بازاریابی

چگونه به عنوان یک بازاریاب دیجیتال “نه” بگوییم؟

شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال باید خود را به چالش بکشید که بیشتر «نه» بگویید. زمان ما محدود است، بنابراین وقتی قبول می‌کنید پروژه، کار یا آزمایشی را انجام دهید، بسیاری از فعالیت‌های دیگری را که می‌توانستید انجام دهید رد می‌کنید.  بسیار مهم است که در مورد زمان گفتن «بله» و «نه» هوشیار باشیم.

به عنوان بازاریاب دیجیتال، ما باید خودمان را به چالش بکشیم تا بیشتر به موارد زیر «نه» بگوییم:

  • کمپین های سئو به دلیل عدم برنامه ریزی کل نگر محکوم به شکست هستند.
  • فناوری بازاریابی که کمتر از بودجه است اما نیازهای ما را برآورده نمی کند.
  • جلسات غیر ضروری که در آن هیچ کاری انجام نمی شود.

در اینجا چند استراتژی برای “نه” گفتن به عنوان یک بازاریاب دیجیتال آورده شده است.

1. از داده ها استفاده کنید

ما از داده‌ها برای ایجاد استدلال‌های قانع‌کننده و جذب مشتری استفاده می‌کنیم. از آنجایی که قبلاً از داده ها برای به دست آوردن خرید استفاده می کنید، چرا از آن برای توجیه «نه» خود استفاده نمی کنید؟

داده ها در بازاریابی دیجیتال فراوان هستند، بنابراین استفاده عاقلانه از آن بسیار مهم است. استفاده از داده های مرتبط، به موقع و مختصر ضروری است.

همه منابع داده مربوطه را در نظر بگیرید، حتی آنهایی که کمتر واضح هستند. برای مثال، اگر توصیه می‌کنید که یک کمپین جدید در Google Ads راه اندازی نکنید، از داده‌های Google Ads استفاده کنید. همچنین، هر گونه داده مربوطه را از کانال های پولی دیگر بکشید تا تصویری جامع ارائه کنید (به عنوان مثال، داده های سرنخ و درآمد از CRM خود، در میان منابع دیگر).

از داده های به موقع استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که تصمیم شما با روندهای بازار و عملکرد اخیر مطابقت دارد.  ایجاد پرونده خود با استفاده از داده های دو سال پیش به اندازه استفاده از داده های سه ماهه گذشته موثر نخواهد بود. اگر از جدیدترین داده های موجود استفاده کنید، مخاطبان شما به احتمال زیاد با استدلال شما موافق خواهند بود.

2. از تخصص خود استفاده کنید

شما بر اساس مهارت و تجربه خود استخدام شده اید، بنابراین به تخصص خود تکیه کنید و هنگام توضیح “نه” خود به عقل خود اعتماد کنید. با این حال، مطمئن شوید که استدلال خود را آرام، منطقی و قانع کننده کنید. مایل به گوش دادن و درک ایده های جایگزین باشید.بسته به مخاطب و رابطه شما با آن مخاطب، گفتن این کار آسان تر از انجام آن خواهد بود.

اگر به عنوان یک بازاریاب دیجیتال یک رابطه کاری بالغ با مشتری بر اساس اعتماد و احترام متقابل دارید، نحوه “نه” گفتن شما می تواند به آسانی یک مکالمه پنج دقیقه ای باشد که از داستان های حکایتی برای ترسیم روایتی قانع کننده استفاده می کند. با این حال، اگر رابطه در مراحل ابتدایی یا در آب های سنگی باشد، ممکن است گفتگوها به ظرافت بیشتری نیاز داشته باشند.

اگر زمان کوتاه باشد و فوراً نیاز به پاسخ باشد، اعتماد به قلب شما ممکن است عملی باشد. هر چه به عنوان یک بازاریاب دیجیتال وارد حرفه خود شوید، تجربه و دانش بیشتری به دست آورده اید تا در هنگام تصمیم گیری به خود اعتماد کنید. اگر جوان تر هستید، درخواست کمک و مشاوره از یک فرد باتجربه را در نظر بگیرید.

3. از اهداف و اولویت بندی استفاده کنید

اهداف و اولویت های روشن به نفع هر رابطه حرفه ای است. بدون چنین پایه ای، شما ممکن است از پروژه ای به پروژه دیگر بدون هیچ جهت یا ارتباطی با هدف بزرگتر بپرید. در همین راستا، از اهداف و اولویت‌بندی می‌توان برای توجیه «نه» شما استفاده کرد.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

98 − 96 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن