مدیریت

معرفی چند مهارت که برای یک مدیر خوب بودن به آنها نیاز دارید 

مدیر خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ فکر می‌کنید که برای یک مدیر خوب بودن چه چیزی لازم است؟ برخی می گویند این همدلی است که برای کارمندان با ارزش است و برخی دیگر می‌گویند صداقت با کارکنان مهم است. اما اگر می‌خواهید بدانید چه مهارت‌هایی برای مدیر خوب بودن لازم است در ادامه با ما همراه باشید.

مطالعات نشان می‌دهد که شرکت ها برای حفظ کارمندان خوب به مدیران خوب نیاز دارند. اما یک مدیر خوب دقیقاً چه شکلی است؟ چه مهارت‌ها یا استراتژی‌هایی را می‌توانید توسعه دهید تا مطمئن شوید که یک مدیر خوب محسوب می‌شوید؟

مدیران خوب به کارمندان کمک می‌کنند تا تغییر کنند

آخرین باری که در سازمان خود تغییری را تجربه کردید در نظر بگیرید. درست است که تغییر گاهی دلهره آور است اما خوشبختانه، مدیران خوب می‌توانند احساسات منفی ناشی از تغییر را کاهش دهند.

طبق نظر کریستین مک لافلین، مدیر ارشد پروژه در تیم فعال سازی رهبری فروش هاب اسپات درباره یک مدیر خوب:

قوی ترین مدیران آنهایی هستند که می‌توانند به تیم هایشان کمک کنند تا تغییرات را به شیوه ای کاملا شخصی هدایت کنند.

یک مدیر خوب شفاف عمل می‌کند

اعتماد و شفافیت به طور غیرقابل انکاری مؤلفه‌های حیاتی رهبران خوب هستند و پس از بیماری همه‌گیر کرونا، اهمیت این موضوع همچنان در حال افزایش است. شفافیت اعتماد ایجاد می‌کند، روابط را تقویت می‌کند و همسویی سازمانی ایجاد می‌کند.

مدیران خوب به اندازه کارمندان خود فعال هستند

در واقع، یک مدیر خوب مانند یک کارمند، زمانی موثرتر است که یک بازیکن فعال تیمی باشد. در حالی که وظیفه یک کارمند انجام وظایف شرح شغلش است، وظیفه یک مدیر این است که تیم خود را موفق کند. برای انجام این کار، یک مدیر نباید از کمک به پروژه ها یا کمک به رشد و موفقیت تیم خود بترسد.

مدیران خوب همیشه به دنبال بهبود هوش هیجانی خود هستند

هوش عاطفی در کسب و کار به شما کمک می‌کند تا احساسات خود را درک کنید، یاد بگیرید چگونه آنها را مدیریت کنید و بدانید که چگونه به احساسات دیگران در تیم خود پاسخ دهید. هوش عاطفی می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که دستورالعمل های واضحی را ارائه می‌دهید و به شما امکان می‌دهد با نیازهای دیگران همدل باشید.

مهمتر از همه، هوش هیجانی به شما این امکان را می‌دهد که در موقعیت‌های پر استرس یا غیرمنتظره آرام بمانید که می‌تواند شما را از تصمیم‌گیری عجولانه به‌عنوان یک رهبر یا تحت فشار قرار دادن غیر ضروری تیمتان باز دارد.

چگونه یک مدیر فروش خوب باشیم؟

مدیر فروش خوب بودن به چند مهارت منحصر به فرد خارج از موارد ذکر شده در بالا نیاز دارد. همراه با تعیین انتظارات روشن، برقراری ارتباط موثر و الهام بخشیدن به نمایندگان فروش شما برای بهترین عملکرد، یک مدیر فروش خوب باید طرز فکر مثبت خود را نشان دهد، اتحاد را در تیم ایجاد کند و یاد بگیرد که چگونه از هر نماینده فروش به روشی منحصر به فرد حمایت کند.

  • برنامه ریزی سفرهای تیمی یا رویدادهایی که به تیم شما اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند یکی از ابزار  مدیر فروش خوب است. فروش می‌تواند پر فشار و استرس زا باشد، بنابراین مهم است که زمان اختصاصی را برای نمایندگان فروش خود در نظر بگیرید تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و احساس کنند که بخشی از یک سیستم پشتیبانی هستند.
  • به دنبال فرصت های آموزشی و توسعه باشید تا نمایندگان فروش شما بتوانند به پیشرفت خود ادامه دهند. در جلسات فردی بر این تمرکز کنید که چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید تا به اهداف خود برسند. در جلسات تیمی، بفهمید که چه نوع تمرینی می‌تواند به عملکرد بهتر کل تیم کمک کند.

چگونه یک مدیر پروژه خوب باشیم؟

برای اینکه یک مدیر پروژه خوب باشید، در مقایسه با سایر مدیران به چند مهارت فنی اضافی نیاز دارید. چند مهارت و مسئولیت دیگر مدیریت پروژه عبارتند از:

  • تعیین اهداف واقع بینانه و درک منابع مورد نیاز.
  • داشتن سازماندهی و مهارت های ارتباطی خوب.
  • تجزیه و تحلیل و تعیین خطرات احتمالی

سخن پایانی

به یاد داشته باشید، مانند هر نقش دیگری، تبدیل شدن به یک مدیر خوب در یک کسب و کار، مستلزم زمان، صبر، فداکاری و تمایل مداوم به بازخورد از گزارش های مستقیم شما برای تکرار و رشد در طول زمان است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

75 − = 67

دکمه بازگشت به بالا
بستن