بازاریابی

اهمیت بهینه سازی نرخ تبدیل CRO

اهمیت بهینه سازی نرخ تبدیل CRO

این مقاله در ارتباط با بهینه سازی نرخ تبدیل میباشد. با ما همراه باشید تا در ادامه بگوییم نرخ تبدیل چیست؟ امروزه اکثر کسب و کارها دارای سایت هستند. دارا بودن سایت به کسب اعتماد مشتری و فروش بیشتر محصولات بسیار کمک می کند. وقتی یک کسب و کار دارای سایت است کاربران می توانند با سرچ در اینترنت و یافتن سایت آن کسب و کار، از او خرید نموده و به مشتری وفادار و ثابت تبدیل شوند.

کاهش نرخ تبدیل 

‌وقتی مشتریان وارد سایت ما می شوند؛ ترافیک ایجاد می کنند. حال اگر آن ها از سایت ما خرید کنند یا از خدمات ما استفاده نمایند، نرخ تبدیل سایت ما را افزایش می دهند. یعنی خرید هر مشتری یک تبدیل به حساب می آید، و تعداد خرید همه مشتریان نرخ تبدیل سایت را مشخص می کند. حال گاهی پیش می آید که به علت های مختلف مشتریان پس از ورود به سایت خریدی انجام نداده و بعد از چند ثانیه از آن خارج می شوند. این مسئله باعث کاهش نرخ تبدیل در سایت می شود.

در اینجا بهینه سازی نرخ تبدیل کاربرد و اهمیت خواهد داشت. وقتی مشتری در سایت امری که ما می خواهیم را انجام نمی دهد؛ به این معناست که مشکلاتی در سایت ما وجود دارند. که مانع تبدیل کاربر به مشتری ثابت می شوند. در این صورت می بایست نرخ تبدیل بهینه سازی شود. یعنی صاحبان سایت می بایست مشکلاتی که مانع تبدیل کاربر به مشتری در سایت می شوند را برطرف نمایند. به این کار بهینه سازی نرخ تبدیل گفته می شود. به عنوان مثال گاهی ممکن است سایت ما منوی مناسبی نداشته باشد.

ارتباط بهینه سازی نرخ تبدیل با مشتری از دست رفته در کسب و کار

حال وقتی مشتری می خواهد با رجوع به منو خدمات مورد نظر خود را انتخاب کند؛ با مشکل مواجه می شود. و در نتیجه با صرف نظر از خرید، از سایت خارج می شود. حال اگر ما مشکل منوی سایت را برطرف سازیم؛ و باعث افزایش  نرخ تبدیل آن شویم؛ در واقع روش های بهینه سازی نرخ تبدیل را به انجام رسانده ایم.

انواع روش های بهینه سازی نرخ تبدیل CRO
انواع روش های بهینه سازی نرخ تبدیل CRO

انواع روش های بهینه سازی نرخ تبدیل CRO

برای بهینه سازی نمودن نرخ تبدیل روش های مختلفی وجود دارد. در مرحله اول می بایست مشکلات سایت را برطرف نمود. سپس می بایست از چند روش اصلی جهت بهینه نرخ تبدیل استفاده کرد. در زیر چند روش موثر برای انجام این کار را شرح داده ایم:

  • تحلیل ترافیک کاربران

در مرحله اول می بایست از روش تحلیل ترافیک کاربران برای بهینه نمودن نرخ تبدیل استفاده کنید. در این روش شما باید گوگل آنالیتیکس ‌را بر روی سایت خود نصب کنید. سپس می توانید مراحل ورود کاربر به سایت تا لحظه خروج او را مشاهده کنید. حال شما متوجه می شوید که کاربر دقیقا در کدام مرحله از سایت خارج شده است. در نتیجه مشکلات آن مرحله را رفع می کنید تا کاربران از سایت خارج نشده و به مشتری تبدیل شوند.

  • رفع مشکلات سایت از دیدگاه کاربران

دیگر روش بهینه سازی نرخ تبدیل رفع مشکلات سایت از دیدگاه کاربران می باشد. یعنی شما به جای اینکه به عنوان مدیر سایت به رفتار مشتریان نظاره گر بوده و به تحلیل ترافیک آن ها بپردازید؛ باید خودتان مانند آن ها رفتار کنید. بهتر است با یک سیستم دیگر وارد سایت خود شوید. سپس توجه کنید که شما به عنوان یک کاربر در حین ورود به سایت با چه مشکلاتی مواجه شدید. در نتیجه باید با برطرف کردن آن ها نرخ تبدیل سایت خود را بهینه نمایید.

  • تولید محتوای موثر

تولید محتوا در تبدیل کاربر به مشتری و بالا بردن نرخ تبدیل سایت بسیار موثر است. شما باید محتوای جذابی تولید و در سایت خود منتشر کنید. و با این کار مشتری را برای خرید ترغیب نمایید. این مورد یکی از موثر ترین روش های بهینه سازی نرخ تبدیل به شمار می رود.

چه مشکلاتی باعث کاهش نرخ تبدیل در سایت می شوند؟
چه مشکلاتی باعث کاهش نرخ تبدیل در سایت می شوند؟

چه مشکلاتی باعث کاهش نرخ تبدیل در سایت می شوند؟

مشکلات زیادی وجود دارند که ممکن است نرخ تبدیل در سایت را کاهش دهند. و در صورت وجود آن ها نیاز به بهینه سازی نرخ تبدیل می باشد. اگر از روش های گفته شده در بالا استفاده کنید، به راحتی می توانید این موارد را تشخیص دهید. اما به طور کلی برخی از مشکلات در کاهش نرخ تبدیل شایع بوده و میان اکثر سایت ها مشترک است. در زیر چند مورد از این مشکلات را نام برده ایم:

  • نا مناسب بودن‌ ظاهر سایت

یکی از مشکلاتی است که می تواند باعث کاهش نرخ تبدیل سایت شود. ظاهر سایت باید چشم نواز باشد. و بتواند کاربر را جذب کند. برای حل این مشکل در درجه اول باید رنگ تم‌ و ظاهر سایت را تغییر دهید. باید رنگ مناسبی برای سایت خود انتخاب کنید. مثلا یک شرکت خدمات حمل و نقل بهتر است برای تم سایت خود از رنگ آبی استفاده کند. اما یک رستوران باید برای سایت خود از رنگ های تند مانند قرمز یا نارنجی استفاده نماید.

  • عدم دسترسی آسان به پشتیبانی و اطلاعات تماس

عدم دسترسی آسان به پشتیبانی و اطلاعات تماس نیز می تواند از دیگر مشکلاتی باشد که باعث کاهش نرخ تبدیل در سایت شود. در صورت وجود این مشکل نیز شما باید به بهینه سازی نرخ تبدیل سایت خود بپردازید. کاربر باید بتواند به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن به اطلاعات تماس دسترسی یابد، در غیر این صورت از سایت خارج می شود.

  • عدم جذاب بودن تبلیغات

گاهی تبلیغاتی که شما برای فروش محصول خود در سایت از آن‌ ها استفاده کرده اید، جذابیت کافی برای جذب مشتری را ندارند. در نتیجه مشتری پس از خواندن آن ها برای خرید از سایت شما ترغیب نشده و در نتیجه از سایت خارج می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن