مدیریت

نکاتی برای برقراری سلامت کارکنان در محیط کار

مهم نیست که کسب و کار شما در چه مرحله ای از رشد است، ایجاد یک محیط حمایتی که سلامت کارکنان در محیط کار را برقرار می‌کند باید در اولویت شما باشد. تمرکز بر سلامتی تضمین می‌کند که شرکت شما برای استعدادهای برتر رقابتی باقی می‌ماند و تیم شما را قادر می‌سازد تا بهترین عملکرد خود را انجام دهد.

بیماری همه‌گیر کرونا بسیاری از مردم را مجبور به کار از راه دور کرد و مشخص شد که نیاز به رویکردی جامع‌تر برای سلامتی وجود دارد. به عنوان یک کارآفرین، سلامت کارکنان شما از هر جنبه باید در هنگام اداره شرکت در ذهنتان باشد.

چالش های سلامت کارکنان در محیط کار چیست؟

در دسامبر 2021، یک نظرسنجی توسط انجمن روانشناسی آمریکا نشان داد که 79٪ از کارمندان در ماه قبل از نظرسنجی استرس ناشی از کار را تجربه کرده اند. در همین حال، 36٪ خستگی شناختی، 32٪ خستگی عاطفی و 44٪ خستگی جسمانی را گزارش کردند که افزایش 38 درصدی از سال 2019 را نشان می‌داد.

جای تعجب نیست زیرا مشکلات اصلی ناشی از بیماری همه گیر کرونا شامل انزوا، تعادل بین کار و زندگی و اضطراب است. سایر عوامل استرس عبارتند از: ماندن در داخل خانه برای مدت طولانی، کمک به کودکان خردسال در یادگیری از راه دور و نگرانی در مورد سلامت خود، سلامت خانواده و دوستان.

حتی زمانی که جهان شروع به شکست کرونا کرد، چالش های سلامت کارکنان در محیط کار از نوع دیگری مانند کار بیش از حد و فرسودگی شغلی گرفته تا عدم حمایت از رویدادهای نامطلوب زندگی (مانند بیماری در خانواده)، تا عوارض عاطفی باقی می‌ماند.

برنامه سلامتی کارمندان چیست؟

برنامه های سلامتی کارکنان مزایای مختلفی را ارائه می‌دهند که برای بهبود سلامت جسمی و روانی آنها طراحی شده اند. ویژگی های مشترک شامل بازپرداخت تناسب اندام، حمایت از برنامه ریزی خانواده و مراقبت و ارائه خدمات سلامت روان است. یک برنامه خوب باید برای کارمندان قابل دسترسی باشد، چه از راه دور کار کنند، چه بر اساس یک برنامه ترکیبی، یا از دفتر.

سلامت کارکنان در محیط کار
ایده هایی برای یک برنامه سلامت کارکنان در محیط کار

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ارائه یک برنامه رفاهی موفق برای سلامت کارکنان در محیط کار ارائه انعطاف‌پذیری و انتخاب است. ما همیشه قادر به پیش‌بینی نیازهای آینده کارمندان خود نیستیم، بنابراین بسیار مهم است که آنها توانایی انتخاب مزایای مناسب را داشته باشند.

برای اینکه خدمات سلامتی برای همه قابل دسترس باشد، برنامه Lacework دارای کمک هزینه سه ماهه است. کارمندان می‌توانند از آن برای مزایایی مانند تناسب اندام، خدمات غذایی، رفاه مالی، حمایت خانواده، مراقبت از حیوانات خانگی، تجهیزات اداری خانگی و موارد دیگر استفاده کنند.

کارمندان با استفاده از Lacework این توانایی را دارند که بسته به نیاز خود نحوه استفاده از این کیف پول سلامت را به صورت ماهانه یا سه ماهه تغییر دهند. در شرکت نرم‌افزاری FullContact، امتیازات درون دفتر برای کمک به کارمندان از راه دور در راه‌اندازی فضاهای اداری جدید در خانه تغییر یافت. رهبران شرکت همچنین بر اهمیت مرخصی با ارائه تعطیلات نامحدود، 26 تعطیلات شرکت با حقوق و پاداش برای تشویق کارکنان به رفتن به تعطیلات تاکید می‌کنند.

ایده هایی برای یک برنامه سلامت کارکنان در محیط کار

یک برنامه سلامت کارکنان قوی باید به این دسته بندی های اصلی بپردازد: سلامت روانی، سلامت عاطفی، رفاه فیزیکی و سلامت مالی. کارفرمایان باید مزایای خاصی را ارائه دهند که همه جنبه های زندگی کارکنانشان را در برگیرد و نشان دهنده آگاهی و درک نیازهای فعلی باشد.

چند نمونه:

  • چهار هفته یا بیشتر مرخصی والدین با حقوق را برای والدین جدید فراهم کنید.
  • چند هفته مرخصی با حقوق به کارمندانی که نیاز به مراقبت از یکی از اعضای پیر یا بیمار خانواده دارند بدهید.
  • به کارگرانی که به دنبال ارتقاء مهارت هستند، کمک هزینه تحصیلی ارائه دهید.
  • با شرکت‌های تناسب اندام، مانند باشگاه‌های زنجیره‌ای یا ارائه‌دهندگان تمرین مجازی، شریک شوید تا به کارمندان دسترسی یارانه‌ای بدهید.
  • برای برنامه ریزی مالی، مانند پس انداز برای بازنشستگی یا مدیریت بدهی های شخصی، کارگاه های آموزشی برگزار کنید.

در حالی که کارمندان حقوق بگیر اغلب طیف وسیع تری از مزایا را دریافت می‌کنند، شرکت ها همچنین می‌توانند گزینه های بیشتری برای کارگران ساعتی ایجاد کنند. یک ایده این است که به ازای هر سالی که در شرکت کار می‌کنند، روزهای مرخصی با حقوق بیشتری به آنها بدهید، که ممکن است به حفظ کارمندان نیز کمک کند.

به کارمندان خود گوش دهید

ارتباط سنگ بنای هر رابطه است. برای دریافت بازخورد در مورد برنامه فعلی خود، به طور مکرر در نظرسنجی شرکت کنید و بفهمید که کارکنان احساس می‌کنند چه چیزی کم است و سعی کنید ببینید که آیا الگوهایی در نظرات آنها وجود دارد یا خیر. همچنین مهم است که در مورد چیزهای دیگری تحقیق کنید. شرکت های هم اندازه چه چیزی ارائه می‌دهند؟ آیا هیچ یک از این مزایا برای کارمندان و بودجه شما منطقی است؟

همانطور که روش کار افراد در حال تکامل است، شرکت ها باید به طور مداوم خدمات سلامت کارکنان در محیط کار خود را به روز کنند تا از این روند پیروی کنند. برای بنیانگذاران، اطمینان از اینکه برنامه کسب و کار شما نیازهای کارمندان شما را به طور کلی پوشش می‌دهد، کلید حفظ یک محل کار شاد و سازنده خواهد بود.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن