بازاریابی

اجرای کمپین بازاریابی 360درجه

بازاریابی ۳۶۰ درجه چگونه اجرا می‌شود؟

بازاریابی روش‌های مختلفی دارد و معمولا به شیوه‌های متفاوتی انجام می‌گیرد. یکی از موثرترین و بهترین روش‌های جذب مشتری مارکتینگ ۳۶۰درجه می‌باشد. مارکتینگ ۳۶۰ درجه نوعی روش جذب مشتری است که، در آن از تمام ابزارهای آنلاین و آفلاین جهت ارسال یک پیام تبلیغاتی به مشتری استفاده می‌شود.

حتما شما نیز دیده اید که گاهی بر فرض مثال در تلویزیون تبلیغ یک نوشیدنی را مشاهده می کنید، چند ثانیه بعد یک پیامک‌ با مفهوم تبلیغ همان نوشیدنی به تلفن همراهتان ارسال می‌شود. سپس وقتی از خانه خارج می‌شوید، می‌بینید بیلبوردهایی در خیابان نصب شده‌اند، که پیام تبلیغی همان نوشیدنی بر روی آن‌ها نوشته شده است. حال وقتی از تلفن همراه خود استفاده می‌کنید باز هم می‌بینید که در شبکه‌های اجتماعی آن نوشیدنی در حال تبلیغ است. این یک نمونه بارز از بازاریابی ۳۶۰ درجه می‌باشد.

در واقع یک کسب و کار برای اجرای این روش بازاریابی می بایست از همه ابزار ها جهت رساندن پیام تبلیغاتی خود به صورت یکپارچه به مشتریان استفاده نماید. حال اگر بخواهیم مفهوم این روش بازاریابی را بهتر درک‌ کنیم، می‌بایست از منظر دیگری به مفهوم آن نگاه کنیم. مفهوم این روش بازاریابی این است که مهم نیست مشتری در کجا قرار دارد و ما در هر صورت او را پیدا می‌کنیم و پیام تبلیغاتی خود را به او می‌رسانیم.

هدف اصلی از انجام این روش بازاریابی، برقراری ارتباط موثر با مشتری می‌باشد. این نوع مارکتینگ زمانی انجام می‌شود که کسب و‌ کار قصد ارائه یک محصول یا خدمات متمایز را داشته باشد. کسب و کار سعی می‌کند با استفاده از این نوع بازاریابی، در کوتاه‌ترین زمان خبر ورود محصول جدید خود را به مشتری برساند. بازاریابی ۳۶۰ درجه باعث ترغیب هرچه بیشتر مشتریان به خرید می‌شود و می‌تواند بازدهی بسیار خوبی داشته باشد.

Comarketingیا بازاریابی مشترک چیست؟

انواع روش‌های مورد استفاده در اجرای بازاریابی ۳۶۰درجه

در اجرا و پیاده سازی مارکتینگ ۳۶۰ درجه از روش‌ها و استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌شود. این استراتژی‌ها در واقع هرکدام یک ابزار مجزا به حساب می‌آیند، که با استفاده از آن‌ها می‌توان این روش بازاریابی را به درستی اجرا نمود. در زیر استراتژی و روش‌های مختلف اجرای مارگتینگ ۳۶۰ درجه را نام برده‌ایم:

  • ایمیل

ایمیل یکی از قدیمی‌ترین و مرسوم ترین ابزارهای بازاریابی می‌باشد. امروزه اکثر افراد دارای ایمیل هستند و حتی به صورت روزانه ایمیل خود را چک می‌کنند. با استفاده از ایمیل شما می‌توانید پیام تبلیغاتی خود را برای مشتریان ارسال کنید. البته پیام شما باید سفارشی سازی شده و هدفمند نگارش و ارسال شود.

  • پیامک

پیامک دیگر استراتژی و روش جذب مشتری در بازاریابی ۳۶۰ درجه می‌باشد. برخی از افراد تصور می‌کنند که ارسال پیامک‌ دیگر مانند سال‌های گذشته بازدهی زیادی برای تبلیغات ندارد. اما این تصور اشتباه است. اگر متن پیام شما به بهترین شکل نگارش شده باشد، می‌توانید با استفاده از آن به راحتی مارکتینگ ۳۶۰ درجه را اجرا نمایید‌. توجه داشته باشید که ممکن است دسته ای از مشتریان شما به دلایل مختلف، در فضای آنلاین حضور نداشته باشند. شما می‌توانید با ارسال پیامک برای این گروه از مخاطبان، به راحتی آن‌ها را جذب کنید.

  • سایت

اگر می‌خواهید اجرای مارکتینگ ۳۶۰درجه شما خروجی خوبی داشته باشد، می‌بایست حتما برای کسب و‌ کار خود یک سایت راه اندازی کنید. برای مثال وقتی شما یک ایمیل تبلیغاتی برای مشتری خود ارسال می‌کنید، او قطعا در اولین مرحله به جستجو کردن، نام برند شما در موتورهای جستجوی گوگل می‌پردازد. در نتیجه اگر دارای سایت باشید، بهترین نتیجه را از اجرای بازاریابی ۳۶۰ درجه کسب خواهید کرد.

  • شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی دیگر ابزاری هستند که با استفاده از آن ها می توانید، اجرای مارکتینگ ۳۶۰درجه خود را هدفمندتر پیش ببرید. امروزه اکثر مردم در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. در نتیجه شما با تبلیغ محصول خود در این شبکه‌ها، می‌توانید به راحتی مشتریان خود را جذب نمایید.

  • تبلیغات مکتوب

تبلیغات مکتوب دیگر ابزار موثری می باشند که می‌توانید از آن‌ها در پیاده سازی مارکتینگ ۳۶۰ درجه استفاده کنید. تبلیغات مکتوب در واقع همان بیلبوردها، بنرها، تراکت‌ها، روزنامه، مجله می‌باشند که می‌بایست پیام تبلیغاتی خود را در آن‌ها درج نمایید. تبلیغات مکتوب از بهترین روش‌های مورد استفاده در بازاریابی ۳۶۰ درجه می باشند و چون بیشتر در معرض دید هستند نتیجه بسیار خوبی دارند.

استراتژی گاو بنفش در بازاریابی چیست؟

اصول بازاریابی ۳۶۰ درجه کدامند؟

برای اجرا و استفاده از مارکتینگ ۳۶۰ درجه می‌بایست برخی اصول را مدنظر قرار داد و به اجرای آن‌ها پرداخت. این اصول بسیار حائز اهمیت بوده و اعمال آن‌ها باعث می‌شود که مارکتینگ ۳۶۰ درجه بهترین بازدهی را داشته باشد. در زیر این اصول مهم را شرح داده‌ایم:

  • انسجام

انسجام اولین اصلی است که در خصوص اجرای مارکتینگ ۳۶۰درجه باید آن را رعایت کنید. شما برای اعمال این روش بازاریابی در کسب و کار خود، از ابزارهای مختلفی مثل سایت، ایمیل، تراکت استفاده می‌کنید. حال همه این ابزارها می‌بایست به صورت منسجم، یکپارچه و همزمان مورد استفاده قرار گیرند تا نتیجه بهتری حاصل شود.

  • ارائه محصول با کیفیت

وقتی شما از بازاریابی ۳۶۰ درجه استفاده می‌کنید، مشتریان برای خرید محصول به شما مراجعه می‌کنند. شما می‌بایست در این مرحله با کیفیت ترین محصول را به آن‌ها ارائه دهید تا به یک مشتری ثابت و وفادار تبدیل شوند. اگر این اصل را اجرا کنید، نتیجه مارکتینگ ۳۶۰ درجه شما جذب تعداد زیادی از مشتریان ثابت برای کسب و کار خواهد بود.

  • ارتباط موثر با مشتری

سعی کنید برای اجرای مارکتینگ ۳۶۰ درجه حتما با مشتریان مورد نظرتان ارتباط موثر و دوستانه‌ای برقرار کنید. در این روش می‌بایست لحن پیام‌های تبلیغاتی شما کاملا دوستانه و صمیمی باشد، تا مشتری بیشتر به خرید ترغیب شود. این اصل در بازاریابی ۳۶۰ درجه جز ضروری ترین مواردی است که باید مد نظر قرار دهید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 39 = 43

دکمه بازگشت به بالا
بستن