بازاریابی

چگونه هر نسل از مصرف کنندگان در سال 2022 خرید می‌کنند؟ نکاتی برای بازاریابی نسلی

اگر می‌خواهید برای بازاریابی نسلی چگونگی، مکان و چرایی تصمیم‌های خرید هر گروه سنی را مشخص کنید باید داده‌های هزاران مصرف‌کننده را بررسی کنید. با توجه به اینکه کانال‌ها و گرایش‌های بازاریابی جدید دائماً ظاهر می‌شوند، تشخیص اینکه مخاطبان هدف شما واقعاً کجا هستند دشوار است. نه تنها باید بدانید که آنها زمان خود را کجا می‌گذرانند، بلکه باید بدانید که آنها چگونه خرید می‌کنند و این تا حد زیادی به گروه سنی آنها بستگی دارد.

ما در این مقاله با بررسی یک مطالعه آماری، به تجزیه سریع عادات خرید هر نسل می‌پردازیم و بزرگترین تفاوت ها و شباهت های بین آنها را بیان می‌کنیم، سپس به هر گروه سنی عمیق تر می‌پردازیم.

مروری بر عادات خرید هر نسل

نمای کلی نسل Z (سنین 18-24):

  • رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات یوتیوب و جستجوی اینترنتی بهترین راه‌هایی هستند که Gen Z محصولات جدید را کشف می‌کند.
  • اینستاگرام، یوتیوب و TikTok برترین برنامه های رسانه اجتماعی در میان Gen Z هستند.
  • 33 درصد از نسل Z محصولی را بر اساس توصیه یک اینفلوئنسر در سه ماه گذشته خریداری کرده اند.

مروری بر نسل هزاره (سنین 25-35):

  • رسانه‌های اجتماعی، جستجوی اینترنتی و تبلیغات یوتیوب نیز بهترین راه‌هایی هستند که هزاره‌ها محصولات جدید را کشف می‌کنند.
  • فیس بوک، یوتیوب و اینستاگرام برترین برنامه های رسانه های اجتماعی در میان هزاره ها هستند.
  • 26 درصد بر اساس توصیه یک اینفلوئنسر خرید کرده اند.

نمای کلی نسل X (سنین 35-54):

  • Gen X ترجیح می‌دهد محصولات جدید را از طریق جستجو، تبلیغات تلویزیونی و در فروشگاه های خرده فروشی کشف کند.
  • نسل X محصولات جدید را بیشتر از هر کانال دیگری در رسانه های اجتماعی کشف می‌کند. 90 درصد از نسل X از رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند و فیس بوک، یوتیوب و اینستاگرام برنامه های مورد علاقه آنها هستند.

نمای کلی نسل Boomer (سن 55+):

  • تبلیغات تلویزیونی، جستجوی اینترنتی، و فروشگاه‌های خرده‌فروشی بهترین راه‌هایی هستند که بومرها محصولات جدید را کشف می‌کنند.
  • رسانه‌های اجتماعی برای آنها چندان محبوب نیست. فقط 17 درصد در سه ماه گذشته محصولی را در آن کشف کرده‌اند.

مشتریان کجا محصولات را کشف می‌کنند؟

رسانه‌های اجتماعی، جستجوی اینترنتی و تبلیغات یوتیوب برای دستیابی به نسل Z و هزاره ها کلیدی هستند، در حالی که تلویزیون، جستجو و خرده‌فروشی مورد علاقه نسل X و نسل Boomer هستند.

بازاریابی نسلی
چگونه هر نسل از مصرف کنندگان در سال 2022 خرید می‌کنند؟ نکاتی برای بازاریابی نسلی

چه چیزی در بازاریابی نسلی مشتریان را به خرید محصولات سوق می‌دهد؟

وقتی نوبت به تصمیم گیری در مورد خرید می‌رسد، همه نسل ها به شدت تحت تاثیر قیمت، کیفیت و بررسی محصول قرار می‌گیرند. Gen Z، هزاره ها و Gen X نیز برای برندهایی ارزش قائل هستند که جوامع فعال در اطراف خود و حضور در رسانه های اجتماعی دارند.

در  بازاریابی نسلی باید در نظر داشته باشید که همه نسل‌ها خرید حضوری محصولات در فروشگاه را نسبت به کانال‌های دیگر ترجیح می‌دهند، اما این ترجیح با افزایش سن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. خرید از طریق خرده فروشان آنلاین مانند آمازون و مستقیماً از وب سایت یک شرکت نیز محبوب است. Gen Z، هزاره ها و Gen X بیشتر علاقه مند به خرید از طریق رسانه های اجتماعی و از برنامه تلفن همراه یک شرکت هستند.

نسل z محصولات جدید را در چه کانال هایی کشف می‌کند؟

به طور کلی، تبلیغات YouTube رسانه‌های اجتماعی را به‌عنوان دومین راه برای دستیابی به نسل Z دنبال می‌کنند. زنان نسل Z ترجیح می‌دهند محصولات جدید را در رسانه های اجتماعی کشف کنند، در حالی که کشف محصولات از طریق تبلیغات YouTube به شدت توسط مردان جوان ترجیح داده می‌شود.

همچنین 42 درصد از Gen Z در چند ماه گذشته محصولات جدیدی را با جستجو در وب پیدا کرده اند، و 50 درصد می‌گویند که در آنجا بیشتر محصولات را پیدا می‌کنند.

26 درصد از Gen Z می‌گویند که جستجو در اینترنت روش ترجیحی آنها برای کشف محصولات جدید است. 74 درصد از نسل Z اغلب هنگام خرید آنلاین از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند، در حالی که فقط 15 درصد از رایانه استفاده می‌کنند.

هزاره ها در کدام کانال ها محصولات را کشف می‌کنند؟

طبق گفته 33 درصد از افراد 25 تا 34 ساله، رسانه های اجتماعی همچنین اصلی ترین روشی است که هزاره ها برای کشف محصولات جدید ترجیح می‌دهند. مشابه نسل زد 90 درصد از هزاره ها به طور متوسط 4 ساعت در روز از رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند که کمی کمتر از نسل Z است. فیس‌بوک، یوتیوب و اینستاگرام از نظر پلت‌فرم‌هایی که استفاده می‌کنند، برترین پلتفرم‌ها در سه ماه گذشته بوده‌اند. بیش از نیمی از هزاره ها در سه ماه گذشته از TikTok استفاده کرده اند و 44٪ از Snapchat استفاده کرده اند.

چه چیزی باعث تصمیم گیری خرید نسل هزاره می‌شود؟

قیمت و کیفیت مهمترین فاکتورها در تصمیمات خرید هزاره هستند. جای تعجب نیست که قیمت، کیفیت، بررسی ها و ویژگی ها همچنان پیشتاز هستند. اما حضور یک برند در رسانه‌های اجتماعی، اینکه آیا یک برند جامعه فعالی در اطراف خود دارد، آیا این برند به امور خیریه کمک مالی می‌کند و توصیه‌های اینفلوئنسرها افزایش می‌یابد.

عادات خرید نسل بیبی بومر ها در سال 2022

عادات خرید بیبی بومرها بیش از هر نسلی برجسته است. در حالی که Gen X شباهت هایی با Gen Z و هزاره ها از نظر خرید مکرر در رسانه های اجتماعی دارد، بومرها محصولات را به روش خود، از طریق تبلیغات تلویزیون کشف می‌کنند. بیش از نیمی از Boomer ها در سه ماه گذشته محصولات جدیدی را از طریق تبلیغات تلویزیونی کشف کرده اند و 62٪ از آنها می گویند تلویزیون جایی است که اغلب محصولات را کشف می‌کنند. علاوه بر این، 45 درصد از بومرها می‌گویند که ترجیح می‌دهند محصولات جدید را از طریق تلویزیون کشف کنند.

بومرها چه نوع خریدی را برای محصولات را ترجیح می‌دهند؟

81 درصد از بومرها ترجیح می‌دهند محصولات را در فروشگاه خریداری کنند. 53 درصد طرفدار خرده فروشان آنلاین مانند آمازون هستند و 36 درصد دیگر دوست دارند مستقیماً از وب سایت شرکت خرید کنند. بومرها همچنین استفاده از اپلیکیشن موبایل یک شرکت را به سفارش تلفنی یا از طریق رسانه های اجتماعی ترجیح می‌دهند.

سخن پایانی

اکنون شما اطلاعات کاملی از ترجیحات خرید هر نسل برای بازاریابی نسلی و جذب مخاطبان هدف خود در اختیار دارید. با این حال دقت داشته باشید که عادات خرید مصرف‌کننده به سرعت تغییر می‌کند و این داده ها فقط چند ماه می‌توانند کارایی داشته باشند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن