سئو

E A T  گوگل چیست و چگونه برای سئو سایت استفاده شود؟

E A T  گوگل مخفف تخصص، اعتبار و اعتماد است. این سه کلمه مخفف اصولی هستند که رتبه‌دهندگان کیفیت جستجوی گوگل از آن برای تعیین کیفیت و اثربخشی نتایج جستجو و سئو سایت استفاده می‌کنند. ارزیاب‌های کیفیت افرادی واقعی هستند که بر اساس دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو تعیین می‌کنند که نتایج جستجوی Google چقدر نیازهای کاربران را برآورده می‌کند.

E A T  گوگل چیست؟

بازخورد ارزیابی‌کنندگان کیفیت مستقیماً بر رتبه‌بندی تأثیر نمی‌گذارد. اما به گوگل کمک می‌کند تا الگوریتم را در طول زمان بهبود بخشد. بنابراین در حالی که E A T  گوگل یک فاکتور مستقیم رتبه بندی گوگل نیست، در سئو تاثیر دارد. گوگل این دستورالعمل ها را در سال 2014 معرفی کرد و از آن زمان تقریباً سالی یک بار به روز رسانی می‌کند. اکنون بیایید به سه جزء E-A-T و نحوه تلاقی آنها با محتوای شما بپردازیم.

تجربه و تخصص در E A T  گوگل 

برای تعیین تخصص، ارزیابی‌کنندگان کیفیت جستجو، سازنده محتوای اصلی (MC) یک صفحه را بررسی می‌کنند. آیا نویسنده در این موضوع متخصص است؟ آیا آنها تخصص، صلاحیت و اعتبار دارند؟ ارزیاب‌های کیفیت همچنین برای «تخصص روزانه» ارزیابی می‌کنند، به این معنی که شخصی در موضوعی کاملاً متبحر است، بدون اینکه لزوماً دارای اعتبار تخصصی باشد.

تخصص روزمره می تواند به یک وبلاگ نویس مواد غذایی اشاره کند که بررسی های کامل و مفیدی را برای رستوران ها ارائه می دهد، که به تخصص یا آموزش رسمی کمتری نیاز دارد. یا شرکت کنندگان در انجمن داستان هایی در مورد عزیزانی که با سرطان کبد زندگی می‌کنند را به اشتراک می گذارند.

اقتدار در E A T  گوگل 

اقتدار به اعتبار کلی شما در صنعت شما اشاره دارد، به خصوص در میان متخصصان و تأثیرگذاران در جایگاه شما. در مورد اینکه چه کسی محتوای شما را نوشته است، برای صحت واقعی ویرایش کنید، به منابع قابل اعتماد استناد کنید و از پنهان کردن محتوا در پشت دیوار تبلیغاتی خودداری کنید.

به خاطر داشته باشید که این چیزی بیش از محتوا را شامل می شود.

 

چگونه E-A-T سایت خود را بهبود بخشید

خبر خوب این است که برای بهبود E-A-T نیازی به بازنگری استراتژی سئوی خود ندارید. بیایید شش مرحله عملی برای بهبود E-A-T سایت خود را کشف کنیم:

1. محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید

سایت شما باید محتوای اول را برای مردم ارائه دهد. این به معنای محتوایی است که به سؤالات پاسخ می‌دهد، مشاوره ارائه می‌دهد و خواننده را احساس رضایت می‌کند. گوگل در «به‌روزرسانی محتوای مفید» که در آگوست 2022 منتشر شد، این میزان را دو برابر کرد.

تمرکز به روز رسانی این است که اطمینان حاصل شود که محتوا:

  • اصل
  • برای کاربران مفید است
  • نوشته شده توسط مردم، برای مردم

به طور منظم محتوای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مفید است و سطح بالایی از E-A-T دارد. حتی اگر محتوای شما زمانی مفید بوده باشد، اگر اطلاعات قدیمی داشته باشد چندان مفید نخواهد بود. برای انجام بررسی محتوا سایت، باید تمام صفحات فعلی خود را بررسی کنید و تعیین کنید که آیا باید آنها را به روز کنید، حذف کنید یا ترکیب کنید.

2. اطلاعات و شفافیت نویسنده را ارائه دهید

گوگل می‌خواهد بداند که شخصی که یک قطعه محتوا را می نویسد یک منبع قانونی اطلاعات است. حتماً یک صفحه درباره ما برای معرفی تیم خود ایجاد کنید (در صورت وجود). و صفحات نویسنده فردی برای برجسته کردن نویسندگان خاص. صفحات نویسنده با نشان دادن اعتبار نویسنده و کارهای گذشته به ایجاد شفافیت و E A T  گوگل کمک می‌کنند.

همچنین می توانید با مشارکت در سایت های معتبر در فضای خود، از تخصص نویسنده بهره ببرید. گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. اما یک راه عالی برای شروع، ارسال پست مهمان در سایت‌های مرتبط و معتبر در جایگاه شما است.

در نهایت، در صورت امکان، کارشناسان را استخدام کنید. اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید یا بودجه لازم برای انجام این کار را ندارید، حداقل نویسندگان با استعدادی را استخدام کنید که تحقیقات خود را برای ایجاد محتوای آموزنده انجام می دهند.

3. برای بهبود E A T  گوگل از منابع معتبر استفاده کنید

هنگام ایجاد محتوا، همیشه بهتر است مستقیماً به سراغ منبع بروید تا اعتبار ایجاد کنید. همیشه به منابع رسمی، مطالعات، مقالات تحقیقاتی و غیره پیوند دهید. این حتی می‌تواند شامل توییت‌ها و وبلاگ‌های متخصصان حوزه شما باشد.

همچنین بهتر است از منابع قابل اعتماد استفاده کنید. اینها ممکن است بسته به رشته متفاوت باشد، اما می‌تواند شامل پایگاه‌های اطلاعاتی دانشگاهی، نشریات خبری، یا سایت‌های کارشناسان و آژانس‌های معتبر باشد.

4. اعتبار برند ایجاد کنید

شهرت برند شما می تواند بر قابلیت اعتماد محتوا و سایت شما به طور کلی تاثیر بگذارد. این بدان معنی است که باید مراقب نظرات یا مطبوعات منفی باشید. اگر موردی پیش آمد، سریع و حرفه ای پاسخ دهید.

یک راه آسان برای ماندن در بالای نظرات خود از طریق ابزار مدیریت فهرست ما است. به سادگی نام کسب و کار خود را در ابزار وارد کنید تا نظرات خود را در سیستم عامل های مختلف مشاهده کنید.

5. نظارت و استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به هر نوع محتوایی گفته می‌شود که توسط مصرف کنندگان یا کاربران وب سایت به جای برندها ایجاد می‌شود. هنگامی که محتوای UGC به خوبی استفاده شود، می‌تواند به عنوان یک سیگنال اعتماد عمل کند و وفاداری به برند را ایجاد کند.

به عنوان مثال، 79٪ از خریداران آنلاین می گویند که UGC بر تصمیمات خرید آنها تاثیر زیادی دارد. بنابراین بسیار مهم است که پایگاه مشتریان خود را برای حمایت از برند شما جذب کنید. UGC شامل تصاویر، توصیفات ویدیویی، بررسی محصول، ویدیوهای یوتیوب، پست های وبلاگ و غیره است.

6. بک لینک های معتبر بسازید

کسب بک لینک از سایر سایت های مورد اعتماد بخش مهمی از استراتژی سئو شما است. بعلاوه، می‌تواند نشان دهد که کسب و کار شما در صنعت شما یک مرجع است. راه های زیادی برای کسب بک لینک وجود دارد. اما یک شروع خوب به سادگی ایجاد محتوای عالی و مفید است.

در اینجا چند کار خاص وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی با در نظر گرفتن لینک بیلدینگ انجام دهید:

  • محتوای قابل پیوند ایجاد کنید (به عنوان مثال، اینفوگرافیک های مفید یا راهنماهای ویدیویی)
  • تصاویر بصری یا داده های قانع کننده را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید (و همیشه پیوندهایی به مقالات خود در آن پست ها اضافه کنید)
  • تحقیقات اصلی را منتشر کنید که ممکن است افراد بخواهند به آن استناد کنند و به آن پیوند دهند
  • راهنماهای مفیدی را برای موضوعاتی که در جایگاه خود قرار دارند ایجاد کنید.
امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

59 − = 54

دکمه بازگشت به بالا
بستن