بازاریابی

5 چالش بازاریابی در سال 2024 در سطح جهانی

سال 2023 گام های بزرگی در حوزه هوش مصنوعی برداشته شد که منجر به تغییرات گسترده در صنعت بازاریابی شد. علاوه بر هوش مصنوعی، تغییرات گسترده ای در نحوه رتبه بندی محتوا در موتورهای جستجو به دلیل فاکتورهای رتبه بندی جستجوی جدید EEAT گوگل صورت گرفت. با افزایش تعداد مصرف کنندگان که برای خرید به رسانه های اجتماعی روی می آورند، رفتار خرید مصرف کننده نیز به شدت تغییر کرده است. در واقع، Millennials، نسل  Z و نسل X یافتن محصولات در رسانه های اجتماعی را به هر کانال دیگری ترجیح می دهند.با نزدیک شدن به سال 2024، بسیار مهم است که در مورد بزرگترین چالش بازاریابی که بازاریابان احساس می کنند در این سال با آنها روبرو خواهند شده اطلاعات کسب کنیم.

5 چالش بازاریابی در سال 2023 و نحوه عبور از آن چالش‌ها در سال 2024

1. تسهیل فروش و همسویی بازاریابی قوی

همسویی قوی فروش و بازاریابی برای هر سازمان موفق حیاتی است و با این حال، چالش در تسهیل ارتباط قوی برای کمک به این دو تیم برای همکاری بهتر با یکدیگر، غیرقابل انکار است. به همین دلیل است که یک سوم (35٪) از بازاریابان می گویند فقدان ارتباط موثر بین تیم فروش و بازاریابی چالش اصلی آنهاست.

چرا این موضوع یک چالش بازاریابی است؟

بسیاری از تیم های فروش و بازاریابی در سازمان های بزرگتر کار می کنند. پر کردن شکاف بین دو تیم به ویژه زمانی که آن تیم ها اولویت های متفاوتی دارند و اهداف مشترک شان مشخص نیست، می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که هیچ یک از تیم ها برای انجام این کار انگیزه نداشته باشند.

علاوه بر این، دو تیم ممکن است داده‌ها و فرآیندهای تجزیه و تحلیل جداگانه را پیاده‌سازی کنند، که اشتراک‌گذاری مداوم داده‌ها و بازیابی بینش‌هایی را که به فروش و بازاریابی کمک می‌کند تا تعیین کنند چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کارساز نیست، دشوار می‌سازد.

اما همسویی برای موفقیت کسب‌وکار شما در سال 2024 بسیار مهم است. سازمان‌هایی که تیم‌های فروش و بازاریابی کاملاً هماهنگ هستند، رشد سود 27 درصدی سریع‌تر و 36 درصد حفظ مشتری بیشتر را مشاهده می‌کنند.

بازاریابان توصیه می‌کنند که از تیم فروش خود بازخورد دریافت کنید و در مورد کیفیت و آمادگی سرنخ های خود بپرسید، که در نهایت به شما کمک می کند تا در فعالیت های بازاریابی که بیشترین درآمد را برای کسب و کار به ارمغان می آورد، پیشرفت کنید.

2. استخدام استعدادهای برتر

قدرت تیم بازاریابی شما با استعدادی که به کار می گیرید شروع می شود. در حالی که یکی از مهم ترین اجزای یک تیم بازاریابی قوی است، اما یکی از چالش برانگیزترین جنبه ها نیز می باشد. در واقع، وقتی صحبت از استخدام می شود، 35 درصد از بازاریابان گزارش می دهند که یافتن نامزدهایی با مهارت های مناسب، چالش اصلی آنهاست.

چرا استخدام یکی از چالش های بازاریابی است

بسیاری از کارمندان اولویت های خود را تغییر داده اند و اکنون به دنبال شرکت هایی با تعادل بین کار و زندگی قوی و فرهنگ شرکت هستند. بسیاری نیز گزینه کار از راه دور یا ترکیبی را ترجیح می دهند. اگر سازمان شما این مزایا را ارائه ندهد، احتمالا جذب استعدادهای برتر برای شما دشوارتر خواهد بود.

مهم است که به یاد داشته باشید که استخدام مشابه فروش است پس باید به کارمندان احتمالی خود پیشنهادات خوبی ارائه دهید.

3. دانستن مسائل اجتماعی مورد توجه مخاطبان شما

مصرف کنندگان می خواهند که برندها از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر باشند، در واقع، 45 درصد از مردم فکر می کنند که برندها باید برای حمایت از مسائل عدالت اجتماعی بیشتر تلاش کنند. برندهایی که در مورد مسائل اجتماعی که برای مخاطبانشان مهم است موضع می گیرند، ارتباط راحت تری با مشتریان بالقوه و مشتریان خود خواهند داشت. مردم می خواهند از برندهایی خرید کنند که به چیزهایی که برایشان مهم است اهمیت می دهند.

مانند بیشتر فعالیت های بازاریابی، کلید موفقیت برای غلبه بر این چالش بازاریابی در تحقیقات بازار نهفته است. تحقیقات کاملی انجام دهید تا از مشتریان خود در سطحی عمیق تر درک بهتری داشته باشید. هنگامی که مشخص کردید که جامعه هدف شما برای چه چیزی ارزش قائل است، باید بفهمید که کدام موضوعات اجتماعی با برند شما همپوشانی دارند.

4. ایجاد محتوایی که منجر به تولید شود

24 درصد از بازاریابان می گویند که چالش اصلی آنها ایجاد محتوایی است که منجر به تولید شود. در سال 2023، گوگل دستورالعمل های جدید ارزیابی کیفیت جستجوی EEAT خود را منتشر کرد. همچنین هوش مصنوعی نحوه تولید محتوا را به شدت متحول کرد. بنابراین باید در تولید محتوای یونیک دقت بیشتری داشته باشید.

5. به دست آوردن و حفظ فالوور در رسانه های اجتماعی

امروزه مخاطبان شما بخش زیادی از وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند و رسانه های اجتماعی نیز بیش از هر زمان دیگری اشباع شده اند که ما را به چالش پنجم هدایت می کند: به دست آوردن و حفظ دنبال کنندگان در رسانه های اجتماعی.

18 درصد از بازاریابان گزارش می دهند که به دست آوردن و حفظ دنبال کنندگان در رسانه های اجتماعی برای آنها یک چالش بزرگ است . یک راه حل این است که از قدرت کارمندان خود به عنوان اینفلوئنسر استفاده کنید.

کلمه اینفلوئنسر می تواند برخی از بازاریابان را وادار کند که معتقد باشند کارمندان داخلی آنها این کار را انجام نمی دهند. اما اینفلوئنسرها می‌توانند بزرگ یا کوچک، خاص یا گسترده باشند و همچنین می‌توانند مختص یک کانال باشند (مانند اینستاگرام). اگر تا به حال این کار را نکرده‌اید، به این فکر کنید که از کدام کارمند می توانید در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن