بازاریابی

ریمارکتینگ چیست؟

ریمارکتینگ چیست و چگونه اعمال می‌شود؟

امروزه اکثر کسب و کارها دارای سایت هستند، و از طریق آن کالا و خدمات خود را ارائه می نمایند. سایت یک کسب و کار در طول روز بازدید متفاوتی دارد و کاربران زیادی از صفحات مختلف آن‌ بازدید می کنند. حال آیا همه کاربرانی که از سایت کسب و کار ما دیدن می کنند به مشتری تبدیل می شوند؟ خیر معمولا اکثر این افراد چند دقیقه پس از ورود به سایت از آن خارج می شوند.

حتی برخی از آن ها مشتری هستند اما در یکی از مراحل انجام تراکنش خرید منصرف شده و از سایت خارج می شوند. در نتیجه می توان گفت اکثر کاربرانی که به سایت ما وارد می شوند، خرید نمی کنند و در واقع به مشتری تبدیل نمی شود. این افراد پس از بازدید و خروج از سایت، به سراغ کسب و کار های دیگر رفته و سایت ما را رها می کنند.

 اما آیا ما نیز باید آن ها را رها کنیم؟ پاسخ خیر است. ما می‌بایست مسیر آن ها را پس از خروج از سایتمان برسی گرده و دوباره  آن ها را مورد هدف قرار دهیم. در واقع برای اجرای ریمارکتینگ می بایست مجددا از تبلیغات و بازاریابی برای جذب کاربرانی که از سایت خارج شده اند استفاده کرد، و آن ها را تبدیل به مشتری نمود. کسب و کار ها ابزار های مختلفی را بر روی سایت خود نصب می کنند تا بتوانند مسیر مشتری پس از خروج از سایت خود را مشاهده کنند. برای مثال وقتی مشتری از سایت خارج می شود، وارد سایت دیگری می شود. 

حال سایت قبلی برای جذب کاربر خارج شده می تواند در سایت جدید بنر تبلیغات خود را قرار دهد تا کاربر دوباره بتواند برند سایت قبلی را مشاهده  کند. حال این تبلیغات مختص مشتری بوده و به صورت اختصاصی برای او در نظر گرفته می شوند.

برای مثال یک کسب و کار برای جذب یک دانش آموز باید در حین ورود او به سایت های دیگر، تبلیغاتی مبنی بر لوازم تحریر در آن سایت ها قرار دهد. اینگونه دوباره برند کسب و کار به کاربر یادآوری شده و احتمال تبدیل او به مشتری بسیار بالاتر می رود. در نتیجه روش ریمارکتینگ می‌تواند تا حد زیادی باعث جذب مشتری و کسب سود برای یک کسب و کار شود. 

۳روش عالی برای پیاده سازی ریمارکتینگ 

برای پیاده سازی بازاریابی مجدد در یک کسب و کار روش های مختلفی وجود دارد.  هر کسب و کاری می تواند با توجه به استاندارد ها و اهدافی که دارد یکی یا همه این روش ها را برای جذب مشتری اعمال کند. در زیر سه روش عالی برای پیاده سازی بازاریابی مجدد را شرح داده‌ایم:

  • استاندارد 

تبلیغات استاندارد یکی از بهترین روش های پیاده سازی بازاریابی مجدد در یک کسب و کار می باشد.‌ در این روش فروشنده در گوگل تبلیغاتی انجام می دهد که هرگاه کاربران خارج شده از سایت، از موتور های جستجو استفاده کنند سریعا برندنشان به آن ها نمایش داده شود. این یک روش تبلیغاتی کلی است و می توان آن را برای همه کاربرانی که از سایت خارج شده اند، به صورت یکپارچه اعمال نمود.

  • پویا

تبلیغات پویا می تواند یک روش عالی دیگر برای اعمال ریمارکتینگ به حساب آید. در این روش نیز وقتی کاربران از یک محصول بازدید می کنند و از سایت شما خارج می شوند، گوگل دوباره تبلیغ همان محصول سایت شما را در حین جستجو به آن ها نشان می دهد. حال شاید  با خود فکر کنید که این روش کاملا مشابه روش استاندارد است. اما این دو با یکدیگر متفاوت هستند. به این دلیل که در روش پویا تبلیغات کاملا شخصی سازی شده است، و بر اساس علایق هر کاربر یک تبلیغ خاص برای او نمایش داده می شود.

  • ایمیل

تبلیغات  ایمیلی روش سوم‌ برای اجرای بازاریابی مجدد می باشد. در این روش می  بایست برای کاربر تبلیغات تشویق به خرید، از طریق ایمیل ارسال شود. وقتی  کاربرد این موارد را می بیند بیشتر ترغیب به خرید شده و احتمال تبدیل او به مشتری بسیار بالاتر می رود. این روش نیز می تواند مانند دو روش گفته شده در بالا در اجرای ریمارکتینگ بسیار موثر عمل کند‌.

ریمارکتینگ چه مزایایی را برای یک‌ کسب و کار به همراه دارد؟

بازاریابی مجدد یکی از پر مزیت ترین روش های رشد یک کسب و کار می باشد و می تواند تا حد زیادی باعث پیشرفت یک کسب و کار شود. از مزایای بی شمار این روش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بالا بردن نرخ تبدیل

اولین مزیتی که این‌روش برای شما به همراه خواهد داشت  قطعا بالا بردن‌ نرخ تبدیل‌ کاربر به مشتری می باشد. وقتی شما با استفاده از روش های تبلیغاتی مختلف به صورت مداوم‌ برند خود را به مشتری یادآوری می کنید، او برای خرید محصولات شما بیشتر ترغیب می شود.

  • هزینه‌ مناسب 

هزینه مناسب را نیز می توان یکی از مهم ترین مزایای ریمارکتینگ به حساب آورد. در این روش هزینه های تبلیغاتی شما نسبت به سایر روش های بازاریابی کمتر می باشند.‌ در نتیجه می توانید با مناسب ترین هزینه تبلیغات خود را برای جذب مشتری انجام دهید.

  • تمرکز بر روی یک‌ محصول

اصولا‌ در اکثر روش های بازاریابی شما می بایست برای کل محصولات خود تبلیغات انجام دهید. اما در این روش امکان تمرکز بر روی یک‌ محصول نیز وجود دارد. برای مثال می توانید به راحتی تبلیغات خود را به یکی از محصولاتی که قصد دارید بیشتر به فروش برسد اختصاص دهید. 

  • شناخت‌ بهتر مشتری 

در روش ریمارکتینگ وقتی که شما مسیر خروج مشتری مشتری از سایتتان و ورود‌ او به سایت های دیگر را برسی می کنید، می توانید شناخت بیشتری بر روی او پیدا نموده و نیاز هایش را بهتر درک کنید. 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن