بازاریابی

آنچه باید درباره فالوورهای فیک اینستاگرام و توییتر بدانید

وقتی صحبت از اینفلوئنسر مارکتینگ به میان می‌آید، برندها معمولاً تصور می‌کنند که تعداد فالوورهای بالا در پروفایل اینفلوئنسر به محبوبیت یا یک تخصص وی اشاره می‌کند. حقیقت این است که کمیت همیشه به معنای کیفیت نیست. بازاریابان اغلب ابتدا به اینستاگرام و توییتر می‌روند تا اینفلوئنسرها، کارشناسان و رهبرانی را پیدا کنند تا در کمپین های مختلف با آنها شریک شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، ما در این مقاله به فالوورهای فیک اینستاگرام و توییتر می‌پردازیم تا آنچه را که باید در مورد فالوورهای جعلی بدانید، ارائه دهیم.

فالوورهای فیک اینستاگرام و شبکه های اجتماعی چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، فالوورهای جعلی پروفایل هایی در رسانه های اجتماعی هستند که توسط حساب های دیگر استفاده می‌شوند تا تصور نادرستی از واقعی یا مهم بودن آنها ایجاد کنند. در حالی که برخی از آنها فالوور واقعی هستند که تعامل ندارند، برخی دیگر ربات‌هایی هستند که عملکردهای خودکار مانند بازتوییت کردن، ارسال درخواست دوستی، یا ارسال نظرات و پاسخ‌های جعلی را انجام می‌دهند.

فالوورهای فیک چگونه کار می‌کنند؟

شرکت‌های تأسیس‌شده، فالوورهای جعلی و همچنین لایک و ریتوییت را به هر شخص یا شرکتی که علاقه‌مند است می‌فروشند. خریدارانی که از چند صد هزار تومان تا چند  میلیون تومان می‌پردازند، می‌توانند تعداد زیادی فالوور دریافت کنند که می‌تواند تاثیر زیادی بر حضور آنلاین آنها داشته باشد.

چرا فالوورهای جعلی بد هستند؟

حساب‌هایی که فالوورهای جعلی را می‌خرند، معیارهای شبکه‌های اجتماعی جعلی نیز دارند که بازاریابان و برندها هنگام جستجوی اینفلوئنسرها برای کمپین‌های بازاریابی از آن‌ها استفاده می‌کنند. در سال 2019، برندها 1.3 میلیارد دلار به دلیل کلاهبرداری اینفلوئنسرها از دست دادند که شامل اینفلوئنسر هایی با فالوورهای جعلی و همچنین حساب های اینفلوئنسر واقعی جعلی بود.

کلاهبرداران همچنین از ربات‌های مخربی استفاده می‌کنند که به‌عنوان فالوورهای جعلی پنهان شده‌اند تا هرزنامه‌ها و بدافزارها را پخش کنند و همچنین در تلاش‌های فیشینگ برای اطلاعات شخصی شرکت می‌کنند. به عنوان بخشی از اقدامات منظم امنیت سایبری خود، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی برند خود را به طور منظم ممیزی کنید.

از طرف دیگر، بسیاری از حساب‌های جعلی اینستاگرام و توییتر دارای عکس‌های پروفایل افراد واقعی هستند که عکس‌ها و/یا هویت‌شان به سرقت رفته است. این یکی از جزئیاتی است که هر برند، شرکت یا اینفلوئنسر مشتاق باید به خاطر بسپارد، اگر وسوسه می‌شود از خود فالوورهای جعلی بخرد.

چه تعداد از پروفایل های شبکه های اجتماعی جعلی هستند؟

این اعداد ممکن است شما را شوکه کنند؛ در سال 2017، محققان دریافتند که تا 15٪ از حساب های توییتر در واقع ربات های توییتر هستند. این 48 میلیون حساب است. چهار سال بعد، مطالعه دیگری نشان داد که تنها 55 درصد از پروفایل های اینستاگرام افراد واقعی با حساب های قانونی هستند. همه ربات‌ها بد نیستند – برای مثال ربات‌هایی که روزانه گزارش‌های آب و هوا را توییت می‌کنند – اما سیل ربات‌های مخرب و دنبال‌کنندگان جعلی در رسانه‌های اجتماعی به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها از بین برود.

چگونه فالوورهای جعلی را شناسایی کنیم و از کلاهبرداری اینفلوئنسرها جلوگیری کنیم؟

فالوورهای فیک اینستاگرام را به صورت دستی شناسایی کنید

با مشاهده نام کاربری و تصاویر نمایه در لیست دنبال کنندگان آنها شروع کنید. همه عکس پروفایل‌ها یا نام کاربری که به‌نظر می‌رسد به‌طور خودکار تولید شده باشند، نشانه‌ای از نمایه‌های جعلی نیستند. همچنین به نمایه و محتوای حساب کاربری نگاه کنید. چیزی پست کرده؟ آیا درگیری زیر پست ها وجود دارد که آن را یک ربات یا کلاهبرداری به نظر می‌رساند؟

برخی از فالوورهای فیک اینستاگرام مانند فالوورهای واقعی یا کاربران فعال به نظر می‌رسند. با این حال، هنگامی که آنها را دوباره دنبال کردید، آنها یک پیام مستقیم یا نظر با پیشنهاد خرید فالوورهای جعلی اضافی برای شما ارسال می‌کنند. این نشان می‌دهد که حساب کاربری خودکار است.

فالوورهای جعلی توییتر را به صورت دستی شناسایی کنید

مانند اینستاگرام، لیست فالوور های پر از عکس های خالی پروفایل و نام های کاربری مشکوک یک پرچم قرمز بزرگ برای فالوورهای جعلی است. اما از آنجایی که این پلتفرم بیشتر برای مکالمات طراحی شده است تا تصاویر، باید به چند عنصر مختلف نگاه کرد. توییت‌ها و پاسخ‌ها به توییت‌ها را بررسی کنید. آیا آنها با حساب های دیگر به روشی معتبر درگیر هستند؟ آیا آنها از تابع پاسخ و هشتگ ها برای هرزنامه استفاده می کنند؟ آیا آنها تا به حال در مورد برند شما صحبت کرده اند یا آنها را برچسب گذاری کرده اند؟ اکانتشون چند سالشه؟ مانند روش بالا، این روش زمان‌بر است و بسته به میزان حضور برند شما در رسانه‌های اجتماعی، ممکن است مقیاس‌پذیر نباشد.

چگونه از شر فالوورهای جعلی خود در شبکه های اجتماعی خلاص شویم؟

فکر می‌کنید لیست فالوورهای برند شما ممکن است مملو از ربات باشد؟ اینکه هر چند وقت یک‌بار تصمیم به بررسی فالوورهای جعلی می‌گیرید به شما بستگی دارد، اما یک قانون سرانگشتی خوب این است که این کار را به صورت ماهانه یا فصلی انجام دهید. تعجب خواهید کرد که چگونه حتی پاکسازی منظم دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی می تواند از شر تعداد زیادی ربات خلاص شود.

در انتها شایان ذکر است که فالوورهای جعلی و کلاهبرداری اینفلوئنسرها موضوع جدیدی نیست و باید همواره به ارزیابی حساب های رسانه های اجتماعی و استراتژی های اینفلوئنسر مارکتینگ خود بپردازید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن