مدیریت

تکنیک هایی برای افزایش مخاطبان وبینار و ثبت نام کنندگان

حتی با کمتر شدن بیماری همه گیر کرونا، وبینارها همچنان یک ابزار ارزشمند بازاریابی محتوایی برای کسب و کارها برای جذب و تعامل با مشتریان احتمالی و همچنین حفظ مشتریان فعلی برای تبدیل شدن به حامیان شما هستند. در بسیاری از موارد، دیده‌ایم که چگونه یک وبینار خوب ارائه شده می‌تواند مشتریان بالقوه را از حصار خارج کند تا مشتریان جدیدی شوند و همچنین به عملی کردن قصد خرید آنها در نتیجه شرکت در وبینار کمک کند. در این مقاله مهم ترین نکات برای افزایش مخاطبان وبینار و ثبت نام کنندگان به اشتراک می‌گذاریم.

راه هایی برای افزایش مخاطبان وبینار 

ابتدا، برای جذب موثر مخاطبان وبینار خود، باید بدانید که اکثر ثبت نام کنندگان و شرکت کنندگان در این مرحله آماده فروش نیستند. درعوض، آنها در سفری هستند تا آگاه تر شوند و اطلاعات بهتری کسب کنند. آنها نمی خواهند احساس کنند که در یک میدان فروش شرکت می‌کنند، یا اینکه شما از آنها می‌خواهید که در آن شرکت کنند. آنها می‌خواهند بدانند چگونه می‌توانید مشکلاتشان را حل کنید.

برای جذب مخاطب و افزایش مخاطبان وبینار چالش شما این است که:

  • چالش ها و نقاط دردناک آنها را شناسایی کنید.
  • تعیین کنید که چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید تا چالش خود را حل کنند.
  • این را به طور موثر قبل و در حین وبینار، در دعوت نامه های ایمیلی، در صفحه فرود ثبت نام خود، و از طریق بلندگوها و اسلایدهای خود در میان بگذارید.

به این ترتیب، شرکت کنندگان در نهایت می‌توانند مشتریان و حامیان آینده شما شوند. اکنون بیایید به جزئیات بیشتری در مورد چگونگی برنامه ریزی و اطمینان از جذب مخاطب مورد نظر خود بپردازیم

موضوع مربوطه را انتخاب کنید

آیا موضوع شما این است که به مخاطب آموزش دهد چگونه بر یک مشکل غلبه کند یا نشان دهد که چگونه به نتایج بهتری دست خواهد یافت؟ موضوع اگر خاص نباشد یا محتوایی ارائه نکند که به آنها در غلبه بر یک چالش آزاردهنده کمک کند، ثبت نام نمی‌کنند. به یاد داشته باشید، مردم زمانی که مشکلی دارند خرید می کنند و پولی برای حل آن دارند.

برای افزایش مخاطبان وبینار از اختلال در صنعت به نفع خود استفاده کنید

صنایعی که دچار آشفتگی هستند، یا صنایعی که با سردرگمی و تغییر سر و کار دارند، آماده شرکت در یک وبینار هستند تا یاد بگیرند که چگونه بر این چالش ها غلبه کنند. وبینار هایی که به این مسائل می‌پردازند در جذب مخاطبان خود بسیار خوب عمل می‌کنند.

یک نمایه مخاطب ایجاد کنید که با موضوع و ارزش پیشنهادی شما همسو باشد

با پرسیدن از خود شروع کنید: اگر دعوت نامه ای برای وبینار خود دریافت کردم، آیا ارزش پیشنهادی به اندازه کافی واضح است که بخواهم در آن شرکت کنم؟

فهرستی از اولویت‌ها ایجاد کنید که کدام صنایع، بازارها یا انواع خریداران بیشتر از این موضوع سود می‌برند که با نتایج کسب‌وکار دلخواه شما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال، فراتر از شناسایی این پنج شاخص جمعیتی کلیدی (صنعت، عنوان شغل، سطح شغل، آستانه درآمد، و جغرافیا)، به تصحیح عناوین شغلی و عملکردهایی که وبینار شما بیشتر جذابیت دارد، برای افزایش مخاطبان وبینار ادامه دهید.

رهبران فکری بیرونی را به عنوان سخنران در نظر بگیرید

اعتبار یک وبینار زمانی افزایش می‌یابد که حداقل یکی از سخنرانان به شرکت حامی وبینار وابسته نباشد. یک رهبر فکری یا متخصص شخص ثالث در افزایش مخاطبان وبینار بسیار مهم است. در طول وبینار، آن‌ها می‌توانند از نمونه‌های زندگی واقعی برای آموزش مخاطبان استفاده کنند، همچنین روندها و فرصت‌ها را برای غلبه بر چالش‌های کلیدی به اشتراک بگذارند. اگر درست انجام شود، رهبران فکری واقعی به شرکت کنندگانی که علاقه مند به یادگیری بیشتر هستند، الهام بخش خواهند شد تا پس از وبینار با حامی وبینار تماس بگیرند.

اطلاعات چرخه حیات قابل اجرا را جمع آوری و استخراج کنید

هر پروژه، ابتکار یا رویدادی دارای سه عامل حیاتی موفقیت است که باید در طول چرخه عمر خود مدیریت و نظارت شود تا نتایج تجاری شما برآورده شود یا از آنها فراتر رود:

  •  یک روش اثبات شده، ضرب الاجل محور.
  • مجموعه ای از بهترین شیوه های همیشه در حال تکامل.
  • معیارهای مناسب یا KPI (شاخص‌های کلیدی عملکرد) برای محک زدن و پیش‌بینی نتایج قبل، حین و بعد از رویداد.

هر آنچه اندازه گرفته شود انجام می‌شود. معیارهای کلیدی عملکرد ایمیل و وبینار می‌تواند به شما بگوید که آیا در مسیر رسیدن به اهداف خود هستید یا خیر. اگر اینطور نیستید، آنها به شما کمک می‌کنند تا مدت‌ها قبل از ملاقات با مخاطبان مجازی خود، تشخیص دهید که چه تغییراتی در اواسط دوره باید انجام شود.

بهترین شاخص اولیه موفقیت شما در افزایش مخاطبان وبینار مقایسه تعداد افرادی است که در حال ثبت نام با افرادی هستند که واقعاً روی صفحه ثبت نام کلیک می‌کنند (نرخ کلیک شما). این شاخص با دقت عجیبی پیش بینی می‌کند که چه نوع ثبت نام و حضوری را می‌توانید انتظار داشته باشید.

سخن پایانی

در نهایت دو نکته مهم برای افزایش مخاطبان وبینار وجود دارد که باید به خاطر بسپارید: اولین این است که شرکت کنندگان شما در سفر خود هستند پس در برابر وسوسه فروش در طول وبینار مقاومت کنید. زمان فروش پس از پایان وبینار است، زیرا می‌توانید از تمام اطلاعات و معیارهای چرخه زندگی جمع‌آوری‌شده قبل، در طول و بعد از وبینار استفاده کنید تا مشخص کنید چه کسی آماده فروش است، چه کسی به پرورش نیاز بیشتری دارد. نکته دوم این است که برگزاری یک وبینار دارای بخش‌های زیادی است و آماده‌سازی زمینه برای یک وبینار روان برای موفقیت بسیار مهم است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن