کوچینگ

چگونه مکالمات تماس تلفنی فروش را شروع کنیم تا مشتریان بالقوه تماس را قطع نکنند؟

موفقیت در برقراری تماس تلفنی فروش برای رشد کسب و کارها حیاتی است. بنابراین، چگونه یک مکالمه سازنده و حرفه ای را شروع می کنید؟ مطمئناً، شما به یک فضای قوی در تماس تلفنی فروش نیاز دارید که از همان ابتدا اعتماد ایجاد کند.

باز شدن تماس فروش دروازه ای برای بقیه مکالمه است. با یادگیری باز کردن یک تماس فروش به روشی که مشتری بالقوه را مجذوب خود کند و آنها را وادار به گوش دادن بیشتر کند، شانس خود را برای یک مکالمه فروش سازنده به حداکثر می رسانید.

تماس تلفنی فروش چیست؟

در ساده‌ترین شکل، تماس‌های فروش، مکالمات بین فروشنده و خریدار هستند که اغلب به آنها سرنخ یا مشتری می‌گویند. مکالمات فروش می تواند در تعدادی از تنظیمات مانند رسانه های اجتماعی، ایمیل، چت زنده، تماس های تلفنی و تماس های ویدیویی انجام شود.

چگونه برای یک تماس تلفنی فروش آماده شویم؟

موفق‌ترین متخصصان فروش می‌دانند که کارشان قبل از شروع به شماره‌گیری شماره تلفن مشتری خود شروع می‌شود زیرا کلید موفقیت در آمادگی کافی نهفته است. در اینجا 7 نکته برای آماده شدن برای تماس تلفنی فروش آورده شده است.

  1. در مورد مشتری و شرکت آنها تحقیق کنید.
  2. تصمیم گیرندگان کلیدی را شناسایی کنید.
  3. یک تحلیل رقابتی آماده کنید.
  4. محتمل ترین مشکلات را مشخص کنید.
  5. مزایای محصول یا خدمات خود را مشخص کنید.
  6. اعتراضات احتمالی آنها را شناسایی کنید.
  7. ارائه های سفارشی برای هر مشتری بسازید.

1. در مورد مشتری و شرکت آنها تحقیق کنید

قبل از تماس تلفنی فروش مطمئن شوید که حداقل درک سطح بالایی از مشتری و شرکت آنها دارید.

2. تصمیم گیرندگان کلیدی را شناسایی کنید.

در حالت ایده‌آل، مشتری احتمالی شما تصمیم‌گیرنده کلیدی است. صرف نظر از اینکه آیا آنها یک تصمیم گیرنده کلیدی هستند یا نه، باید در اوایل فرآیند فروش متوجه شوید که چه کسی نیاز به مشارکت در فرآیند تصمیم گیری دارد.

3. یک تحلیل رقابتی آماده کنید

متمایز شدن از رقبا بزرگترین چالشی است که متخصصان فروش با آن روبرو هستند. تهیه مطالعات موردی، توصیفات مشتریانی که تغییر کرده اند یا حتی مقایسه مستقیم را در نظر بگیرید.

4 . محتمل ترین مشکلات را مشخص کنید

با صرف زمان برای تشریح مشکلات احتمالی آنها، بهتر می توانید در طول تماس با نیازهای آنها صحبت کنید.

5 . مزایای محصول یا خدمات خود را مشخص کنید

اگر در گذشته آموزش فروش را گذرانده‌اید، احتمالاً شنیده‌اید که مردم درباره ویژگی‌ها در مقابل مزایا صحبت می‌کنند . در حالی که گفتن اینکه محصول یا خدمات شما دارای یک ویژگی خاص است، قابل توجه به نظر می رسد، مطمئن شوید که فهرستی از چرایی اهمیت هر ویژگی دارید.

6. اعتراضات احتمالی آنها را شناسایی کنید

غلبه بر مخالفت ها یکی از مهم ترین مهارت های هر فروشنده است. اکثر اعتراضات به یکی از چهار دسته تقسیم می شوند: بودجه، اعتماد، نیاز و فوریت. با ایجاد فهرستی از محتمل ترین اعتراضات مشتری احتمالی خود به شرکت و محصول شما، می توانید به آنها کمک کنید تا بفهمند چرا خرید از شما تصمیم خوبی است.

7. ارائه های سفارشی برای هر مشتری بسازید

اگر تلاش‌های خود را شخصی‌سازی کنید، 80 درصد از مصرف‌کنندگان احتمال خرید بیشتری دارند. حتی اگر طرح شما از مشتری به مشتری تقریباً یکسان است، ارائه‌ای بسازید که از نام و لوگوی شرکت در صورت لزوم استفاده کند تا شخصی‌سازی شود.

سخن پایانی

تماس تلفنی فروش را با لحنی گرم و دوستانه شروع کنید و نشان دهید که چگونه یک حرفه ای واقعی هستید. بهترین فروشندگان می دانند که فروش واقعی در واقع گوش دادن به مشکلات مردم و نشان دادن چگونگی کمک به آنهاست. با اولویت دادن به ایجاد رابطه با مشتری بالقوه و نشان دادن اینکه به نگرانی های آنها گوش می دهید، آنها به احتمال زیاد به شما و شرکت شما در سرمایه گذاری خود اعتماد خواهند کرد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

28 − 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن