بازاریابی

هک رشد یا Growth hacking در بازاریابی 

«هک رشد» یکی از آن واژه‌هایی است که در چند سال گذشته در محافل بازاریابی دیجیتال ظاهر شده است. اما هک رشد دقیقاً چیست و چگونه می‌توانید از آن برای بهره بردن از تلاش‌های بازاریابی محتوای خود استفاده کنید؟

Growth hacking در مورد رشد سریع کسب و کار شما با بودجه محدود است. این اصطلاح از استارت‌آپ‌هایی نشأت می‌گیرد که نیاز به رشد هر چه سریع‌تر کسب‌وکار نوپای خود با منابع محدود داشتند. این استارت‌آپ‌ها معمولاً با بهره‌گیری از جایگزین‌های کم‌هزینه برای بازاریابی سنتی به این رشد دست می‌یابند که وقتی خوب انجام شود، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

یک هکر رشد اساساً یک بازاریاب است که ممکن است از ترکیبی از تکنیک‌ها از جمله رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ویروسی و سئو برای افزایش آگاهی از برند و نرخ تبدیل در سریع‌ترین زمان ممکن استفاده کند. کسب و کار شما ممکن است در مرحله راه اندازی نباشد، اما همچنان می توانید از تکنیک های هک رشد برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

وقتی این تکنیک‌ها یا «هک‌ها» را در بازاریابی محتوای خود به کار می‌برید، در نهایت کاری را انجام می‌دهید که به عنوان «هک محتوا» شناخته می‌شود. هکر محتوا کسی است که از طریق محتوا به رشد عظیمی دست می یابد.

غذاهای آماده سریع:

  • هک محتوا می تواند به افزایش تلاش های بازاریابی شما در زمان کوتاه و با بودجه محدود کمک کند.
  • هکرهای محتوای خوب مبتنی بر داده، مبتکر هستند و دائماً محتوای خود را بهینه می کنند.
  • تجزیه و تحلیل محتوای موفق خود و رقبایتان یک شروع عالی برای رشد محتوا است.

اصول هک محتوا

پس چگونه می توان به یک هکر محتوا تبدیل شد؟ نکته کلیدی این است که خارج از چارچوب فکر کنید و به دنبال ترفندهای کوچک بازاریابی محتوا باشید که بتوانید از آنها برای جذب اشتراک های اجتماعی بیشتر، جذب ترافیک بیشتر به سایت خود و افزایش نرخ تبدیل استفاده کنید.

این روزها، تقریباً همه از بازاریابی محتوا  استفاده می‌کنند و به یک دلیل بسیار خوب از بسیاری از کانال‌های بازاریابی دیگر مؤثرتر است، و با این وجود، می‌توانید با بودجه‌ای کم شروع کنید. هر کسی می تواند یک بازاریاب محتوا باشد، اما همه نمی توانند یک هکر محتوا باشند. آیا آنچه را که لازم است دارید؟

برخی از مواردی که باید برای هک رشد بازاریابی محتوای خود در نظر بگیرید عبارتند از:

  • SEO  –  الگوریتم گوگل همیشه در حال تغییر است. هکرهای محتوای موفق با این تغییرات به‌روز می‌مانند و می‌دانند چگونه محتوای خود را بسازند تا از آنها به نفع خود استفاده کنند.
  • تجزیه و تحلیل و بهینه سازی داده ها  – استراتژی های موفق هک محتوا تقریباً همیشه مبتنی بر داده ها هستند. با تجزیه و تحلیل دقیق داده هایی که در دسترس دارید، می توانید به دنبال فرصت های بهینه سازی باشید و استراتژی محتوای خود را برای رشد تغییر دهید.
  • شناخت فرصت ها  – یک هکر محتوای خوب همیشه منتظر فرصت بعدی خواهد بود. چیزی مانند اولین کسی که یک خبر فوری را در صنعت خود منتشر می کند، می تواند کلید شما برای دستیابی به موفقیت انفجاری باشد.
  • درک وایرال بودن  – محتوای ویروسی یکی از سنگ بنای هک محتوا است. هیچ راه مطمئنی برای اطمینان از ویروسی شدن یک قطعه از محتوا وجود ندارد، اما هکرهای محتوا تمام تلاش خود را برای به حداکثر رساندن شانس این اتفاق می‌کنند.
  • اصالت  – هک محتوا به معنای یافتن مسیر منحصر به فرد خود و عدم کپی کردن کاری است که دیگران انجام می دهند. فقط کسانی که تجربه می کنند و خارج از چارچوب فکر می کنند می توانند به هکرهای محتوای واقعی تبدیل شوند.

علاوه بر این، هک رشد به این معنی نیست که به طور تصادفی یک سری تاکتیک ها را امتحان کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. هکرهای رشد در رویکرد خود روشمند هستند و مجموعه ای از آزمایشات را به دقت مدیریت و اندازه گیری می کنند. این  آزمایش و ارزیابی مداوم  به این معنی است که آنها می توانند به سرعت مؤثرترین روش های بازاریابی را پیدا کنند. به عبارت دیگر، آنها به آنچه کار می کند توجه می کنند و راهی برای تکرار آن موفقیت پیدا می کنند.

بنابراین چگونه می توانید با هک محتوا شروع کنید؟ امیدواریم تا به حال درک کرده باشید که هک رشد بیشتر یک طرز فکر است تا دستورالعملی که می توانید قدم به قدم آن را دنبال کنید.

با این حال، چند کار وجود دارد که می توانید برای شروع انجام دهید. پس از آن، این شما هستید که فرصت ها را شناسایی کنید، در رویکرد خود نوآور باشید و موفقیت های خود را برای رسیدن به رشد چند برابر کنید.

1. محتوای موجود خود را تجزیه و تحلیل کنید

به یاد داشته باشید، هک محتوا مبتنی بر داده است. یکی از موثرترین و آسان‌ترین راه‌ها برای افزایش رشد این است که آنچه را که در حال حاضر درست انجام می‌دهید، بررسی کنید. واقعیت این است که شما ممکن است پاسخ ها را درست جلوی چشم خود داشته باشید. شاید قبلاً دستور موفقیت محتوا را به طور تصادفی پیدا کرده باشید و حتی هنوز متوجه آن نشده باشید. اگر قبلاً کاری را انجام می دهید که به خوبی کار می کند، نیازی به اختراع مجدد چرخ نیست.

با شناسایی موفق ترین صفحات در وب سایت خود با استفاده از Google Analytics یا هر بسته تحلیلی که نصب کرده اید شروع کنید. هیچ تعریف واحدی از “موفق” وجود ندارد – این به اهداف کلی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بستگی دارد.

چند نمونه از پارامترهایی که ممکن است موفق ترین محتوای شما را تعریف کنند عبارتند از:

  • بیشترین ترافیک
  • بیشترین تبدیل
  • بیشترین لینک های ورودی
  • بیشترین لایک و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.

هنگامی که این محتوا را شناسایی کردید، باید استراتژی محتوای خود را برای این قطعه خاص از محتوا مهندسی معکوس کنید و ببینید آیا می توانید آن را تکرار کنید یا خیر. چه چیزی باعث محبوبیت آن شده است؟ چگونه آن را تبلیغ کردید؟ CTA های شما چه شکلی هستند؟

2. رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید

علاوه بر تجزیه و تحلیل محتوای خود، باید به آنچه رقبای شما به خوبی انجام می دهند نیز توجه کنید. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای این کار پیش بروید – تحقیق قدیمی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا شروع خوبی است. فقط نگاه کردن به اینکه چه کسانی در صفحه اول گوگل برای کلمات کلیدی هدفمند شما قرار می گیرند و چگونه محتوای خود را ساخته اند، می تواند به اطلاع رسانی استراتژی محتوای شما کمک کند.

3. سرفصل های خود را بهینه کنید

گاهی اوقات کوچکترین تغییراتی که در محتوای خود ایجاد می کنید می تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد. وقتی صحبت از سرفصل ها به میان می آید، قطعاً چنین است. شاید محتوای شما به طور کلی عالی باشد، اما اگر عنوان شما کمتر از الهام بخش باشد، از آن محتوا نهایت استفاده را نخواهید برد.

یک تیتر خوب  توجه خواننده را به خود جلب می کند و او را وادار به ادامه مطالعه می کند. بهینه سازی سرفصل ها برای به حداکثر رساندن نرخ کلیک در نتایج موتورهای جستجو، ایمیل ها و رسانه های اجتماعی ضروری است.

Growth hacking نه فقط برای استارت‌آپ‌ها

Growth hacking در فناوری داغ است. هر کارآفرینی آن را می داند. از آن به عنوان چیز جدیدی برای استارت آپ های فناوری برای پیشبرد رشد نمایی یاد می شود. پس دقیقا چیست؟ اساساً این علم توسعه نرم افزار است که می تواند خود را بفروشد. واقعیت این است که بسیاری از ما بازاریابان محصول نهایی را توسط تیم های توسعه محصولمان تحویل می دهیم. هک رشد مستلزم این است که تیم های بازاریابی و توسعه با یکدیگر همکاری کنند تا یک استراتژی رشد منسجم برای یک محصول جدید ایجاد کنند. اگر هنوز به تاکتیک‌های فروشندگان خود و تاکتیک‌های بازاریابی برون‌گرای خود برای یافتن 100 درصد سرنخ‌های خود وابسته هستید، شاید باید در نظر بگیرید که آیا اصول اساسی را نادیده گرفته‌اید.

در اینجا سه ​​ویژگی ضروری محصول وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

طراحی:  فراخوان برای اقدام در اینجا ساختن محصولی است که از بقیه متمایز باشد. عملکرد متوسط ​​یا مورد انتظار مردم را هیجان زده نمی کند یا محصول شما را به اشتراک نمی گذارد. چه چیزی در محصول شما وجود دارد که به نوعی زیبا یا شگفت انگیز است؟ ساده، تمیز، باحال، تند، جدید – اینها ویژگی هایی هستند که چیزی را تعریف می کنند که مورد توجه قرار می گیرد. محصول باید به نوعی قابل توجه باشد.

قابلیت یافتن:  آیا کانال هایی برای افزایش آگاهی از محصول شما وجود دارد، زیرا مشتریان در اینترنت برای یافتن راه حل جستجو می کنند؟ محصول شما باید به شدت در وب قابل یافتن باشد. این خودش به یک علم تبدیل شده است. سئو، بک لینک ها و یکپارچه سازی API در اینجا کلید اصلی هستند. توانایی اشتراک‌گذاری بی‌وقفه بین برنامه‌ها، محصولات جدید را قادر می‌سازد در پشت جوامع بالغ‌تر رشد کنند.

قابلیت اشتراک گذاری:   آیا محصول برای تشویق به اشتراک گذاری طراحی شده است؟ این ویژگی اصلی مدل فیس بوک و توییتر است که در آن کاربران اولیه دوستان خود را جذب می کنند. این مدل در واقع بر اساس اشتراک گذاری کاربر با کاربران جدید ساخته شده است که نسبتاً درخشان است.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

65 + = 69

دکمه بازگشت به بالا
بستن