بازاریابی

5 راه برای رشد روابط با مشتری از طریق فروش اجتماعی

فروش اجتماعی ابزاری است که تقریباً هر کسب و کار می‌تواند آن را به استراتژی‌های فروش حرفه ای خود اضافه کند. در حالی که متخصصان فروش به طور سنتی از فروش اجتماعی استفاده می‌کنند، این روش می‌تواند برای هر کسی که از روابط و بازاریابی رابطه مند در حرفه خود استفاده می‌کند اعمال شود. فروش اجتماعی مشکل نیاز به ارتباط با مشتریان را با ایجاد روابط حل می‌کند.

اهمیت فروش اجتماعی

استخدام‌کنندگان می‌توانند از شیوه‌های فروش اجتماعی برای شناسایی افراد بالقوه، ایجاد روابط و افزایش اعتماد با نامزدهای بالقوه قبل از ایجاد فرصت شغلی استفاده کنند. رسانه های اجتماعی جایگزین ابزارهای فروش یا رابطه ای موجود شما نمی‌شوند. در عوض، این ابزار متفاوتی است که به افزایش مهارت‌های فروش و مهارت‌های ایجاد رابطه که قبلاً در حرفه خود پرورش داده است، کمک می‌کند.

برای توضیح اینکه چگونه فروش اجتماعی به رشد روابط مشتری به صورت یک به یک کمک می‌کند، بیایید به این پنج راه برای استفاده موثر از آن نگاه کنیم:

1. درک کنید که فروش اجتماعی چیست

فروش اجتماعی هنر استفاده از رسانه های اجتماعی برای یافتن، درک، ارتباط، پرورش و پرورش چشم اندازهای فروش بالقوه است.

چهار مرحله کلیدی در این فرآیند وجود دارد:

  • مشتریان بالقوه را به صورت آنلاین شناسایی کنید
  • دانش و تخصص را به نمایش بگذارید
  • روابط یک به یک ایجاد کنید

در حالی که واضح به نظر می رسد، باید تکرار شود: فروش اجتماعی بازاریابی رسانه های اجتماعی نیست.

اگرچه هر دو در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتند، بازاریابی و فروش از رویکردهای متفاوتی برای دستیابی به نتایج بسیار متفاوت استفاده می‌کنند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی از جلب توجه و ایجاد وابستگی در مقیاس بزرگ با در نظر گرفتن مخاطبان متعدد پشتیبانی می‌کند. بازاریابی رسانه های اجتماعی ارگانیک از تصویر بزرگ و اهداف یک سازمان پشتیبانی می‌کند.

2. شبکه خود را رشد دهید

نکته کلیدی برای درک بهترین نحوه استفاده از فروش اجتماعی این است که بدانید چه کسی واقعاً در بین مخاطبان شما قرار دارد. وقتی پرده را کنار می‌زنیم و نشان می‌دهیم که واقعاً چه کسی در بین مخاطبان رسانه‌های اجتماعی ما قرار دارد، نتایج همیشه متفاوت از انتظار است. به یاد داشته باشید: کسانی که به کانال های شما توجه می‌کنند لزوماً فعال ترین نیستند.

در فروش اجتماعی، ما باید مخاطبان مربوطه خود را خارج از صفحات برند جستجو کنیم. به اتصالات لینکدین و دنبال کنندگان توییتر خود فکر کنید. آنها به احتمال زیاد ترکیبی از افراد زیر را شامل می‌شوند:

  • همکاران
  • همتایان صنعت و رقابت
  • همتایان از یک گروه، رویداد یا رویداد شبکه
  • دوستان، خانواده و آشنایان

چه کسی را در بین مخاطبان خود می‌خواهیم؟ هنگام فروش اجتماعی، مشتریان بالقوه در خط دید مستقیم ما قرار دارند. تمرکز بر کمک به افراد در ابتدا، به جای در نظر گرفتن فروش یا معامله بعدی، می تواند اعتماد مخاطبان را ایجاد کند.

3. شنونده خوبی باشید

مشتریان بالقوه و همتایان خود را دنبال کنید و به مکالمه ای بپیوندید که در حال حاضر دارند. همچنین هشتگ های مرتبط را دنبال کنید تا ترندهای درگیر در مکالمات مشابه را بیابید. در مورد محتوا و مکالمات نظر دهید و با آن درگیر شوید، حتی اگر مستقیماً با تلاش فروش شما مرتبط نباشد. پیوستن و شرکت در گروه‌هایی که شخصیت‌های هدف یا مجاور شما را جذب می‌کنند، می‌تواند به بینش‌هایی در مورد نحوه صحبت آن افراد در مورد چالش‌ها و نیازهای تجاری خود منجر شود.

4. با هدف درگیر شوید

گوش دادن باید نشان دهد که چه محتوایی ایجاد و به اشتراک گذاشته شود. همه محتوا باید از یک مکان درک شروع شود:

1) در تلاش برای رسیدن به چه کسی هستید؟

2) آن مخاطب به چه چیزی اهمیت می‌دهد؟

اغلب، کارمندان محتوایی را تولید می کنند که فقط خودشان یا کارفرمایشان به آن اهمیت می‌دهد. اثرات آنقدرها هم جذاب نیستند. همه ما در حالی که در فیدهای خبری خود پیمایش می کنیم، این موضوع را دیده ایم، و محتوای مرتبط یا جالب را به درستی پیمایش می کنیم.

باید یک رویکرد متعادل بین استراتژی بازاریابی دیجیتال یک شرکت و کارکنانی که مالکیت برند شخصی خود را در دست دارند وجود داشته باشد. اگر پست یا مقاله قابل توجه است، آن را به اشتراک بگذارید و به نویسنده اعتبار دهید. برای قدردانی از پست به نویسنده پیام مستقیم ارسال کنید یا آنها را در نظرات خود تگ کنید.

از بخش مقالات و فعالیت ها استفاده کنید تا ببینید مخاطبین شما در مورد چه چیزی نظر می‌دهند. این به شما بینش مهمی در مورد آنچه که آنها به آن علاقه دارند می‌دهد.

5. اندازه گیری اثربخشی تلاش های فروش اجتماعی

مطمئناً رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای تولید سرنخ است. اما چگونه می‌توانیم مراحل فروش اجتماعی ارتباط با مخاطبان، ایجاد اعتبار و جلب اعتماد آنها را بسنجیم؟ چگونه می‌دانید که آیا طرح فروش اجتماعی شما موثر است؟ ایمیل‌ها و محتوای به اشتراک‌گذاشته‌شده خود را تقویت کنید تا زمان باز شدن و مشاهده آنها را ردیابی کنید.

سخن پایانی

وقتی از فروش اجتماعی برای ایجاد روابط با شبکه اجتماعی خود استفاده می‌کنید، این را به خاطر بسپارید: اشتباه انجام دادن آن بدتر از انجام ندادن آن است. این ایده ها را در نظر بگیرید و از ایجاد تغییرات ظریف در نحوه برخورد فردی خود با رسانه های اجتماعی دریغ نکنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

56 + = 60

دکمه بازگشت به بالا
بستن