اخبار

وردپرس 6.1 دارای ارتقا چشمگیری در عملکرد است!

وردپرس 6.1 (یکی از محبوب‌ترین ابزارهای طراحی سایت) که در ماه نوامبر ارائه می‌شود مملو از ارتقاء عملکرد است که گفته می‌شود برخی از آنها پیشرفت‌های گسترده ای دارند. قابلیت‌های چشمگیر نسخه 6.1 وردپرس و نشان می‌دهد که ممکن است این به‌روزرسانی همانی باشد که بسیاری منتظرش بوده‌اند.

نمرات عملکرد وردپرس از ابتدای سال 2022 تا پایان سپتامبر نسبتاً ثابت بوده است و در بهار چند درصد افزایش یافته و سپس در تابستان کاهش یافته است. عملکرد وردپرس Core Web Vitals در سال 2022 را در تصویر زیر می‌بینید.

وردپرس 6.1
وردپرس 6.1 دارای ارتقا چشمگیری در عملکردی است!

ناشران وردپرس که امیدوار به بهبود عملکرد بودند، امسال خبر خوبی نداشتند. اما این شرایط در حال تغییر است زیرا ردپرس 6.1 مملو از پیشرفت‌های قابل توجه است.

افزودن کش به WP_Query در پایگاه داده در وردپرس 6.1 

این بدان معناست که هر بار که یک بازدیدکننده از یک صفحه وب درخواست می‌کند، آن درخواست در حافظه پنهان باقی می‌ماند، حافظه ای از آنچه از پایگاه داده بازیابی شده است.

هنگامی که بازدیدکننده دیگری همان صفحه وب را درخواست می‌کند، به جای درخواست دیگری به پایگاه داده، وردپرس به جای بازیابی (پرسش) از پایگاه داده، داده های صفحه وب را از حافظه پنهان (حافظه) بازیابی می‌کند، که منجر به عملکرد سریع‌تر می‌شود.

بهبود پرس و جوهای پایگاه داده REST API در وردپرس 6.1 

هنگامی که از یک صفحه وب درخواست می‌شود، صفحه وب درخواست های مختلفی برای اجزای مختلف ارائه می‌دهد. این بهبود فرآیند را با کاهش تعداد پرس و جوهای پایگاه داده (درخواست بخش هایی از صفحه وب) ساده می‌کند.

اینها تنها چند پیشرفت نسخه جدید وردپرس هستند. یکی دیگر از بهبودها به مشکل ایجاد شده توسط افزونه‌ها می‌پردازد. این بهبود باعث می‌شود توسعه دهندگان افزونه ها به راحتی متوجه مشکل شوند. این بهبود به توسعه دهندگان تم و افزونه فرصت دسترسی و استفاده از توابع خاصی را می‌دهد که منجر به جستجوهای پایگاه داده کمتر می‌شود که به نوبه خود باعث افزایش سرعت عملکرد سایت می‌شود.

بررسی های جدید سلامت سایت

وردپرس 6.1 با دو بررسی جدید سلامت سایت ارائه می‌شود. اگرچه این به خودی خود یک بهبود عملکرد نیست، به ناشران کمک می‌کند تا تشخیص دهند که آیا می‌توانند عملکرد سایت خود را با استفاده از Persistent Object Cache یا Full Page Cache بهبود بخشند یا خیر.

بسیاری از بهبودهای عملکردی

بهبودهای عملکردی بسیار بیشتری وجود دارد، اما به روز رسانی های ذکر شده در بالا قابل توجه ترین هستند. علاوه بر بهبود عملکرد، وردپرس 6.1 همچنین با پیشرفت هایی در دسترسی، ویرایشگر بلاک، انعطاف پذیری و گزینه های بیشتر برای توسعه دهندگان تم، کتابخانه های خارجی به روز شده به آخرین نسخه ها، توابع جدید، فیلترهای جدید و حتی یک ارائه دهنده جدید oEmbed برای پادکست ها ارائه خواهد شد.

منبع: searchenginejournal

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

52 − = 48

دکمه بازگشت به بالا
بستن