سئو

آیا تلاش برای بهبود رنکينگ الکسا یا Alexa Traffic Rank کار مفیدی است؟

آیا بهبود رنکينگ الکسا یک معیار مناسب برای مشاهده رشد عملکرد آنلاین کسب و کار شما است؟ آیا این ابزار برای حدس زدن درباره موفقیت تلاش های سئوی شما کافی است؟ در این مقاله به این سوالات می‌پردازیم.

  • الکسا یک نوار ابزار تجزیه و تحلیل است که داده های کلمات کلیدی، کاربران روزانه و میانگین زمان صرف شده توسط کاربران در سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد و آن را به یک KPI خوب برای محک زدن و تحلیل رقابتی تبدیل می‌کند.
  • الکسا سایت ها را بر اساس محبوبیت، بدون توجه به کیفیت ترافیک دریافتی یک وب سایت، رتبه بندی می‌کند.
  • در حالی که رنکينگ الکسا بسیار ساده به نظر می‌رسد، راه های زیادی وجود دارد که می‌توان این رتبه بندی ها را دستکاری کرد که آن را به یک ابزار تحلیلی غیر قابل اعتماد تبدیل می‌کند.
6 استراتژی بازاریابی محصول که باعث فروش بیشتر شما می‌شود

کسب و کار شما از هر نوع استراتژی دیجیتال مارکتینگ که پیروی کند، اگر با الگوریتم های سئو مطابقت نداشته باشد، عملا ناموفق خواهد بود.

رنکينگ الکسا چیست؟

رنکينگ الکسا یا Alexa Traffic Rank یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی مورد بحث در بین وب مسترها است. در حالی که برخی افراد بر این باورند که بهبود رنکينگ الکسا تأکید قابل توجهی بر کشف وب سایت شما در SERP دارد، اکثر آنها اصلاً نگران این موضوع نیستند.

کاربران می‌توانند افزونه گوگل کروم Alexa traffic rank  را در مرورگرهای وب خود نصب کنند که به آنها کمک می‌کند محبوبیت وب سایت خود را بررسی کنند.

بهبود رنکينگ الکسا
آیا تلاش برای بهبود رنکينگ الکسا یا Alexa Traffic Rank کار مفیدی است؟

هر چه سایت شما ترافیک بیشتری داشته باشد، رتبه سایت شما در پایگاه داده بالاتر خواهد بود. رنکينگ الکسا در حالی که به شما ایده خوبی از نحوه عملکرد وب سایت شما از نظر ترافیک می‌دهد، هیچ راهی وجود ندارد که بتواند جایگزین یک ابزار بالقوه تجزیه و تحلیل وب شود که سایت شما را به طور کامل نظارت می‌کند تا بخش های مختلف ترافیک شما را بررسی کند.

رتبه الکسا چگونه اندازه گیری می‌شود؟

همانطور که توسط خود الکسا ادعا شده است، رتبه وب سایت با کنار هم قرار دادن دو عنصر محاسبه می‌شود:

  • میانگین تخمینی بازدیدکنندگان منحصر به فرد روزانه در سایت شما
  • تعداد بازدیدهایی که سایت شما در سه ماه گذشته دریافت کرده است

این دو عامل را به خاطر بسپارید، زیرا تأثیر بسزایی در نحوه ارائه داده ها به شما دارند. سایتی که بیشترین ترکیب دو عامل ذکر شده در بالا را داشته باشد رتبه اول را دریافت می‌کند.

چگونه رنکينگ الکسا وب سایت خود را بررسی کنیم؟

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به ابزار تحلیل رتبه الکسا مراجعه کنید.

رنکينگ الکسا
چگونه رنکينگ الکسا وب سایت خود را بررسی کنیم؟

دامنه مورد نظر خود را وارد کنید تا تمام اطلاعات مورد نیاز از این ابزار به شما نمایش داده شود.

این ابزار اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا ایده ای تقریبی از عملکرد بالقوه سایت خود داشته باشید. در طول سال ها، ویژگی های مفید خاصی نیز به الکسا اضافه شده است که عبارتند از:

  • کلمات کلیدی برتر سایت شما
  • فرصت های چند کلمه کلیدی که دارید
  • سایت های مشابه، بر اساس همپوشانی مخاطبین
  • میانگین زمان صرف شده توسط کاربران در سایت شما
  • سایر معیارهای مهم مقایسه برای سایت شما

آیا سیستم رتبه بندی الکسا قابل اعتماد است؟

در زمانی که ما ابزارهای پیشرفته تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics را داریم، به نظر می‌رسد کمی سهل انگاری باشد که برای درک تجزیه و تحلیل سایت خود به الکسا اعتماد کنیم. اگر نمی‌دانید که رنکينگ الکسا چقدر دقیق است، باید بدانید که این گزارش‌ها از ابزاری می‌آیند که گزارش ها را بر اساس بازدیدکنندگان منحصر به فرد سایت شما ارائه می‌دهد.

دو عاملی که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم را به خاطر دارید که برای اندازه گیری رتبه جستجوی وب سایت الکسا شما استفاده می‌شوند؟ توجه داشته باشید که رتبه الکسا شما نمی‌تواند کیفیت ترافیک شما یا منابعی که این ترافیک را از آن دریافت می‌کنید، تعیین کند.

بنابراین می‌توانید متوجه شوید که چند مشکل اساسی در سیستم  رنکينگ الکسا وجود دارد. مشکلات اصلی سیستم رتبه بندی الکسا عبارتند از:

  • بدیهی است که داده هایی که الکسا جمع آوری می‌کند از همه کاربران نیست و فقط بخشی از ترافیک شما را کنترل می‌کند.
  • حتی توسط خود الکسا نیز پذیرفته شده است که تنها دو عامل مورد استفاده برای محاسبه رتبه الکسا ترکیبی از میانگین بازدیدکنندگان منحصر به فرد روزانه و بازدید از صفحه در سایت، طی سه ماه گذشته است.
  • از آنجایی که الکسا فقط افرادی را که با استفاده از نوار ابزار از سایت شما بازدید می‌کنند، ضبط می‌کند، به راحتی می‌توان آن را دستکاری کرد. از بین میلیون ها بازدیدکننده در سایت شما، تنها اگر 5000 نفر از نوار ابزار استفاده کنند، به نظر می‌رسد که این تنها ترافیکی است که دریافت می‌کنید. از طرف دیگر، اگر رقیبی در سایت خود تعداد قابل توجهی کاربران کمتری داشته باشد اما کاربرانش به نحوی از نوار ابزار استفاده کنند، همچنان در لیست الکسا بالاتر از شما قرار خواهند گرفت.

آیا رتبه الکسا مهم است؟

برخی افراد وسواس زیادی برای بهبود رتبه الکسا خود دارند، اما اکثر وب مسترها اهمیتی به آن نمی‌دهند. مک سیگلر از Techcrunch اشاره می‌کند که الکسا در حال حاضر بیشتر یک صفحه فرود برای تبلیغات به نظر می‌رسد تا یک ابزار تحلیلی.

در دراز مدت، شما باید کسب و کار خود را حفظ کرده و گسترش دهید. برای این منظور باید مخاطبان خود را بهتر بشناسید، جمعیت شناسی را ارزیابی کنید و از همه مهمتر رفتار کاربران در سایت خود را تحلیل کنید.

اما آیا این بدان معناست که الکسا کاملاً بی فایده است؟ اکثر وب مسترها باید بدانند که وب سایت آنها اخیراً چگونه کار کرده است و ترافیک آنها چگونه است. برای این منظور، الکسا به شما یک ایده کاملا واضح از آنچه با آن سروکار دارید می‌دهد.

دانستن عملکرد وب‌ سایت شما، میانگین ترافیک سایت شما و کلمات کلیدی که به طور بالقوه رتبه‌بندی می‌کنید نیز برای صاحبان مشاغل بسیار ارزشمند است. و در این راستا، الکسا می‌تواند یک ابزار بالقوه مفید برای کمک به مقایسه داده های خود با رقبا باشد.

اما همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، رتبه ترافیک الکسا به هیچ وجه دقیق نیست، زیرا فقط بینندگان متوسط ​​و بازدید روزانه از صفحه شما را در نظر می‌گیرد.

تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت چه تاثیری بر رتبه الکسا دارد؟

هنگامی که به لیست سایت های پایگاه داده الکسا نگاه می‌کنید، شامل صدها سایت با جزئیاتی مانند زیر است:

  • زمان روزانه در سایت
  • بازدید روزانه از صفحه به ازای هر بازدیدکننده
  • درصد ترافیک از جستجو
  • مجموع سایت های لینک شده
  • تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت در رتبه بندی الکسا

در عین حال، هر چه رتبه شما در این لیست بالاتر باشد، بهبود رتبه شما دشوارتر می‌شود.

معرفی جایگزین های الکسا

همانطور که اشاره کردیم، ابزارهای بسیار خوبی در اینترنت وجود دارد که به شما کمک می‌کند ترافیک خود را تخمین بزنید، بدون اینکه به آمار وب سایت الکسا تکیه کنید. اگر در درازمدت در بازار هستید، به یک ابزار سئو موثر نیاز دارید که به شما در ردیابی رتبه SERP، پیشنهادات کلمات کلیدی و نظارت بر بک لینک کمک کند.

در اینجا چند ابزار وجود دارد که اگر به گزارش‌های دقیق منظم در مورد معیارهای وب‌سایت خود نیاز دارید، قطعاً می‌توانید از آنها استفاده کنید:

  • SEMrush
  • Moz Pro
  • Ahrefs
  • Serpstat
  • Serpstat
  • ابزار Raven
  • Woorank
  • Searchmetrics
  • SpyFu
  • SimilarWeb Pro

سخن پایانی

اگر در ابتدا از خود پرسیده بودید که رنکينگ الکسا چیست، امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در حالی که اکثر وب مسترها نگران هستند و از متدولوژی های خاصی برای بهبود رتبه وب سایت الکسا خود پیروی می‌کنند، باید بدانید که به طور طبیعی با افزایش ترافیک سایت شما و بهبود کیفیت، وب سایت شما بهبود می‌یابد.

با این حال از آنجایی که شما وب‌سایتی دارید که می‌خواهید شکوفا شود، به جای ابزاری اساسی که داده‌های تقریباً تخمینی را در اختیار شما قرار می‌دهد، به یک ابزار تجزیه و تحلیل اختصاصی نیاز دارید. شما می‌توانید به Google Analytics اعتماد کنید. نه فقط به این دلیل که رایگان است، بلکه به این دلیل که بسیار دقیق است و تمام بینش های مورد نیاز شما را در مورد ترافیک سایتتان ارائه می‌دهد. اگرچه الکسا بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهد، اما واقعاً نیازی نیست که برای تجزیه و تحلیل وب‌سایت خود صرفاً به آن وابسته باشید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 2

دکمه بازگشت به بالا
بستن