اخبار

گوگل: گواهی SSL رتبه سئو را افزایش نمی دهد

جان مولر از گوگل این ادعا را که گواهی SSL سئوی سایت شما را تقویت می کند، رد کرد و به صراحت اعلام کرد که گواهی SSL رتبه سئوی شما را افزایش نمی‌دهد.

فردی به نام EncryptedFence پست کرد:

سئو و شهرت وب سایت خود را با یک اقدام امنیتی ضروری تقویت کنید: گواهی SSL

مزایای آن را از دست ندهید! امروز یک گواهی SSL دریافت کنید و وب سایت خود را ایمن نگه دارید.

جان مولر، تحلیلگر ارشد جستجوی گوگل / رهبر روابط جستجو، پاسخ داد:

گواهی SSL سئوی وب سایت شما را تقویت نمی کند، متأسفیم.

گواهی SSL سئو را تقویت نمی کند؟

SSL که مخفف Secure Sockets Layer است، یک استاندارد ارتباطی رمزگذاری شده (که به عنوان پروتکل نیز نامیده می شود) برای اتصالات اینترنتی ایمن است. گواهی SSL یک گواهی دیجیتالی است که هویت یک وب سایت را تأیید می کند (تأیید می کند) و تأیید می کند که یک مرورگر به سرور صحیح متصل می شود.

گواهی SSL نقش مهمی در انتقال امن داده ها در سراسر اینترنت دارد. گوگل به دلایل مختلف، عمدتاً برای امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران، کمک قابل توجهی برای کمک به اینترنت برای ارائه ایمن داده ها ارائه کرد.

یک مانع برای پذیرش HTTPS فرآیند دریافت گواهینامه SSL این بود که این فرآیند تا حدودی فنی و گیج کننده بود. بسیاری از ناشران ترجیح دادند برای پذیرش استاندارد منتظر بمانند، زیرا برای وب‌سایت‌هایی که در انجام تراکنش‌های مالی دخیل نبودند، غیر ضروری به نظر می‌رسید.

گوگل با ایجاد انگیزه برای پذیرش استانداردهای ایمن با تبدیل HTTPS به یک فاکتور رتبه‌بندی در سال ۲۰۱۴ پاسخ داد. گوگل با قول دادن به اینکه شاید HTTPS را به یک عامل رتبه بندی قوی تر تبدیل کند، جامعه سئو را تشویق کرد. اگر HTTPS یک عامل رتبه‌بندی است، پس چرا جان مولر ادعا کرد که گواهی‌های SSL سئو را افزایش نمی‌دهند؟

به هر حال، فاکتور رتبه‌بندی معیاری است که گوگل برای تصمیم‌گیری در مورد رتبه‌بندی یک وب‌سایت برای جستجوی جستجو استفاده می‌کند. بنابراین نتیجه این است که هر چیزی که یک عامل رتبه بندی باشد سئو را تقویت می کند، درست است؟

خب، اینطور نیست. برخی از عوامل رتبه بندی، مانند HTTPS، بسیار سبک وزن هستند. همه قبول دارند که لینک های سایت های دیگر یک عامل مهم رتبه بندی هستند. بنابراین پذیرش این واقعیت که سایر عوامل رتبه بندی آنقدر سبک هستند که نقشی حداقلی در تعیین رتبه یک وب سایت داشته باشند، یک کشش ذهنی نیست.

یکی دیگر از ملاحظات در مورد HTTPS به عنوان یک تقویت ضعیف سئو این است که امروزه تقریباً هر سایتی از HTTPS استفاده می کند. این وضعیتی را ایجاد می کند که در آن هر جایزه رتبه بندی حاصل از استفاده از HTTPS اساساً لغو می شود. جان مولر گوگل در مورد ضعف نسبی سیگنال رتبه بندی HTTPS در این مورد ثابت بوده است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 6

دکمه بازگشت به بالا
بستن