سئو

راهنمای کامل صفحات فرود متقاعد کننده 

صفحات فرود به‌عنوان راهنمایی‌هایی هستند که مشتریان شما به آن‌ها نیاز دارند تا در مسیر تبدیل قرار بگیرند و اگر می خواهید به اهداف بازاریابی خود برسید به آنها نیاز دارید.

صفحه فرود صفحه‌ای است که بازدیدکننده پس از کلیک کردن بر روی یک کال تو اکشن (CTA) برای یک پیشنهاد، وارد آن می‌شود.

چرا صفحات فرود مهم هستند؟

صفحات فرود فقط مهم نیستند، بلکه ضروری هستند. آنها برای بهبود تبدیل طراحی شده‌اند که در نهایت یکی از مهم‌ترین معیارهای شماست. چطور؟ خوب، اگر شخصی روی تبلیغ محصول شما کلیک کند و در صفحه اصلی شما قرار بگیرد، اطلاعات بسیار زیادی خواهد داشت و گزینه های زیادی برای اقدامات در اختیار خواهد داشت.

اما اگر آنها را با یک دکمه یا فرمی برای دریافت آن پیشنهاد به یک صفحه فرود مؤثر که فقط ویژگی‌ها و مزایای آن محصول را توصیف می‌کند، آورده‌اند، به این فکر کنید که چقدر احتمال دارد تبدیل شوند. این بدان معنی است که صفحات فرود منجر به:

  • سرنخ ها و فروش بیشتر: نرخ تبدیل بالاتر به معنای خرید بیشتر، ثبت نام، نسخه آزمایشی رایگان است. در واقع، کسب و کارهایی که بیش از 30 صفحه فرود دارند، 7 برابر بیشتر از آنهایی که کمتر از 5 صفحه فرود دارند، سرنخ ایجاد می کنند.
  • ROI بالاتر: صرف نظر از اینکه برای تبلیغات، وب سایت، سرویس ایمیل یا چیز دیگری هزینه می کنید، نتایج بیشتری را با همان قیمت دریافت می کنید، فقط با تغییر URL بازدیدکننده به آن.

اما فقط به همین جا ختم نمی شود. هنگامی که صفحات فرود خود را با استفاده از نکات این راهنما بهینه می کنید، شما:

  • اعتبار برند را افزایش دهید: چه تاییدیه‌های اینفلوئنسر، نشان‌های مشارکت، بررسی‌ها یا آمار باشد، سیگنال‌های اعتمادی که در صفحات فرود خود استفاده می‌کنید، اعتبار شما را افزایش می‌دهند، صرف نظر از اینکه کاربر واقعاً تبدیل می‌کند یا خیر.
  • ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی: از آنجایی که صفحات فرود مختص یک پیشنهاد و حتی کاربر است، کپی، تصاویر و پیام‌ها بسیار سفارشی شده‌اند و تجربه‌ای شخصی و به یاد ماندنی را ایجاد می‌کنند.

به طور خلاصه، صفحات فرود تجربه ای با کیفیت را برای بازدیدکنندگان فراهم می کنند و با استفاده از پیام های هدفمندی که با نیازهای هر کاربر مطابقت دارد، تبدیل را افزایش می دهند.

صفحات فرود در مقابل وب سایت ها

درک تفاوت بین صفحه فرود و وب سایت می تواند گیج کننده باشد زیرا راه های مختلفی برای ایجاد صفحات فرود برای کسب و کار شما وجود دارد. برخی از کسب و کارها صفحات فرود را با استفاده از سازنده وب سایت خود (مانند SquareSpace) یا سیستم مدیریت محتوا (مانند وردپرس) ایجاد می کنند. در این حالت، صفحه فرود یک صفحه در وب سایت شما است. در دامنه وب سایت شما زندگی می کند.

سایر کسب و کارها از اتوماسیون بازاریابی برای ایجاد صفحات فرود استفاده می کنند. در این مورد، صفحه فرود در واقع بخشی از دامنه وب سایت شما نیست، بلکه در یک زیر دامنه زندگی می کند. در حالی که وب سایت شما حاوی تمام اطلاعات مربوط به کسب و کار شما است، یک صفحه فرود فقط حاوی اطلاعات خاص یک پیشنهاد خاص است.

انواع لندینگ پیج

به تعداد پیشنهادات، انواع صفحات فرود وجود دارد. صفحات فرود رویداد، صفحات فرود وبینار، صفحات فرود محصول ، صفحات فرود ثبت نام خبرنامه و موارد دیگر وجود دارد. اما به طور کلی همه صفحات فرود به دو دسته تقسیم می شوند: صفحات فرود نسل لید و صفحات فرود کلیکی.

صفحات فرود نسل لید

با صفحات فرود نسل سرنخ، پیشنهاد محصول یا خدمات نهایی شما نیست، بلکه چیزی بالاتر از قیف است، مانند محتوای دروازه‌ای . با ارائه اطلاعات تماس خود برای به دست آوردن پیشنهاد، بازدیدکننده به یک سرنخ تبدیل می‌شود که اکنون می‌توانید از طریق تلفن یا ایمیل آن را پیگیری کنید تا از طریق قیف خود به سمت مشتری ارتقا دهید.

صفحات فرود نسل سرنخ حاوی فرمی دقیقاً در صفحه هستند تا کاربر بتواند پیشنهاد را درخواست کند. پس از پر کردن فرم، آنها به یک صفحه تشکر آورده می شوند که مراحل بعدی را تأیید می کند – مانند اینکه یک نفر با شما تماس می گیرد، راهنما به صندوق ورودی شما ارسال شده است، یا اینکه می توانید روی دکمه ای کلیک کنید تا فایل را دانلود کنید

صفحات فرود نسل سرنخ معمولاً توسط مشاغل B2B یا آنهایی که دارای اقلام بزرگ هستند و همچنین توسط مشاغل تجارت الکترونیک که به دنبال ایجاد لیست ایمیل خود هستند استفاده می شود .

صفحات فرود کلیکی

با صفحات فرود کلیکی، هیچ فرمی در صفحه وجود ندارد. این صفحه به توضیح ویژگی ها و مزایای پیشنهاد اختصاص دارد و زمانی که کاربر روی دکمه CTA کلیک می کند ، آنها را به صفحه جدیدی هدایت می کند که در آنجا کاربر پیشنهاد را دریافت می کند. صفحات فرود کلیکی معمولاً برای پیشنهادات یا فروش های پایین قیف استفاده می شوند، جایی که مرحله دوم پورتال ایجاد حساب، فروشگاه برنامه یا پنجره پرداخت است.

صفحات فرود کلیکی معمولاً توسط تجارت الکترونیک و مشاغل SaaS استفاده می شود، اما هر کسی می تواند از آنها استفاده کند.

قبل از ایجاد صفحه فرود

اکنون که می دانید چرا به صفحات فرود نیاز دارید، وقت آن است که شروع به ایجاد آنها کنید. اما قبل از شروع به کار کردن بیش از 41 صفحه فرود برای به دست آوردن آن 600 سرنخ، باید تکالیفی را انجام دهید. برای اینکه این صفحات را هدفمند، تاثیرگذار و خاص کنید، باید از خود بپرسید:

  1. هدف من چیست؟ در دنیای ایده آل، بازدیدکنندگان با رسیدن به صفحه فرود شما چه کاری انجام می دهند؟
  2. مخاطب من کیست؟ نه فقط بازار هدف کلی شما ، بلکه مخاطب هدفی که با این کمپین خاص به دست می آورید چه کسانی هستند؟ مشتریان وفادار به پیام‌های متفاوتی نسبت به مشترکین خبرنامه یا مخاطبان سرد نیاز دارند. هرچه مخاطبان خود را بهتر درک کنید، کپی صفحه فرود شما بهتر می تواند با آنها طنین انداز شود.
  3. چگونه به صفحه فرود من می رسند؟ فردی که از طریق تبلیغات گوگل وارد صفحه فرود شما می شود، ذهنیت متفاوتی نسبت به شخصی که از طریق ایمیل، یا از طریق شبکه های اجتماعی یا تبلیغات بنری وارد می شود، دارد. این را در هنگام ایجاد خلاقیت و پیام رسانی در نظر داشته باشید.
  4. من با چه کسی رقابت می کنم؟ واقعاً این سه سؤال است: من با چه کسی رقابت می کنم، آنها چگونه موفق می شوند و چگونه می توانم موفقیت آنها را کپی کنم؟ تقلید صادقانه ترین شکل چاپلوسی است، بنابراین اگر رقبای شما کاری انجام می دهند که جواب می دهد، شما نیز باید همین کار را انجام دهید. آنها (احتمالا) از شما برای آن تشکر خواهند کرد.

نحوه نوشتن صفحات فرود که تبدیل می شوند

هنگامی که به سوالات اساسی قبل از صفحه فرود پاسخ دادید، وقت آن است که صفحات فرود عالی و متقاعد کننده خود را بنویسید . صفحات فرود باید دارای یک عنوان زیبا، کپی متنی قابل اسکن، یک فراخوان واضح و یک صفحه تشکر استراتژیک باشند. در اینجا نحوه نوشتن آنها آمده است:

1. با یک پیشنهاد جذاب شروع کنید

البته محصول یا خدمات شما بالاترین ارزش پیشنهادی شماست. اما شما به دنبال جذب سرنخ‌ها هستید، باید مطمئن شوید که آهنربای سرنخ دارید : چیزی که مخاطبان شما احساس می‌کنند ارزش آن را دارد که اطلاعات تماس خود را برای آن صرف نظر کنند. این می تواند یک راهنمای با کیفیت بالا، وبینار آموزنده، یا حتی تخفیف در اولین سفارش آنها باشد.

2. یک تیتر قوی ایجاد کنید

یک عنوان فرود قوی، بسته به صفحه فرود، پیشنهاد و CTA قبل از آن، اشکال مختلفی دارد. در برخی موارد، این همان تیتر آگهی است تا تجربه را تا حد امکان یکپارچه کند و از تطابق پیام اطمینان حاصل کند. این به ویژه برای امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل بسیار مهم است.

در موارد دیگر، جلب توجه و بیان صدای برند شما چیزی خلاقانه تر یا تداعی کننده تر است. این کلمات و عبارات احساسی می تواند به شما در این امر کمک کند.

صرف نظر از این، تیتر شما باید به یک سوال پاسخ دهد: چه چیزی برای من مفید است؟ هنگامی که شک دارید، یک عنوان متمرکز بر سود اولین قدم خوب است. همیشه می توانید A/B را تست و تکرار کنید.

3. یک نسخه مختصر و جذاب بنویسید

نسخه ای که به فروش می رسد واضح، مختصر، معتبر و قانع کننده است.

  • کپی پاک به این معنی است که از زبان ساده و محاوره ای استفاده می کند که مشتریان شما استفاده می کنند. باید به راحتی خوانده شود و با سلسله مراتب اطلاعاتی مناسب سازماندهی شود . شما حدود هشت ثانیه فرصت دارید تا کاربران را متقاعد کنید که در صفحه شما بمانند، بنابراین بسیار حیاتی است که بازدیدکنندگان بتوانند با یک نگاه سریع به اصل پیشنهاد شما پی ببرند.
  • مختصر یعنی سریع به اصل مطلب می رسد. این اطلاعات ضروری برای اطلاع رسانی و علاقه مندی مخاطبان شما را فراهم می کند و نه بیشتر. شما همیشه می توانید اطلاعات بیشتری را در پایین به شکل سوالات متداول آکاردئونی اضافه کنید.
  • کپی معتبر از حقایق به جای نظرات استفاده می کند و حاوی سیگنال های اعتماد است که کمی بعد به آنها خواهیم رسید.
  • کپی جذاب به این معنی است که ترکیب مناسبی از ویژگی ها و مزایا را دارد اما از کلمات قدرتمندی نیز استفاده می کند .

4. یک فرم اضافه کنید

اگر در حال ایجاد یک صفحه فرود نسل سرنخ هستید، باید یک فرم جذب سرنخ اضافه کنید. فرم شما باید اطلاعات کافی را داشته باشد تا بتوانید به صورت سفارشی پیگیری کنید، اما نه آنقدر اطلاعات که پر کردن آن به زمان یا فکر اضافی نیاز داشته باشد. یک قانون کلی خوب این است که هفت فیلد یا کمتر داشته باشید. نام و ایمیل یک شرط مطمئن هستند. فقط در صورت لزوم شماره تلفن بخواهید. سپس شما ممکن است نیاز به دریافت جزئیات بیشتری برای واجد شرایط بودن یا امتیاز دادن به سرنخ های خود داشته باشید .

5. با یک صفحه تشکر پیگیری کنید

صفحه تشکر ضروری است. یکی، برای بازدیدکننده تایید می کند که تمام مراحل لازم را انجام داده است. همچنین حاوی دستورالعمل‌هایی برای دریافت پیشنهاد است، مانند بررسی صندوق ورودی خود یا حتی کلیک کردن روی یک دکمه در سمت راست آن صفحه برای دانلود قطعه رسانه. و در نهایت، می توانید از صفحات تشکر خود برای معرفی بازدیدکنندگان با منابع دیگر یا حتی یک پیشنهاد با قیف پایین تر استفاده کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + = 28

دکمه بازگشت به بالا
بستن