بازاریابی

چگونه تقویم بازاریابی خود را بسازیم؟

برای مدیریت صحیح تمامی عملیات بازاریابی کسب و کار خود، برنامه ریزی از قبل و پیگیری اهداف، به یک تقویم بازاریابی قوی نیاز دارید که به شما کمک کند.

تقویم بازاریابی یا Marketing Calendar چیست؟

تقویم بازاریابی یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از تمام فعالیت‌های بازاریابی است که از قبل برنامه‌ریزی شده‌اند. این برنامه به شما کمک می کند برنامه ریزی خود را تجسم کنید و ددلاین های خود را برآورده کنید.

یک تقویم بازاریابی معمولاً برای یک سال کامل ساخته می شود، اما بسته به نوع کسب و کار شما می توان آن را به نیم سال یا یک چهارم تنظیم کرد. تقویم بازاریابی ماه به ماه تمام فعالیت های شما را مشخص می کند تا بتوانید در هر دوره مربوط به اهداف بازاریابی خود برسید.

آنها همچنین شامل تمام کانال‌های مختلفی هستند که یک کسب‌وکار از آن استفاده می‌کند و در عین حال تاریخ‌های مهم یا رویدادهای فرهنگی را نیز در نظر می‌گیرد. به عنوان مثال، یک Marketing Calendar شامل کمپین های فصلی کسب و کار شما و سایر کمپین های بازاریابی برنامه ریزی شده برای تعطیلات می شود.

هنگامی که استراتژی بازاریابی و برنامه بازاریابی خود را طراحی کردید، Marketing Calendar یک قدم ضروری بعدی است که هم برای مدیران و هم برای اعضای تیم مفید است.

چرا تقویم بازاریابی مهم است؟

یک تقویم بازاریابی بسیار مهم است زیرا از اجرا نشدن فعالیت های بازاریابی اصلی جلوگیری می کند و تیم شما را بر برنامه بازاریابی شما متمرکز می کند. اعضای تیم شما تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در یک مکان در اختیار دارند تا بتوانند اطمینان حاصل کنند که به هر هدف فردی در طول سال می‌رسند.

در حالی که ایجاد یک Marketing Calendar به زمان و تلاش قابل توجهی نیاز دارد، می تواند به کسب و کارها در هر اندازه کمک کند تا کمپین های خود را از قبل برنامه ریزی کنند. مستندسازی برای موفقیت یک کسب و کار حیاتی است. یک تقویم بازاریابی به شرکت ها کمک می کند تا به اهداف خود برسند و استراتژی ها و برنامه ریزی های بازاریابی خود را انجام دهند.

انواع مختلف تقویم های بازاریابی

به جای یک Marketing Calendar یکسان، برندها بسته به تعداد فعالیت های بازاریابی، اندازه کسب و کار و کانال های مورد استفاده می توانند از طیف وسیعی از تقویم های بازاریابی مختلف استفاده کنند. در زیر برخی از رایج ترین انواع تقویم های بازاریابی برای سازماندهی کسب و کار  خود را مشاهده خواهید کرد:

تقویم بازاریابی محتوا

یک تقویم بازاریابی محتوا تضمین می کند که تمام محتوای برنامه ریزی شده شما در یک مکان قابل مشاهده است. هرچه تعداد افراد بیشتری در بخش محتوای شما کار کنند، داشتن چنین تقویمی برای پیگیری کارهایی که هر تیم انجام می دهد و چه زمانی انجام می دهد منطقی تر است.

تقویم بازاریابی محتوای شما به شما این امکان را می دهد که محتوا را با نمای تقویم دنبال کنید، شکاف ها یا ناکارآمدی ها را در تقویم سرمقاله خود مشاهده کنید و از عملکرد بالا اطمینان حاصل کنید. برخی از کسب و کارها یک الگوی تقویم محتوا ایجاد می کنند که شامل جزئیات خاصی برای پروژه های با ارزش است.

تقویم بازاریابی محتوا سندی است که نیاز به به روز رسانی مکرر دارد. علاوه بر این، می‌تواند شامل مسئولیت‌های بازاریابی آینده و همچنین دستاوردهای گذشته باشد.

تقویم بازاریابی وبلاگ

یک تقویم وبلاگ بهترین راه برای مدیریت و پیگیری تلاش های شما در مورد وبلاگ شرکت شما است. ردیابی اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند، کمک می کند ثابت بماند و خوانندگان بیشتری جذب کند. شما می توانید یک الگوی تقویم را به صورت آنلاین پیدا کنید و آن را با توجه به نیاز خود سفارشی کنید. این به معنای افزودن فیلترها و استفاده از معیارهای خاص است.

همچنین گنجاندن پیوندهایی به پست‌های خود، کلمات کلیدی مورد نظر در هر وبلاگ و همچنین مشکل کلمه کلیدی مفید است.

تقویم بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند پیچیده شود، به خصوص زمانی که چندین بار در روز پست می کنید. یک تقویم رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهد پست های رسانه های اجتماعی را در پلتفرم های مختلف برنامه ریزی کنید و وظایف را زودتر از موعد سازماندهی کنید.

تقویم های رسانه های اجتماعی معمولاً به شکل صفحه گسترده یا برنامه/نرم افزاری هستند که پست های رسانه های اجتماعی شما را از قبل برنامه ریزی می کنند. این نوع تقویم نمای کلی مفیدی از پست‌هایی که به خوبی کار می‌کنند یا نه ارائه می‌دهد و به کسب‌وکار شما امکان می‌دهد محتوای شما را بر اساس نحوه عملکرد آن بهبود بخشد.

ذکر این نکته ضروری است که هر کسب و کاری به تقویم بازاریابی شبکه های اجتماعی یکسان نیاز ندارد. در حالی که برای برخی، یک کاغذ یا صفحه گسترده به خوبی کار می کند، برخی دیگر ممکن است به یک سرویس تخصصی نیاز داشته باشند که در زمان صرفه جویی می کند، یک نمای کلی روشن ارائه می دهد و ابزارهای تقویم یکپارچه را ارائه می دهد.

تقویم بازاریابی ایمیلی

یک تقویم ایمیل مارکتینگ جدول زمانی را نشان می دهد که قرار است چه چیزی و چه زمانی برای مشترکین خود ارسال کنید. از آنجایی که بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی، جذب و حفظ مشتریان شماست، استفاده از تقویم بازاریابی ایمیلی برای کسب‌وکارها بسیار توصیه می‌شود.

برای ایجاد کمپین های ایمیل موثر ، باید از قبل برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، اعضای تیم شما باید مطلع باشند و آماده باشند تا از فرصت های بالقوه برای افزایش فروش و تبدیل استفاده کنند. اما مهمترین مزیت تقویم ایمیل مارکتینگ این است که کمک می کند حداکثر تاثیر را برای کمپین های شما داشته باشد. راه اندازی محصول، تبلیغات فروش، عملکرد جدید خدمات شما، همه اینها باید در یک تقویم قرار داده شوند و بهترین زمان برای راه اندازی آنها را بیابید.

چگونه یک تقویم بازاریابی بسازیم

1. مدت زمانی را که برای آن برنامه ریزی می کنید مشخص کنید

اولین قدم در ایجاد تقویم بازاریابی شما این است که تصمیم بگیرید تا چه اندازه می خواهید برنامه ریزی کنید. برای برخی از کسب و کارها، بهتر است برای کل سال برنامه ریزی کنند، به خصوص زمانی که می خواهند پروژه های زمان بری را انجام دهند که نیاز به کار زیاد و همکاری بین تیم ها دارد.

2. تصمیم بگیرید که از کدام کانال ها استفاده کنید

گام بعدی این است که تصمیم بگیرید از کدام کانال های بازاریابی استفاده کنید. در حالت ایده آل، تقویم بازاریابی شما باید شامل کمپین هایی باشد که در کانال های کلیدی مختلف اجرا می شوند. به این ترتیب، شما بیشترین شانس را برای دستیابی موفق به مخاطبان هدف خود و سپس تبدیل آنها دارید.

3. الگو/نرم افزار تقویم بازاریابی خود را انتخاب کنید

اگر نمی خواهید تقویم بازاریابی خود را از ابتدا ایجاد کنید، می توانید یک الگوی تقویم بازاریابی موجود را انتخاب کرده و آن را مطابق با نیاز خود سفارشی کنید. این ساده ترین و سریع ترین راه است. پس از انتخاب الگوی خود، مطمئن شوید که فیلترها و معیارهایی را که برای شما مهم هستند اضافه کنید. به این ترتیب می توانید اهداف خود را ردیابی کرده و موفقیت خود را اندازه گیری کنید.

4. اعضای تیم درگیر را تعیین کنید

اکنون زمان تعیین اعضای تیم مسئول برای هر مورد است. برای داشتن یک تقویم بازاریابی جامد، باید مسئولیت پذیری را تعیین کنید و از دیده شدن اطمینان حاصل کنید. می‌توانید از رهبران تیم در شرکت خود کمک بگیرید تا مطمئن شوید که تقویم بازاریابی شما جامع است و شامل تمام تاریخ‌ها، پروژه‌ها و کمپین‌های کلیدی است.

5. انواع کمپین هایی را که اجرا می کنید انتخاب کنید

هنگامی که ایده هایی برای استراتژی محتوای خود پیدا کردید، زمان آن است که انواع کمپین های بازاریابی را که قرار است اجرا کنید انتخاب کنید. کمپین های بازاریابی مجموعه ای از پیام ها هستند که حول یک موضوع اصلی می چرخند. این کمپین ها می توانند پست های رسانه های اجتماعی، کمپین های بازاریابی ایمیلی، پیامک ها، تبلیغات، صفحات فرود و غیره باشند.

6. تقویم خود را مرور و ارتقا دهید

این مرحله نهایی فرایند است. با این حال، یکی از مهم ترین بخش ها است زیرا به بهبود تقویم بازاریابی شما کمک می کند. در این مرحله، باید ارزیابی کنید که آیا استراتژی های شما کارآمد هستند یا خیر و عملکرد آنها را اندازه گیری کنید. تجزیه و تحلیل شما به شما پاسخ هایی را می دهد که به دنبال آن هستید.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 8

دکمه بازگشت به بالا
بستن