مدیریت

7 روش مقرون به صرفه برای ایجاد انگیزه در تیم فروش

ایجاد انگیزه در تیم فروش و حفظ آن برای شما به عنوان یک مدیر ضروری است. نیروی کار با انگیزه و تشویق شده بسیار مولدتر از نیروی کار بی انگیزه است، اما تعداد کمی از کارفرمایان روی مشارکت کارکنان سرمایه گذاری می‌کنند. برای افزایش فروش، بهبود بهره وری در محل کار و تشویق تیم ها به توسعه مجموعه مهارت های خود، به ایجاد انگیزه در تیم خود نیاز دارید.

راه های ایجاد انگیزه در تیم فروش

در یک محیط پر فشار مانند فروش، حفظ انگیزه تیم شما ضروری است. اگر می‌خواهید فروشندگانتان موفق شوند باید ابزارهایی را برای رسیدن به آن‌ها فراهم کنید.

تیم خود را با ارزش ها و اهداف شرکت هماهنگ کنید

به عنوان یک مدیر فروش، شما مسئول توسعه اهداف بلند مدت و کوتاه مدت برای تیم خود هستید. اهداف خود را به عنوان یک برنامه در نظر بگیرید. آنها مشخص می‌کنند که کجا ایستاده اید، کجا می روید و به کجا می‌خواهید برسید.

برای ایجاد اهداف بازاریابی فراگیر موثر، موارد زیر را امتحان کنید:

الف) اهداف SMART را بنویسید

SMART مخفف عبارت Specific، Measurable، Achievable، Relevant و Time-Bound است. با تعریف این پارامترها به عنوان آنها به اهداف شما، شما و تیمتان به اهداف دست یافتنی خود در یک بازه زمانی مناسب دست خواهید یافت.

ب) اهداف و ارزش های کسب  کار را همسو کنید

اگر سازمان شما برای کار گروهی ارزش قائل است، یکی از اهداف خود را مبتنی بر تیم قرار دهید. هنگامی که اهداف کسب و کار خود را با ارزش های خود هماهنگ می کنید، تصمیم گیری کارکنان را هدایت می‌کنید و انگیزه را بهبود می‌بخشید.

ج) روی اهداف کارمندان خود کار کنید

از کارکنان فروش خود در مورد اهداف شخصی آنها بپرسید تا مطمئن شوید که می‌توانید آنها را هنگام تعیین اهداف در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر هدف آنها پیشرفت شغلی است، هدف خود را برای جذب مشتریان بیشتری نسبت به ماه قبل تعیین کنید.

برای ایجاد انگیزه در تیم فروش جوایز خوبی ارائه دهید

بعد از اینکه تیم شما یک هدف را کامل کرد، نباید آنها را دست خالی بگذارید. فقدان شناخت علاوه بر بی انگیزه بودن، باعث می‌شود احساس قدردانی نکردن کنیم. اگر کارمندان شما همچنان احساس کنند که برایشان ارزش قائل نیستند، ایجاد روابط طولانی مدت با آنها دشوارتر خواهد شد.

صدها روش برای پاداش دادن به کارمندان و ایجاد انگیزه در تیم فروش وجود دارد. با این حال، جوایز را به مراسم محدود نکنید. با پاداش های ماهانه، هفتگی و روزانه آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بیشتر از همه انگیزه کارمندان را ایجاد می‌کند. شما باید راه حلی پیدا کنید که با بودجه شما کار کند.

در اینجا چند روش کم هزینه برای پاداش دادن به کارمندان آورده شده است:

  • با تشکر عمومی قدردانی کنید
  • یک یادداشت دست نویس بدهید
  • زمان مرخصی با حقوق یا زمان تعطیلات اضافی را ارائه دهید
  • برای ناهار، قهوه یا مواد غذایی ببرید
  • پوشش هزینه های رفت و آمد
  • برای  ایجاد انگیزه در تیم فروش یک فعالیت شرکتی را برنامه ریزی کنید

در پایان، بهتر است به مردم اجازه دهید که پاداش خود را انتخاب کنند. در حالی که برخی سیستم پاداش پولی را ترجیح می دهند، برخی دیگر از دریافت کلمات محبت آمیز یا یک زیورآلات برای میز خود خوشحال هستند.

تنها چیزی که مهمتر از خود پاداش است این است که چه زمانی و چگونه داده می‌شود. پاداش‌های به موقع واقعاً مؤثر هستند و برای اکثر شخصیت‌ها مناسب هستند، اما این را نمی‌توان برای به رسمیت شناختن عمومی گفت. با کارکنان خود به طور خصوصی صحبت کنید و از آنها بپرسید که آیا در مرکز توجه بودن راحت هستند یا خیر.

متعهد به آموزش کارکنان

اکثر فروشندگان اگر فرصتی به آنها داده شود می‌خواهند در مورد این صنعت اطلاعات بیشتری کسب کنند. اگر شرکت شما ذهنیت رشد را تشویق کند بسیار سود خواهد برد، بنابراین اگر کارمندی نیاز به یادگیری را ابراز کرد، آن را تقویت کنید. به آنها ابزاری بدهید تا در مورد محصولات و مشتریان شما اطلاعات کسب کنند.

از سوی دیگر، فروشندگان شما احتمالاً در موضوعات مربوط به شرکت شما به خوبی آشنا هستند. اگر چنین است، به کارمندان اجازه دهید در رویدادهای خارج از محل و در محل شرکت کنند و در مورد موضوعات مختلف فروش بحث کنند. در نظر بگیرید که تمام روز را به آنها مرخصی دهید تا این امکان را کشف کنند.

ایجاد روابط قابل اعتماد با اعضای تیم

اعتماد زمینه ساز ایجاد انگیزه است. وقتی تیم شما به شما اعتماد ندارد یا فکر می‌کند که به نگرانی‌های آن‌ها اهمیت نمی‌دهید، نمی‌توانید به آنها الهام بگیرید. یک رابطه قابل اعتماد با باور به کارکنان خود و دادن فضایی به آنها برای بیان نیازها و خواسته های خود شروع می‌شود.

هنگامی که فروشندگان شما احساس ضعف یا بی انگیزگی می‌کنند، برای ایجاد انگیزه در تیم فروش خود می‌توانید با گفتگوی باز و صادقانه درباره چالش ها و نگرانی هایشان دوباره به آنها الهام دهید. سازمان ها زمان زیادی را صرف اطمینان از اعتماد مشتریانشان به برندشان می کنند. اکنون، شما باید این تلاش را به مردم خود برگردانید.

از اعضای تیم بپرسید که چگونه می‌خواهند مدیریت شوند

مدیریت یک تیم جدید دشوار است. شما دائماً به این فکر می کنید که آنها در مورد شما چه فکری خواهند کرد یا اینکه آیا با شما کنار می آیید، اما اضطراب شما اغلب نشانه خوبی است. این نشان می دهد که شما می خواهید تأثیر خوبی بگذارید.

چه مدتی با تیم خود بوده باشید و چه قصد دارید با یک گروه جدید شروع به کار کنید، ضروری است که با فروشندگان خود یک به یک شروع کنید. پس از توضیح اهمیت صداقت، همانطور که در بخش گذشته انجام دادید، در مورد سبک مدیریت خود سوال خواهید کرد.

درخواست بازخورد از کارکنان کار آسانی نیست، اما دانستن اینکه تیم شما چه فکر می کند مهم است. این به شما کمک می کند تا سریعتر فرسودگی شغلی را برطرف کنید و کارمندان خود را درگیر فرآیند خود نگه دارید.

برای درک اینکه کارکنان از شما چه انتظاراتی دارند، این سوالات را از آنها بپرسید:

  • پروژه های مورد علاقه شما برای کار کردن چیست؟ نقاط قوت شما چیست؟
  • مدیران گذشته چگونه شما را مدیریت کردند؟ چه چیزی را دوست داشتید یا دوست نداشتید؟
  • برای رسیدن به اهدافتان چه کمکی می توانم انجام دهم؟
  • چگونه ترجیح می دهید بازخورد دریافت کنید؟
  • ترجیح می دهید چقدر زمان در خانه بگذرانید؟

این سوالات کارمندان را مجبور نمی کند چیزی بگویند که می تواند بر روابط آنها با شما تاثیر منفی بگذارد.

برای ایجاد انگیزه در تیم فروش به طور منظم بازخورد سازنده ارائه دهید

نظرسنجی ها ثابت می‌کند که کارکنان بازخورد را دوست دارند. در واقع، 69 درصد موافق بودند که اگر به طور منظم بازخورد سازنده دریافت کنند، سخت‌تر کار می‌کنند، زیرا این نشان می‌دهد که تلاش‌هایشان به رسمیت شناخته می‌شود.

راه‌های درست و غلطی برای ارائه بازخورد سازنده وجود دارد. به عنوان مثال، تا زمانی که ناامید نشده اید یا بیش از حد درگیر درایت نشوید، نباید از گفتگوی سخت دوری کنید. با این حال، عدم ارائه بازخورد منظم بدترین کار است، زیرا کارمندان را در تاریکی رها می‌کند.

برای دادن بازخورد روی رفتار تمرکز کنید. با بیان رفتار مورد نظر باز کنید، سپس احساس خود را در مورد آن توضیح دهید. با نتیجه ای که می خواهید ببینید پایان دهید. جمله را با یک کار مثبتی که انجام دادند شروع کنید، سپس انتقادات خود را وسط قرار دهید. با یک کار خوب یا متشکرم پایان دهید.

دستمزد و مزایا را افزایش دهید

افزایش دستمزد یا سرمایه گذاری پول بیشتر در مزایا راهی مقرون به صرفه برای ایجاد انگیزه در کارکنان به نظر نمی‌رسد. با این حال، وقتی آن را با هزینه گردش مالی (از جمله هزینه های استخدام و استخدام) مقایسه می کنید، صرف هزینه بیشتر برای کارکنان خود، به خصوص در دراز مدت، بیش از ارزش آن است.

همه کارمندان به یک چک حقوق بالاتر نیاز ندارند. در حالی که پول بیشتر به پوشش نیازهای اولیه مانند غذا، آب و سرپناه کمک می‌کند، سلامتی و مزایا نیز مهم هستند. یک سبک زندگی سالم و متعادل باعث ایجاد انگیزه در کارکنان می‌شود و شما می‌توانید آن را با هزینه کم در اختیار آنها قرار دهید مانند امکان دورکاری برای برخی کارمندان.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 36 = 45

دکمه بازگشت به بالا
بستن