مدیریت

چگونه از تخصص خود کسب درآمد کنید

آیا در یک زمینه آنقدر دانش تخصصی دارید که دیگران همیشه از شما می‌خواهند از فروش این دانش درآمد کسب کنید؟ اگر چنین است، فروش تخصص خود را به صورت آنلاین در نظر بگیرید. نوازندگان، آشپزها، مربیان، مشاوران، معلمان و کارآفرینان همگی می‌توانند دانش خود را به صورت نقدی بفروشند.

امروزه، پلتفرم‌های آنلاین و ابزارهای دیجیتالی زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند فقط با فروش آنچه می‌دانید، درآمد آنلاین داشته باشید. اگر می‌خواهید از فروش تخصص خود پول در بیاورید، در اینجا چند راه آسان برای انجام این کار وجود دارد.

راه های کسب درآمد از تخصص

کسب درآمد از تخصص کاملا قابل انجام است. در اینجا چند گزینه آسان برای شما وجود دارد:

1. یک کتاب بنویسید

این کار ممکن است بسیار ترسناک به نظر برسد، اما در واقع ساده تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. اول از همه، لازم نیست به دنبال ناشر باشید. این روزها، پلتفرم های قدرتمندی برای انتشار خود وجود دارد.

بدیهی است که نوشتن و انتشار کتاب خود یک کار بزرگ است، اما در اینجا چهار مرحله کلیدی وجود دارد:

  • موضوع خود را مشخص کنید. اگر شما در حال ایجاد محتوای دیجیتالی هستید، بنابراین آنچه واقعاً نیاز دارید این است که آن را به روز کنید تا به عنوان یک کتاب قابل دانلود و/یا چاپ کار کند.
  • شروع به کار بر روی گسترش محتوای خود کنید. طبیعتاً یک کتاب دارایی عمیق تری نسبت به مقاله وبلاگ است. بنابراین مهم است که محتوای خود را به روز کنید تا آن را جامع تر و کامل تر کنید.
  • جلد کتاب را ایجاد کنید. بله، شما می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید (لینک را در پنجره جدید باز کنید)، بنابراین نیازی به جستجوی طراح نیست.
  • شروع به آپلود کتاب خود در پلتفرم های فروش محصولات دیجیتال کنید (لینک را در پنجره جدید باز کنید). این برای اولین کتابتان زمان زیادی از شما می‌گیرد.

اولین کتاب شما نباید کامل باشد. متاسفانه، بسیاری از نویسندگان هرگز کتاب‌های خود را کامل نمی‌کنند، زیرا روش‌های بی‌نهایتی برای ویرایش و بهبود آن وجود دارد. انتشار اولین کتاب خود را به عنوان یک فرصت یادگیری در نظر بگیرید. کتاب بعدی شما بهتر خواهد بود (و از بسیاری جهات ساده تر) و سومی شما ممکن است کتابی عالی باشد.

انتشار کتاب همچنین یک تاکتیک قدرتمند برندسازی شخصی است. ناگهان متوجه می‌شوید که گوگل با شما به عنوان یک برند رفتار می‌کند و یک نمودار دانش برای نام شما نشان می‌دهد:

مدتی طول می‌کشد تا گوگل شروع به انجام این کار یا نام شما کند، اما به شما کمک می‌کند تا شبیه معامله واقعی شوید و سایر محصولات خود را نیز بفروشید.

2. یک مربی شوید

قرنطینه های جهانی یک نتیجه جالب داشته است: مردم یاد گرفته اند همه چیز را از خانه انجام دهند، از خرید تا یادگیری و حتی سفر. تقاضا برای یادگیری آنلاین به طور چشمگیری افزایش یافته است (لینک باز در پنجره جدید)، که به این معنی است که فرصت بزرگی برای متخصصان تخصصی وجود دارد که اکنون می توانند از دانش خود در یک موضوع خاص با توسعه خدمات آموزشی و مربیگری آنلاین کسب درآمد کنند.

درست است که در حال حاضر فرصت‌های یادگیری آنلاین زیادی وجود دارد، بنابراین یک جایگاه کاملاً رقابتی است، اما هنوز هم قابل انجام است. و نمونه هایی از مدل های کسب و کار کوچینگ موفق متعدد است.

هنگام ساختن برنامه مربیگری خود، دریابید که چگونه تخصص و مهارت شخصی شما می‌تواند آن را واقعاً منحصر به فرد و مفید کند. بهترین راه این است که با یک موضوع بسیار محدود شروع کنید، چیزی که مطمئن باشید هیچ کس دیگری بهتر از شما انجام نمی‌دهد. به عنوان مثال، به جای ایجاد یک برنامه سئوی عمومی، یک بار تصمیم گرفتم به مردم آموزش دهم که گوگل را به درستی جستجو کنند تا تقریباً هر چیزی را پیدا کنند (لینک را در پنجره جدید باز کنید). در نظر گرفتن یک موضوع بسیار خاص به شما کمک می کند که برجسته شوید.

3. برای کسب درآمد از دانش خود یک دوره آموزشی ویدیویی ایجاد کنید

این گزینه با مراحل بالا به خوبی کار می‌کند: تنها چیزی که نیاز دارید این است که ساختار دوره خود را مشخص کنید و برخی جلسات مربیگری آنلاین را ضبط کنید که در آن در مورد چگونگی حل یک مشکل خاص صحبت می‌کنید.

اگر برای پیدا کردن ساختار دوره ویدیویی خود به کمک نیاز دارید، از تحقیق سوال برای پیدا کردن سوالات آنلاین استفاده کنید. این همچنین به یافتن دوره شما به صورت آنلاین کمک می‌کند. Text Optimizer (باز کردن پیوند در پنجره جدید) یک ابزار جالب برای استفاده در اینجا است. هنگامی که حداقل یک ساعت محتوای ویدیویی دارید، می‌توانید دوره خود را ایجاد کنید.

سخن پایانی

به اشتراک گذاشتن تخصص، مهارت ها و دانش می‌تواند زندگی شما را فراتر از پولی که می‌توانید از آن به دست آورید تغییر دهد. این کار می‌تواند برای شما شهرت ایجاد کند و در نهایت منجر به موفقیت کسب و کار شما شود. لازم نیست در یک زمینه 10 برابر دانش بیشتری داشته باشید تا با آموزش آنچه می‌دانید به دیگران پول درآورید. در بسیاری از موارد، شما فقط باید چند قدم جلوتر از آنها باشید. این بدان معناست که در بیشتر موارد برای شروع به تحصیلات رسمی یا گواهینامه نیاز ندارید. پس همین امروز اقدام کنید و با یکی از گزینه های کسب درآمد آنلاین که در این مقاله توضیح داده شده است، شروع کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

76 − 74 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن