مدیریت

راهکارهایی برای حفاظت از داده ها توسط کسب و کارها

در دنیای فناوری پیشرفته امروزی که دائماً در حال تکامل است، بسیاری از فرآیندها ساده و سریع‌تر می‌شوند. با این وجود، با دسترسی به اینترنت، که تقریباً همه چیز را می‌توان جستجو کرد و حتی به آن دسترسی پیدا کرد، نگرانی در مورد داده های خصوصی نیز بیشتر می‌شود. به خصوص برای یک کسب و کار حفاظت از داده ها باید در اولویت باشد.

در توسعه وب سایت، با ارزش ترین چیزها در شبکه ها و دستگاه هایی که استفاده می‌کنید، داده هایی است که ساخته و ذخیره کرده‌اید. سیستم‌های عامل و برنامه‌های کاربردی را می‌توان همیشه دوباره نصب کرد، اما داده‌هایی که توسط کاربر ساخته می‌شوند در نوع خود بی‌نظیر هستند. اگر این اطلاعات لو بروند یا حتی گم شود، نتیجه می‌تواند مخرب باشد. برنامه‌های موجود در رایانه، تلفن یا سایر دستگاه‌های شخصی می‌توانند شماره امنیت اجتماعی، اطلاعات حساب بانکی و کارت‌های اعتباری بیماران شما را فاش کنند.

اهمیت حفاظت از داده ها

حریم خصوصی داده‌ها به روشی مربوط می‌شود که یک قطعه داده یا اطلاعات باید بر اساس ارتباط آن مورد استفاده قرار گیرد. احتمالاً هنگام معرفی خود نام خود را با یک غریبه به اشتراک می‌گذارید، اما برخی از اطلاعات را به اشتراک نمی گذارید، حداقل تا زمانی که بیشتر آشنا نشده باشید.

این اطلاعات می‌تواند شامل سوابق سلامتی و پزشکی، شماره تامین اجتماعی، شماره بانک و کارت اعتباری، داده های مالی،  حتی داده های اساسی و در عین حال حساس، از جمله نام کامل، تاریخ تولد و آدرس باشد.

داده هایی که قرار است خصوصی باشند در دستان اشتباه قرار می‌گیرند ممکن است به این معنی باشد که ممکن است اتفاقات بدی رخ دهد. بنابراین، حفاظت از داده ها ضروری است.

اطلاعات عمده‌ای که معمولاً توسط سازمان‌ها ذخیره می‌شوند، از جمله جزئیات مشتری، سوابق کارمندان، تراکنش‌ها، طرح‌های وفاداری یا جمع‌آوری داده‌ها، باید محافظت شوند. این برای جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات توسط اشخاص ثالث برای کلاهبرداری، مانند سرقت هویت و کلاهبرداری های فیشینگ است.

برخی از داده های رایجی که می‌تواند از سمت شما لو بروند، شامل موارد زیر است:

  • نام
  • نشانی
  • شماره های تلفن
  • ایمیل ها
  • اطلاعات بهداشتی
  • مشخصات بانک و کارت اعتباری

چگونه از داده های شخصی خود محافظت کنیم

همه نوع اطلاعات شخصی می‌تواند توسط افراد سودجو استفاده شود. جرایم سایبری شایع شده است، بنابراین حفاظت از اطلاعات حیاتی و شخصی باید اولویت همه باشد. در اینجا چند نکته برای حفاظت از داده ها وجود دارد.

1. به روز رسانی نرم افزار

هرگز نباید به روز رسانی نرم افزار خود را به خصوص در سیستم عامل خود به تعویق بیندازید. نرم‌افزار قدیمی می‌تواند نقص‌های امنیتی داشته باشد، که می‌تواند شما را مستعد نقض حریم خصوصی یا داده‌ها کند.

2. محافظت از رمز عبور

رمزهای عبور قوی و خودداری از استفاده از آنها در دستگاه ها و وب سایت ها یکی از بهترین راه های محافظت در برابر تهاجم دیجیتال است. گوشی خود را با رمز عبور قوی، تاچ آیدی یا اثر انگشت قفل کنید.  با داشتن یک پسورد منیجر، لازم نیست نگران به یاد ماندنی کردن رمزهای عبور باشید. پیش بروید، تصادفی باشید، علائم نگارشی و اعداد را بپاشید، و هر چیزی که می‌خواهید بجز قابل پیش بینی باشید.

3. برنامه ها را قفل کنید

وقتی روی تلفن خود قفل تنظیم کردید، جلوتر بروید و برنامه های واقعی را قفل کنید. قفل برنامه سطوح امنیتی بیشتری را برای برنامه های شما فراهم می کند و مانند یک ویژگی قفل صفحه کار می کند. در صورتی که گوشی شما دزدیده شود یا شخص دیگری از آن استفاده کند، تمام محتویات ذخیره شده در برنامه های شما در پشت یک رمز عبور قفل می‌شود.

در محل کار، قفل برنامه ها می‌توانند فایل ها و برنامه هایی را که کاربران می‌توانند اجرا کنند را کنترل کنند. علاوه بر این، آنها انطباق مجوز نرم افزار را در سراسر شرکت و موجودی بهتر برنامه ها را ترویج می‌کنند.

4. اعلان های صفحه قفل را غیرفعال کنید

خاموش کردن اعلان‌های برنامه‌های قفل صفحه روی تلفن شما راهی بی‌نظیر برای پنهان کردن اطلاعات شخصی شما است که می‌تواند روی صفحه قفل ظاهر شود. اعلان‌های برنامه را غیرفعال کنید تا اعلان‌ها و متن‌های شبکه‌های اجتماعی را از چشمان کنجکاو دور نگه دارید.

5. رمزگذاری داده ها

منظور از رمزگذاری برای به هم زدن داده ها است تا هیچ کس آن را بدون کلید درک نکند. این نه تنها برای محافظت از اطلاعات رایانه مفید است، بلکه برای اطمینان از اینکه ایمیل ها و پیام های متنی روی تلفن در معرض دید کنجکاو قرار نخواهند گرفت.

7. حفاظت از داده ها با پشتیبان گیری

اگر برای داده‌هایی که در دستگاه یا شبکه خود ایجاد کرده‌اید اتفاقی بیفتد، یا در صورت از دست دادن آن‌ها، در صورت پشتیبان‌گیری، می‌توانید به سرعت آن‌ها را بازیابی کنید. پشتیبان‌گیری به محافظت از اسناد، تصاویر و سایر داده‌ها نه تنها در برابر نقص فنی، بلکه در برابر باج‌افزار و سایر هک‌های مخرب و حفاظت از داده ها کمک می‌کند. برای بهترین محافظت از داده ها، از یک هارد دیسک خارجی، سرویس آنلاین یا هر دو نسخه پشتیبان تهیه کنید.

حفاظت از اطلاعات مالی

سارقان و مجرمان سایبری می توانند اطلاعات بانکی شما را بگیرند و خرید، انتقال و برداشت غیرمجاز انجام دهند. حتی اگر وب‌سایت‌های مالی دارای رمزگذاری هستند، باز هم راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید پول خود را تا حد امکان امن نگه دارید.

هنگامی که پرداختی انجام می دهید و باید بین شماره بانک و کارت اعتباری خود یکی را انتخاب کنید، کارت اعتباری را انتخاب کنید. دارای جزئیات محافظت در برابر کلاهبرداری است که در حساب بانکی شما یافت نمی شود.

با حفاظت از داده ها اعتبار برند خود را حفظ کنید

اگر یک کسب و کار دارید، پس دلیل بیشتری برای نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها وجود دارد. تنها یک نقض داده می‌تواند میلیون ها هزینه داشته باشد. جدای از این هزینه ها، شکست شما در حفاظت از داده های شخصی مشتریان می‌تواند اعتماد آنها را به کسب و کار شما از بین ببرد و اعتماد عامل اصلی هر تصمیم خریدی است.

برای حفاظت از اطلاعات شخصی مشتریان موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اطلاعات شخصی کارکنان کلیدی خود را از وب حذف کنید. این امر، سفارشی سازی حملات را برای هکرها دشوارتر می‌کند.
  • داده ها را رمزگذاری کنید. اطمینان حاصل کنید که برای انتقال داده های حساس به رمزگذاری لایه سوکت های امن منتقل شده اید.

با افزایش حجم اطلاعات شخصی که در دستگاه های الکترونیکی، آنلاین و در فضای ابری ذخیره می‌شود، جرایم سایبری یک نگرانی رو به افزایش است. اجرای توصیه های ارائه شده در این مقاله برای حفاظت از داده ها خطرات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

72 − 67 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن