اخبار

گوگل چگونه یک متا تگ خاص غیر استاندارد را مدیریت می کند؟

مارتین اسپلیت کارمند گوگل به سوالی درباره نحوه برخورد ربات گوگل با متا تگ non-Prerender-Status-Code پاسخ داد. به عنوان کی سئو کار بهتر است پاسخ این سوال را بدانید زیرا اغلب با این نوع متا تگ غیر استاندارد مواجه نمی‌شویم، بنابراین خوب است بدانیم وقتی با آن روبرو می شویم باید چکار کنیم.

شخصی که این سؤال را پرسید می‌خواست بداند که Google چگونه به یک متا تگ در قسمت head که نام “prerender-status-code” و مقدار “404” دارد، پاسخ می دهد. این سوال توسط شخصی به نام مارتین پرسیده شد:

وقتی گوگل تگ <meta name=”prerender-status-code” content=”404″> را پیدا می‌کند چه می‌کند؟

مارتین اسپلیت پاسخ داد:

خب گفتن آن آسان است، Googlebot در حال حاضر این کد وضعیت را نادیده می گیرد. در این صورت بهتر است اضافه کردن <meta name=”robots” content=”noindex”> را در نظر بگیرید یا آن لینک را به صفحه‌ای هدایت کنید که در آن سرور با کد وضعیت 404 پاسخ می دهد.

متا تگ Prerender-Status-Code چیست؟

Prerender-Status-Code یک متا تگ رسمی نیست و هیچ سندی در مورد آن در کنسرسیوم جهانی وب (W3C.org)، جایی که استانداردهای رسمی HTML ایجاد می شود، وجود ندارد. این متاتگ یک عنصر متا غیر استاندارد است. عناصر متا غیر استاندارد بخشی از مشخصات رسمی HTML W3C نیستند. در نتیجه، ممکن است توسط مرورگرهای مختلف یا موتورهای جستجو پشتیبانی نشوند.

یکی دیگر از عناصر متا غیر استاندارد که توسط گوگل پشتیبانی نمی شود، عنصر متا کلمات کلیدی است. هیچ مرجعی به آن در W3C.org وجود ندارد و هرگز بخشی از استانداردهای رسمی HTML نبوده است. این یک عنصر متا بود که توسط موتورهای جستجو در دهه 1990 اختراع شد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن