دهید یک رویکرد غیر مستقیم برای تحقیقات مشتری داشته باشید، جمع آوری اطلاعاتی مانند بینش مخاطبان می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد پایگاه مشتری خود به طور کلی بیشتر بدانید.

همچنین می‌توانید تحقیقات بازار را انجام دهید تا درباره مخاطبان، رقبا و صنعت خود بیشتر بدانید. تحقیقات بازار می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای روبرو شدن با مشتری ایده‌آل خود، اطلاعات بیشتر در مورد رفتارهای مشتری و نظارت بر بازار نشان دهد تا بتوانید رویکرد خود را به‌خوبی تنظیم کنید.

سخن پایانی

هنگامی که شروع به جمع آوری بازخورد و دریافت بینش از تجزیه و تحلیل نیازهای مشتری خود کردید، وقت آن است که دانش جدید خود را به کار بگیرید. این ممکن است به معنای ایجاد محتوای مفید برای توانمندسازی مشتریان باشد، یا می‌تواند به معنای گسترش محصول یا خدمات شما باشد تا ارزش بیشتری برای زندگی مشتریان شما ایجاد کند.

به یاد داشته باشید، پیش بینی و برآورده کردن نیازهای مشتریان شما یک فعالیت یکباره نیست. برندهایی که این امر را به یک هدف مستمر تبدیل می‌کنند، آنهایی هستند که بهترین موقعیت را برای ایجاد وفاداری و رشد طولانی مدت دارند. خود را به عنوان یک شرکت اصیل مشتری محور معرفی کنید و مشتریان شما به خاطر آن از شما تشکر خواهند کرد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن