سئو

نحوه ایجاد پیلار پیج برای سئو

با توجه به اینکه اکثر مردم قبل از تبدیل شدن به مشتری نیاز دارند با برندها درگیر شوند، مهم است که محتوای شما تا حد امکان در معرض دید آنها قرار گیرد. اما اگر وب‌سایتی پر از محتوای بهینه‌شده برای سئو دارید و ترافیکی را که شایسته آن است دریافت نکرده‌اید، این احتمال وجود دارد که استراتژی پیوند داخلی شما به آن اندازه که باید، به‌طور مؤثر مدیریت نشده باشد. پیلار پیج ها راه حل این مشکل هستند.

آنها صفحاتی در سایت شما هستند که بیشترین تاثیر را در رتبه بندی جستجوی شما دارند. مواردی که اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند، احتمالاً بیشترین ترافیک را به همراه خواهند داشت و کسب و کار شما را با تعداد زیادی سرنخ واجد شرایط آشنا می کنند.

پیلار پیج چیست؟

پیلار پیج یک قطعه مرکزی از محتوا است که به عنوان سنگ بنای یک خوشه موضوعی عمل می کند. خوشه موضوعی مجموعه‌ای از مقالات یا پست‌های وبلاگ در مورد موضوعات مرتبط در یک موضوع است که با هم، درک جامعی در مورد آن موضوع ارائه می‌کنند.

ایده استراتژی صفحه کلاستر یا پیلار پیج این است که از پیوند داخلی برای گروه بندی محتوای مرتبط با هم در سایت خود (در یک خوشه) استفاده کنید و سپس یک صفحه اصلی داشته باشید که به عنوان دایرکتوری برای همه پیوندهای آن خوشه (ستون) عمل می کند. صفحه). روش پیلار صفحه و خوشه موضوعی به روش هاب و اسپیکر نیز معروف است.

پیلار پیج مرکز خوشه موضوعی شماست. این منبع مرکزی است که تمام صفحات دیگر در خوشه هم به و هم از آن پیوند دارند.

چگونه پیلار پیج و دسته های موضوعی سئو را بهبود می بخشند؟

روش صفحه ستونی برای ایجاد اعتماد با جستجوگران و افزایش دید آنلاین شما بسیار مهم است. در اینجا نحوه بهبود سئوی شما آمده است:

1. بهبود ساختار سایت

دسته‌های موضوعی ساختار سایت شما را بهبود می‌بخشند، بهینه‌سازی فنی سئو که باعث می‌شود آن را به راحتی توسط Googlebot و سایر موتورهای جستجو خزیدن کنید. هرچه خزیدن سایت شما آسان تر باشد، گوگل راحت تر می تواند صفحات شما را پیدا، فهرست بندی و رتبه بندی کند.

چگونه خزیدن سایت خود را آسان تر می کنید؟ در یک ساختار سایت ایده آل، هر صفحه در سایت شما باید با سه کلیک یا کمتر از صفحه اصلی قابل دسترسی باشد و معماری اطلاعات به گونه ای است که مهم ترین صفحات نزدیک ترین صفحات به صفحه اصلی باشند.

پیلار پیج از این مدل پشتیبانی می کنند، زیرا قرار است به تنهایی یک مقصد باشند، و به همین دلیل اغلب از صفحه اصلی سایت یا یک طبقه به پایین قابل دسترسی هستند.

2. بهبود تجربه کاربر

یک خوشه موضوعی همچنین کمک می کند تا وب سایت شما برای کاربران انسانی واقعی که به دنبال اطلاعاتی در مورد یک موضوع یا حوزه موضوعی خاص هستند، قابل پیمایش تر شود.

هنگامی که شما یک دسته از صفحات مرتبط دارید که به راحتی در زیر یک عبارت چتر پیدا می شوند، منطقی است که آنها با هم گروه بندی شوند. به این ترتیب، وقتی کسی چیزی مانند “چگونه X را انجام دهیم” جستجو می کند، می تواند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در یک مکان پیدا کند.

تجربه بهبود یافته افراد را برای مدت طولانی‌تری در سایت شما نگه می‌دارد و به الگوریتم Google داده‌های بیشتری می‌دهد تا نشان دهد که شما شایسته رتبه‌بندی بالاتر هستید.

3. رتبه برای کلمات کلیدی رقابتی

از آنجایی که صفحات ستونی صفحات هاب برای یک موضوع اصلی هستند، برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی گسترده و کلمات کلیدی گسترده در SERP فوق العاده رقابتی هستند.

برای رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی گسترده، به یک محتوای طولانی نیاز دارید که به طور جامع آن کلمه کلیدی را پوشش دهد، و به صفحات دیگری که به طور جامع کلمات کلیدی اصلی آن را پوشش می‌دهند پیوند داده شود.

و هنگامی که صفحات ستونی رتبه بندی می شوند، ترافیک، بک لینک و قدرت SEO را جمع می کنند. به عنوان یک امتیاز، آنها سپس “آب پیوند” را به صفحات خوشه ای که به آنها پیوند می دهند منتقل می کنند و رتبه آن صفحات را نیز بهبود می بخشد.

4. شهرت خود را بسازید

درک این نکته مهم است که تمام هدف یک موتور جستجو ارائه بهترین پاسخ به هر چیزی که جستجوگر وارد می کند، است. به نفع هیچ‌کسی نیست که گوگل افراد غیرمتخصص را برای هر چیزی رتبه‌بندی کند و آن‌ها تلاش زیادی برای توانایی الگوریتم‌اش برای ارائه بهترین اطلاعات ممکن، صرف نظر از اینکه چه کسی تایپ می‌کند، انجام داده‌اند.

گوگل سه مفهوم اساسی کلیدی در پشت فاکتورهای متعدد رتبه بندی خود دارد: تخصص، اختیار و اعتماد. این مفاهیم به این موضوع اشاره دارد که محتوای شما تا چه حد با آنچه مردم در جستجوی آن هستند مطابقت دارد در حالی که بر اساس میزان معتبر و قابل اعتماد بودن سایت شما، قدرت را نشان می دهد.

هنگامی که یک مجموعه موضوعی را در اطراف یک صفحه ستون کامل می کنید، نشان می دهید که موضوع را درون و بیرون می دانید. به هر حال، چه زمانی یک متخصص را می شناسید که فقط یک بار در مورد یک موضوع صحبت کند؟

و وقتی گوگل به اندازه کافی به تخصص شما اعتماد می کند تا شما را در صفحه اول رتبه بندی کند، کاربرانش نیز به آن اعتماد خواهند کرد.

چگونه یک پیلار پیج برای بهبود سئوی خود ایجاد کنیم

هنگامی که می دانید چگونه دسته های موضوعی ایجاد کنید، می توانید از آنها به عنوان پایه ای در هنگام نوشتن محتوای جدید یا ایجاد تغییرات در محتوای موجود وب سایت خود استفاده کنید.

1. در مورد موضوعی که می خواهید رتبه بندی کنید تصمیم بگیرید

اولین گام در ایجاد یک صفحه ستون موثر، داشتن یک ایده واضح از موضوع اصلی است که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید. بهترین راه برای انتخاب موضوعی که باید روی آن تمرکز کنید این است که مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید و هدف خود را برای پوشش کامل موضوع خاصی که در مورد آن به کمک نیاز دارند (که به تجارت شما نیز مربوط می شود) پوشش دهید.

شما چندین موضوع خواهید داشت که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید، و یک سایت می تواند در داشتن چندین خوشه موضوعی موفق شود. اما مهم است که بر روی یکی یکی تمرکز کنید، در غیر این صورت این امر می تواند منجر به سردرگمی مخاطبان شود و تلاش شما را کمرنگ کند.

2. آن را به ابزار تحقیق کلمات کلیدی وصل کنید

هنگامی که ایده ای از موضوع صفحه ستون خود دارید، می خواهید آن را به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی متصل کنید. اینها به شما این امکان را می دهند که ببینید کدام کلمات کلیدی بیشترین جستجو را در یک بازه زمانی معین (معمولا ماهانه) دارند و چقدر رقابت برای هر عبارت جستجو وجود دارد.

3. کلیدواژه های ستونی در مقابل خوشه خود را شناسایی کنید

به طور کلی، صفحه مرکز/ستون شما یک کلمه کلیدی گسترده و پرحجم در مورد موضوع را هدف قرار می دهد. سپس، کلمات کلیدی طولانی که تحت آن کلمه کلیدی قرار می‌گیرند، تعیین می‌کنند که سرفصل‌ها/بخش‌های اصلی صفحه ستون شما چه باشد، که سپس کلمات کلیدی را برای هدف قرار دادن صفحات خوشه‌ای دیکته می‌کنند.

4. محتوای خود را ایجاد کنید…

از آنجایی که صفحات ستونی و صفحات کلاستر شما کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند، شما می خواهید از سئوی درون صفحه خود برای هر یک مراقبت کنید . مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد نظر را در عنوان، سرفصل‌ها، در سراسر مقاله، توضیحات متا، تگ‌های جایگزین تصویر و غیره قرار دهید.

این به خزنده‌های موتورهای جستجو کمک می‌کند تا آن را پیدا کنند و ثبت کنند که وقتی شخصی در جهان آن عبارت را جستجو می‌کند، مقاله شما شایسته رتبه‌بندی به عنوان پاسخ است.

5. مراقب پیوندهای داخلی و صفحات خوشه ای باشید

هنگامی که صفحه ستون خود را نوشتید، باید به صورت داخلی به مقالات خوشه ای پیوند دهید که مفاهیم درون آن را بیشتر توضیح می دهد.

اگر در حال ایجاد یک مجموعه موضوعی کاملاً جدید هستید، ممکن است این صفحات هنوز ایجاد نشده باشند. اگر یک سایت بزرگتر با محتوای موجود زیاد دارید، می توانید یک جستجوی سایت انجام دهید تا ببینید آیا سایت شما قبلاً دارای محتوایی است که آن موضوع را پوشش می دهد یا خیر.

به سادگی به نوار آدرس مرورگر خود بروید و عبارت زیر را (بدون علامت نقل قول) تایپ کنید: “site:mysite.com topic”

اگر در مورد موضوعی نوشته اید، در صفحه نتایج زیر نمایش داده می شود که بر اساس آنچه که موتور جستجو فکر می کند مرتبط ترین عبارت با آن عبارت است رتبه بندی می شود. همچنین می توانید برای جستجوی نمونه های دقیق آن عبارت، عبارت را در نقل قول قرار دهید. پیوند به بهترین مقاله که مفهومی را که می‌خواهید صفحه ستون خود را با آن پشتیبانی کنید، توضیح می‌دهد. و مطمئن شوید که مقاله به صفحه ستون شما پیوند دارد و مقالات درون خوشه به یکدیگر پیوند دارند.

فقط به خاطر داشته باشید که نمی‌خواهید صفحه ستون شما به مقاله‌هایی پیوند بخورد که تمام موارد ذکر شده در صفحه ستون را پوشش می‌دهند، بلکه در حالت ایده‌آل به مقالات بهینه‌سازی SEO که کلمات کلیدی فرزند را در کلمه کلیدی اصلی صفحه ستون هدف قرار می‌دهند، پیوند بخورد. این کار باعث می شود که دسته موضوعی شما برای موتورهای جستجو تمیز و واضح باشد

5. صفحات ستون خود را تبلیغ کنید

اگر قصد دارید روی تبلیغات پولی و/یا قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی برای هر صفحه در سایت خود سرمایه گذاری کنید، باید در صفحات ستون شما باشد. نکته صفحه ستون این است که قرار است به تنهایی یک مقصد باشد. بنابراین هنگامی که آن را تبلیغ می کنید، روشن کنید که این منبع چقدر برای مخاطبان هدف شما عالی است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 6 = 4

دکمه بازگشت به بالا
بستن