تبلیغات

کلیک تقلبی چیست؟ نحوه جلوگیری از کلیک تقلبی 

جدا از هزینه های مالی برای توسعه محصول و تولید آن و تمام هزینه های داشتن یک کسب و کار، شما مسئول بازاریابی محصول یا خدمات خود هستید تا آن را برای عموم مردم معرفی کنید. ممکن است شما گزینه های تبلیغاتی مختلفی را بررسی کرده باشید و تشخیص داده اید که تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک، راهی مناسب برای بازاریابی شماست. اما جلوگیری از کلیک تقلبی برای موفقیت در تبلیغات PPC ضروری است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

تبلیغات PPC می‌تواند بازده سرمایه گذاری سالمی را فراهم کند، مگر اینکه قربانی کلاهبرداری کلیکی شوید. با درک اینکه کلیک تقلبی چیست، PPC می‌تواند یک انتخاب عالی برای بازاریابی کسب و کار شما باشد.

کلیک تقلبی چیست؟

کلاهبرداری کلیکی (Click Fraud) زمانی اتفاق می‌افتد که یک شخص یا یک ربات روی یک آگهی، دکمه یا لینک کلیک می‌کند تا پلتفرم را فریب دهد تا فکر کند تعاملی بیش از آنچه که هست وجود دارد.

با تبلیغات PPC، تقلب کلیک می‌تواند به یکی از دو دلیل اتفاق بیفتد:

  • صاحب وب سایتی که میزبان آگهی است، به طور مکرر روی پیوند کلیک می‌کند تا مقدار پولی که کسب و کار باید به آنها بپردازد را افزایش دهد.
  • رقیب یک شرکت ممکن است از تقلب کلیکی استفاده کند.

با این حال گاهی اوقات این خود کسب و کار است که درگیر کلاهبرداری کلیکی می‌شود. موتورهای جستجو مانند گوگل برای تعیین رتبه بندی جستجو به نرخ کلیک (تعداد افرادی که به دلیل یک لینک خاص از یک سایت بازدید کرده اند) متکی هستند. گاهی اوقات، یک صاحب کسب و کار سعی می‌کند از سیستم کلاهبرداری کند، تعداد کلیک ها را از طریق تقلب کلیک افزایش دهد و رتبه های موتور جستجو را بالا ببرد تا کاربران واقعی بیشتری صفحه را پیدا کرده و از آن بازدید کنند.

ربات کلیکی چیست؟

احتمالاً درباره ربات‌های تقلب کلیکی شنیده‌اید، اما آیا می‌دانید چگونه کار می‌کنند؟ تخمین زده می شود که ربات ها تقریباً 52٪ از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می‌دهند. ربات های مضر (مانند ربات های کلاهبرداری) بخش بزرگی از این تعداد را تشکیل می‌دهند.

بنابراین ربات های کلیکی چه هستند و با وب سایت های ما چه می‌کنند؟ ربات های کلیکی برای انجام تقلب کلیکی طراحی شده اند. آنها از نسبتاً ساده (دسترسی به صفحه وب و کلیک بر روی پیوند مورد نظر) تا پیشرفته (تقلید از اقداماتی که یک انسان انجام می‌دهد مانند حرکت ماوس و کلیک کردن در فواصل زمانی ناموزون) متفاوت است. هر چه یک ربات پیشرفته تر باشد، تشخیص آن از یک کاربر قانونی دشوارتر است.

به جای تلاش برای ایجاد صدها هزار کلیک از یک دستگاه با یک آدرس IP واحد، ربات ها اغلب از طریق بدافزار، در بسیاری از دستگاه ها نصب می‌شوند. این بدان معنی است که صاحب دستگاه کاملاً از این که دیوایس الکترونیکی وی برای کلیک تقلبی استفاده می‌شود بی اطلاع است.

 نحوه جلوگیری از کلیک تقلبی 

موتورهای جستجو مانند گوگل روش هایی را برای محافظت از کسب و کارها در برابر تقلب کلیکی یا جلوگیری از کلیک تقلبی انجام داده اند:

  • سیستم‌های تشخیص خودکار که با ماشین لرنینگ و الگوریتم‌های پیچیده ساخته شده‌اند تا پلتفرم‌های تبلیغاتی را بدون تقلب نگه دارند.
  • زمانی که فعالیت نامعتبر یا مشکوک باشد شناسایی می‌شود.
  • تحقیقات پیشرفته برای کشف منابع ترافیک نامعتبر و جلوگیری از ورود آنها به شبکه.

شما همچنین این گزینه را دارید که مخاطبان مورد نظر خود را بیشتر مورد هدف قرار دهید که شانس شما را برای مواجهه با کلاهبرداری کلیکی کاهش می‌دهد. دقیق تر بودن در مورد مکان های جغرافیایی که تبلیغات شما هدف قرار می‌دهند، نیز می تواند یک را برای جلوگیری از کلیک تقلبی باشد.

در مرحله بعد برای جلوگیری از کلیک تقلبی می‌توانید بر تبلیغات و هزینه های تبلیغاتی خود نظارت دقیق داشته باشید. لحظه ای که به تقلب مشکوک شدید، زمان آن فرا رسیده که وارد عمل شوید. اگر کلیک‌های تقلبی از آدرس‌های IP خاصی را شناسایی کرده‌اید، گوگل ادز (Google Ads) به شما اجازه می‌دهد این آدرس‌های IP را مسدود کنید.

نرم افزار PPC Shield نیز یکی خدمات محافظت در برابر تقلب کلیکی را ارائه می‌دهد. PPC Shield برای محافظت از کمپین های تبلیغاتی گوگل شما در برابر کلیک های تقلبی، پشتیبانی جامع ارائه می‌دهد. ویژگی‌های قابل توجه شامل مسدود کردن فوری آدرس‌های IP مشکوک و گزارش‌دهی دقیق است. قیمت طرح اولیه از 39 دلار در ماه شروع می‌شود. برنامه استاندارد از 55 دلار در ماه شروع می‌شود و برنامه حرفه ای نیز از 119 دلار در ماه شروع می‌شود.

سخن پایانی

متاسفانه، تقلب کلیکی یک تهدید بسیار واقعی برای کمپین های تبلیغاتی PPC شما است. تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک، در حالی که پتانسیل این را دارد که ابزاری برای کلاهبرداران شود، هنوز یک گزینه مناسب برای کسب و کار شما است. سرمایه گذاری در آموزش و خدمات برای جلوگیری از تقلب کلیکی هزینه ارزشمندی است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + = 20

دکمه بازگشت به بالا
بستن