مدیریت

چگونه کسب و کارها می‌توانند با موفقیت به یک مدل کاری ترکیبی یا Hybrid Work منتقل شوند

با پیشرفت تکنولوژی، ساعات و محل کار افراد نیز در حال تکامل است. مردم از 9 تا 5 ساعت روز کاری سنتی در یک دفتر به یک برنامه کاری انعطاف پذیرتر روی می‌آورند که می‌تواند در هر مکانی انجام شود. با این حال، جهان شاهد ظهور یک مدل هیبریدی یا مدل کاری ترکیبی (Hybrid Work) نیز است.

اگر کسب‌ و کار شما در نظر دارد به یک مدل کاری ترکیبی ترکیبی تبدیل شود، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. این مقاله به اینکه Hybrid Work چیست، مزایا و چالش‌های این مدل و نکاتی برای آسان‌تر کردن این انتقال اشاره می‌کند.

مدل کاری ترکیبی یا محل کار هیبریدی چیست؟

یک مدل محل کار ترکیبی بهترین جنبه های اداری سنتی و کار از راه دور را ترکیب می‌کند. در چنین سیستمی کارمندان بسته به نیازها و ترجیحات خود می‌توانند از خانه کار کنند یا به دفتر کار بیایند. این می‌تواند برای کارمندان و کارفرمایان مفید باشد، به خصوص با استفاده از اینترنت کارکنان و سایر ابزارهای مدرن که ارتباط بین کارمندان را در محل و از طریق ابر تسهیل می‌کند.

امروزه سیستم هایی برای به اشتراک گذاری اسناد و اطلاعیه های مهم و ایجاد یک جامعه مجازی که در آن کارکنان می‌توانند تعامل داشته باشند ایجاد شده اند. مکان های کاری ترکیبی از چنین ابزارهای ارزشمندی برای ترویج همکاری و ایجاد یک محیط کاری مثبت استفاده می کنند.

مزایای مدل هیبریدی چیست؟

هیچ پاسخ یکسانی به این سوال که آیا یک مدل کاری ترکیبی برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر وجود ندارد. هر کسب و کار متفاوت است و آنچه برای یکی کار می‌کند ممکن است برای دیگری کارساز نباشد. با این حال، مزایای بالقوه متعددی از یک مدل محل کار ترکیبی قابل بررسی است، از جمله موارد زیر:

بهبود تعادل بین کار و زندگی

یک مزیت این است که مدل کاری ترکیبی می‌تواند به بهبود تعادل بین کار و زندگی اعضای تیم کمک کند. با یک مدل ترکیبی، آنها می توانند زمان و مکان انجام وظایف خود را انتخاب کنند و مدیریت تعهدات کاری و شخصی را آسان تر می‌کند.

افزایش بهره وری اعضای تیم با مدل کاری ترکیبی

مزیت دیگر مدل کاری ترکیبی این است که می‌تواند منجر به افزایش بهره وری شود. مطالعات نشان داده است که کارمندانی که کنترل بیشتری بر محیط کار خود دارند بهره وری بیشتری دارند. یک مدل محل کار ترکیبی می تواند به کارکنان اجازه دهد تا محیط کاری متناسب با نیازها و ترجیحات آنها ایجاد کنند که منجر به سطوح بهره وری بالاتر می‌شود.

کاهش هزینه های اداری

در نهایت، یک مدل محل کار ترکیبی می‌تواند به کاهش هزینه های اداری کمک کند. اگر کارمندان بخشی از زمان را از راه دور کار کنند، می تواند فضای اداری را آزاد کند و منجر به صرفه جویی قابل توجهی در اجاره، آب و برق و سایر هزینه های سربار شود.

ما می‌دانیم که یک مدل محل کار ترکیبی دارای اشکالاتی بالقوه است. یکی از آنها این است که مدیریت و نظارت بر بهره وری تیم می تواند یک چالش واقعی در هنگام کار در یک مجموعه ترکیبی باشد. به همین دلیل است که بیشتر محیط های کاری ترکیبی بدون ابزار بهره وری نمی توانند کار کنند.

همچنین ضروری است اطمینان حاصل شود که همه کارکنان تجهیزات و منابع لازم برای کار از راه دور را دارند و درک خوبی از سیاست کاری انعطاف پذیر شرکت دارند. بنابراین، هنگام در نظر گرفتن یک مدل محل کار ترکیبی برای کسب و کار خود، بسیار مهم است که جوانب مثبت و منفی را به دقت بسنجید تا ببینید آیا مناسب است یا خیر.

نکاتی برای کسب و کارهایی که به مدل کاری هیبریدی روی می‌آورند

اگر سازمان شما در حال گذار به یک مدل محل کار ترکیبی است، باید به عنوان یک مدیر یا صاحب کسب و کار چند نکته را در نظر داشته باشید تا از انتقال آرام اطمینان حاصل کنید.

اهداف خود را به وضوح تعریف و بیان کنید

قبل از ایجاد هر گونه تغییر، مهم است که بنشینید و اهداف خود را برای انتقال به یک محل کار ترکیبی تعریف کنید و آنها را به همه اعضای تیم خود در میان بگذارید. موارد زیر را از خود بپرسید:

  • مدل محل کار ترکیبی چگونه به نظر می‌رسد؟
  • به چه چیزی امیدوار هستید؟
  • اولویت های شما چیست؟

هنگامی که اهداف خود را به وضوح درک کردید، می توانید تصمیم بگیرید که چگونه به بهترین شکل به آنها دست یابید. همچنین، با تعیین انتظارات واضح، می توانید از هرگونه سردرگمی یا ناامیدی در مسیر جلوگیری کنید.

برای مدل کاری ترکیبی خود یک خط مشی کاری انعطاف پذیر ایجاد کنید

پس از تعریف و انتقال اهداف شرکت به اعضای خود، وقت آن رسیده که یک خط مشی کاری انعطاف پذیر ترسیم کنید. یکی از مولفه های کلیدی یک محل کار هیبریدی موفق، انعطاف پذیری است. به همین دلیل است که شما باید یک خط مشی داشته باشید که مشخص کند کارمندان چه زمانی و چگونه می‌توانند از راه دور کار کنند. انتظارات از کارمندانی که از راه دور کار م‌کنند و کسانی که در دفتر هستند چیست؟

تدارکات انتقال را در نظر بگیرید

در مرحله بعد، باید تدارکات انتقال را در نظر بگیرید. چگونه فضای اداری را مدیریت خواهید کرد؟ چه پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی برای افرادی که وارد دفتر می‌شوند وجود دارد؟ آیا تغییرات قابل توجهی در نحوه واگذاری کار یا تعیین ضرب الاجل ایجاد خواهد شد؟ پاسخ دادن به این سوالات زودتر از موعد، انتقال را بسیار راحت تر می کند.

روی فناوری مناسب سرمایه گذاری کنید

اگر می‌خواهید محل کار ترکیبی شما موفق باشد، باید روی فناوری مناسب سرمایه گذاری کنید. این شامل همه چیز از نرم افزار ویدئو کنفرانس گرفته تا ابزارهای مدیریت پروژه است.

همکاری را تشویق کنید

در یک محل کار هیبریدی تشویق همکاری بین کارمندانی که از راه دور کار می‌کنند و افرادی که در دفتر کار می‌کنند بسیار مهم است. چند راه وجود دارد که می توانید همکاری را ارتقا دهید، مانند ایجاد یک فضای همکاری اختصاصی در دفتر، استفاده از کنفرانس ویدیویی برای جلسات تیم و استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه برای نگه داشتن همه در یک صفحه.

انعطاف پذیر باشید

در نهایت، به خاطر داشته باشید که مدل محل کار ترکیبی برای همه مناسب نیست. آنچه برای یک کسب و کار کار می‌کند ممکن است برای دیگری کارساز نباشد. بنابراین، آماده باشید تا رویکردهای مختلف را امتحان کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 22 = 28

دکمه بازگشت به بالا
بستن