اخبار

گوگل چت ربات هوش مصنوعی Bard را برای رقابت با ChatGPT راه اندازی کرد

گوگل هوش مصنوعی Bard را منتشر کرد، یک چت ربات هوش مصنوعی که وارد بازار می شود تا با ChatGPT OpenAI و مایکروسافت بینگ چت رقابت کند.

  •  گوگل BARD را که یک چت ربات مجهز به هوش مصنوعی است، برای رقابت با OpenAI و مایکروسافت در بازار چت بات معرفی کرده است.
  • هدف هوش مصنوعی Bard افزایش بهره‌وری، خلاقیت و کنجکاوی در عین رسیدگی به سوگیری‌های احتمالی و اطلاعات غلط است.
  • دسترسی به BARD در ابتدا در ایالات متحده و بریتانیا در دسترس است و برنامه‌هایی برای گسترش آن به کشورها و زبان‌های بیشتری وجود دارد.

هوش مصنوعی Bard چیست؟

گوگل از Bard رونمایی کرده است، یک چت ربات هوش مصنوعی که برای رقابت با ChatGPT OpenAI و chatbot مایکروسافت در موتور جستجوی Bing طراحی شده است. می‌توانید از Bard برای دریافت نکات، توضیحات یا کمک خلاقانه در کارهایی مانند ترسیم پست‌های وبلاگ استفاده کنید.

با Bard، گوگل قصد دارد حضور خود را در فضای چت ربات هوش مصنوعی تثبیت کند و در عین حال سلطه خود را در بازار موتورهای جستجو حفظ کند.

Bard توسط یک مدل زبان بزرگ تحقیقاتی (LLM)، یک نسخه سبک وزن و بهینه شده از LaMDA طراحی شده است. به مرور زمان با مدل های پیشرفته تر به روز می‌شود. Bard به عنوان یک تجربه مکمل برای جستجوی Google طراحی شده است که به کاربران امکان می‌دهد پاسخ های آن را بررسی کنند یا منابع را در سراسر وب جستجو کنند.

Bard که به عنوان یک صفحه وب مستقل عمل می‌کند، به جای اینکه در موتور جستجوی گوگل ادغام شود، از یک جعبه سوال منفرد تشکیل شده است. این حرکت استراتژیک، اتخاذ فناوری جدید هوش مصنوعی و در عین حال حفظ سودآوری تجارت موتور جستجوی خود است.

رویکرد محتاطانه Google برای انتشار Bard در پاسخ به نگرانی‌های مربوط به فناوری غیرقابل پیش‌بینی و گاهی غیرقابل اعتماد ربات چت است که توسط رقبا نشان داده شده است. گوگل تشخیص می دهد که LLM ها گاهی اوقات می توانند اطلاعات جانبدارانه، گمراه کننده یا نادرست تولید کنند. برای کاهش این مشکلات، Google به شما اجازه می‌دهد از میان چند پیش‌نویس پاسخ Bard یکی را انتخاب کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 19 = 25

دکمه بازگشت به بالا
بستن