بازاریابی

آشنایی با اهداف استراتژیک بازاریابی

اهداف بازاریابی را می توان به عنوان نتایج گسترده و بلندمدتی تعریف کرد که یک شرکت می خواهد از طریق تلاش های بازاریابی به دست آورد. تعیین اهداف استراتژیک بازاریابی واضح مهم است، زیرا این امر می تواند به طور موثر تیم شما را بر روی یک چشم انداز مشترک متمرکز کند. اما مسئله این است که شما باید اهداف خود را با دقت انتخاب کنید. در غیر این صورت، ممکن است زمان زیادی را برای چیزهایی تلف کنید که نتایج ضعیفی به همراه دارد یا حتی تلاش های گذشته شما را تضعیف می کند.

بررسی اهداف استراتژیک بازاریابی

اهداف استراتژیک بازاریابی می تواند از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت باشد و به اهداف و اولویت های خاص یک کسب و کار بستگی دارد. با این حال، چندین هدف استراتژیک مشترک وجود دارد که بسیاری از کسب‌وکارها از طریق تلاش‌های بازاریابی خود به آنها دست می‌یابند.

بهبود رضایت از محصول

هر بازاریابی موفق باید بر اساس یک محصول خوب استوار شود که تقاضای موجود بازار را برآورده کند. شما می توانید رضایت محصول را به دو روش اندازه گیری کنید: از کاربران خود بپرسید که آنها چه فکر می کنند یا داده های مربوطه را از استفاده از محصول جمع آوری کنید.

در نظرسنجی‌ها، شما باید انواع سوالاتی را بپرسید که به شما کمک می‌کند بفهمید محصول شما چقدر نیازهای کاربران را برآورده می‌کند.

افزایش ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک که ترافیک جستجوی ارگانیک نیز نامیده می شود، به بازدیدکنندگان اشاره دارد که از طریق نتایج جستجوی بدون پرداخت از یک موتور جستجو (به عنوان مثال Google) به وب سایت شما می آیند. برای استفاده از پتانسیل ترافیک ارگانیک موتورهای جستجو، باید محتوا را بر اساس تقاضای جستجو و ارزش تجاری یک موضوع خاص منتشر کنید.

به این ترتیب، هر زمان که شخصی از طریق موتور جستجو به دنبال راه حلی باشد، محتوای شما و در نتیجه برند و محصول شما را پیدا می کند. اما این تنها مزیت محتوای سئو نیست:

  • محتوای سئو می تواند بر کل قیف بازاریابی تأثیر بگذارد و حتی آن را هدایت کند.
  • چنین محتوایی ترافیک تقریبا رایگان و مداومی را به همراه دارد.
  • میزان رشد ترافیک ارگانیک شما بیشتر به کیفیت محتوا و خلاقیت بستگی دارد تا بودجه.

سرنخ ایجاد کنید

به بیان ساده تر، هرچه سرنخ های بیشتری تولید کنید، درآمد بیشتری کسب می کنید. این به این دلیل است که هر سرنخ یک مشتری بالقوه است. با این حال، هر سرنخ به مشتری تبدیل نمی شود، بنابراین برای به دست آوردن تعداد مشتریان دلخواه خود، به تعداد بیشتری سرنخ نیاز دارید. سرنخ هر کسی است که با به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس خود (مثلاً آدرس ایمیل) با یک شرکت در ازای دریافت نوعی ارزش (مثلاً کتاب الکترونیکی رایگان، ابزار رایگان، خبرنامه ایمیل هفتگی با مطالب آموزشی) به یک محصول یا خدمات علاقه مند است. اغلب اوقات، مشتریان بالقوه بلافاصله آماده خرید نیستند. این به خصوص زمانی است که آنها آشنایی کمی با برند شما دارند یا اصلاً آشنایی ندارند.

برای ایجاد سرنخ، به سه چیز نیاز دارید:

  1. ترافیک  – به عبارت دیگر، بازدید کنندگانی که از طریق کانال های بازاریابی شما وارد سایت می شوند .
  2. پیشنهاد  – ارزشی که می‌خواهید در ازای اطلاعات تماس (به عنوان مثال، کتاب الکترونیکی رایگان) ارائه دهید.
  3. جذب سرنخ – فرمی که افراد می توانند اطلاعات تماس خود را ارسال کنند (به عنوان مثال، نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل).

رهبری فکری ایجاد کنید

در بازاریابی، رهبری فکری نشان می دهد که برند شما در حوزه کاری خود تخصص دارد. رهبری فکری مؤثر این باور را در بین مخاطبان هدف ایجاد می کند که راه حل های شما بهترین هستند. از طریق رهبری فکری مؤثر، شما در صنعت خود به یک مرجع تبدیل می شوید، این وضعیت هر پیامی را که ارسال می کنید تقویت می کند و یکی از اهداف استراتژیک بازاریابی است.

آگاهی از برند را افزایش دهید

آگاهی از برند از اهداف استراتژیک بازاریابی است و شانس جذب مصرف کنندگان را افزایش می دهد.

برای افزایش آگاهی از برند خود، می توانید:

  • در حمایت مالی شرکت کنید. می‌توانید از رویدادهای محلی، کنفرانس‌های صنعتی یا تولیدکنندگان محتوای تأثیرگذار در جایگاه خود حمایت مالی کنید.
  • کمپین های تبلیغاتی آگاهی از برند را اجرا کنید.
  • با اینفلوئنسرها کار کنید.

افزایش درآمد

تا اینجا، راه‌های غیرمستقیم افزایش درآمد و اهداف استراتژیک بازاریابی را مورد بحث قرار داده‌ایم. اکنون، سه ایده برای افزایش درآمد را به طور مستقیم مورد بحث قرار خواهیم داد.

اولین راه این است که قیمت خود را اصلاح کنید. اگر دلایل محکمی دارید که فکر می کنید به اندازه کافی برای ارزشی که ارائه می کنید هزینه نمی کنید، می توانید سعی کنید قیمت ها را افزایش دهید. راه دوم اضافه کردن خدمات و/یا محصولات جدید است. به عنوان مثال، یک برند غذای سگ تصمیم می گیرد با ارائه لوازم جانبی سگ مانند اسباب بازی، محصولات مراقبت از سگ یا ملافه، مجموعه خود را گسترش دهد. راه سوم فروش متقابل به معنای پیشنهاد محصولات دیگری علاوه بر محصول انتخابی است.

برای کسب و کارها مهم است که اهداف استراتژیک بازاریابی خود را با اهداف کلی کسب و کار هماهنگ کنند و به طور منظم استراتژی های خود را ارزیابی و تنظیم کنند تا اطمینان حاصل شود که به طور موثر به آن اهداف دست می یابند.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 8 = 17

دکمه بازگشت به بالا
بستن